Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

fjernes det grattis Superlading ved salg av bil?

Startet av Paul, torsdag 30. april 2020, klokken 11:31

« forrige - neste »

Paul

Hei,
i fjor kjøpte jeg CPO P85D, med "ubegrenset superlading" (tolker det at det er gratis superlading i bilens levetid)., og holder på å selge bilen videre, men er ikke helt sikker om grattis lading følger bilen?
i bestillingsavtale står det at bilen leveres med "ubegrenset superlading", men på my tesla står det "grattis superlading". for eksempel på premium conectivity stpr det på my tesla "Gratis, ubegrenset".  noen som var bort i dette?
Du kan ikke vise dette vedlegget.
 

Rosstopher

Det som står hvis man kjøper Model S med gratis supercharging nå er i hvert fall:
SitatGratis, ubegrenset Supercharging er tilgjengelig for neste kjøper av denne bilen, men kan ikke overføres til etterfølgende eiere før salg. Supercharger-sperreavgifter kan fremdeles gjelde.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

#2
Supercharging Status
Learn More
Free Unlimited Supercharging

Hvis jeg velger norsk står det kun "Gratis superlading", så det er bare at unlimited har forsvunnet i oversettelsen på superlading, men er likt på premium connectivity. MEN jeg har kun gratis suc i mitt eierskap, så det hjelper ikke svaret ditt. Allikevel tror jeg nok ikke du har fri supercharging annet enn i ditt eierskap, for alle biler som hadde fri superlading i bilens levetid ble solgt før en eller annen gang første halvår 2017, og det kan virke som bilene som bruktselges via Tesla mister dette..

Paul

måtte ringe tesla og fikk bekreftet  (skriftlig) at det følger bilen, siden jeg kjøte rett før dem fjernet superlading på bilene solg som CPO:
"Sen angående supercharging så är din bils supercharging konfiguration bunden till bilen, så när du säljer den privat så kommer det att följa med bilen.

Hör gärna av dig igen om du undrar över något.

Önskar dig en fin dag!

Med vänliga hälsningar | Best regards,

Hanna | Vehicle Support , Customer Support EMEA"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA