Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Eqc med henger

Startet av Egil Fonn, torsdag 30. april 2020, klokken 22:04

« forrige - neste »

Øyvind.h

I dag stod litt utendørs opprusting for tur.
Far hentet leketøy hos Lillehammer liftutleie.
700kg beltedumper. Utrolig effektiv trillebår som gjorde flytting av pukk og løsmasser til en lek :D

Hengerens egenvekt var 890kg, så snaut 1600kg totalvekt. Må si det var en nydelig henger å kjøre. Merker jo ikke noe som helst til den selv med så tung last. Men ser effektmeteret går litt høyere enn normalt. Forbruk glemte jeg dessverre å sjekke, men sikkert høyt :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

boppus

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. juli 2020, klokken 20:51
Ikke akkurat tilhenger, men et fullastet sykkelstativ med to elsykler ...
Fornøyd med sykkelstativet? Hvilken type? Fare for skader på bakluka?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Øyvind.h

Sitat fra: boppus på tirsdag 07. juli 2020, klokken 08:20
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. juli 2020, klokken 20:51
Ikke akkurat tilhenger, men et fullastet sykkelstativ med to elsykler ...
Fornøyd med sykkelstativet? Hvilken type? Fare for skader på bakluka?
Veldig fornøyd med det, bortsett fra at vi burde hatt plass til 4 sykler, ikke 3. I utgangspunktet ingen fare for skade på luke. Tiltes bakover når en skal åpne bakluka.
Stativet heter Thule Euroway G2 eller noe sånt. Muligens 927.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Egil Fonn

100km distanse med denne hengeren til oppdrag i dag. Ladet 90% og tenkte det skulle holde. Men kraftig regn og 90 soner sugde mye energi. Så fort at det ble behov for ekstra lading og gjorde ingen sparetiltak under veis. Kom fram med 39% og forbruk på 41,3kw/100km. En tur innom lader på hjem vei. Våte veier men bare enkelte byger på retur senket forbruket til 37kw/100km. Hadde jeg ladet 100% hadde jeg vel akkurat klart de 200km uten lading. Konklusjon: Mye vann i luften, på veien og skaphenger bak dobler nesten forbruket.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Toalmar

I morgen må jeg på tur med skaphenger. Nå i denne kuldeperioden så er forbruket på de elektriske bilene ikke svært gunstig. Så for å ikke få flere ladestopp og mulig av og på med henger ett par noen ganger vil det nok bli byttelåning av bil så jeg kan bruke fossilbil.
Noen som har testet kjøring i -15 / -20 med henger som vet ca forbruk?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA