Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 2018 på auksjon

Startet av Stig Johansen, torsdag 30. april 2020, klokken 11:24

« forrige - neste »

Stig Johansen

Ja, jeg feiget ut. Nå er jeg ihvertfall rimelig sikker på å unngå ubehagelige overraskelser siden jeg har kjøpt en norsk bil fra samme merkeforhandler som solgte bilen ny og har hatt alle servicene.
Eneste jeg lurer på er hvor i Norge disse norske bilene produseres...  ;D
Stig Johansen, Nes på Hedmarken

Electric cars in Norway

#31
Stig Johansen  ;) ;) he he ikke sikker selv jeg  :+1:

Think ble jo født på Aurskog en periode  :D

EV-FTW

Da har jeg kjøpt meg Ioniq 2017 mod. Nummer to forsåvidt, da vi også har en 2019 mod. Vurderte frem og tilbake i forhold til nye Ioniq og MG ZS EV, men kom rett og slett frem til at jeg ikke trenger den ekstra plassen MG har, og ikke rekkevidden til den nye Ioniq. Jeg trenger ladehastighet. Og når jeg da får bilen for godt over  100 000 under det en ny Ioniq og MG koster, så var ikke valget vanskelig 😃
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Zimon

Godt valg Øyst1. Selv trenger jeg ikke den lille ekstra rekkevidde på nye Ioniq, ei heller app. Foretrekker heller ladehastighet når man først må lade og er stort sett kun når vi skal på hytta at vi trenger å lade 1 gang hver vei.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Electric cars in Norway

#34
Enig - godt valg. Det er ca 150 brukte Ioniq på Finn om dagen og dermed sikkert fine muligheter til å få seg en god og billig bil. Ikke alle er klar over at disse også har meget god nybilgaranti ift antall år og ift kjørelengde samt på batteripakken og god garanti mot gjennomrusting. I det hele tatt en god bil for mange som ikke vil legge for mye penger i en elbil.

EV-FTW

Helt sant. Har enda 2 år igjen av garanti, og 200 000 kilometer mot 100 000 på Nissan Leaf. Jeg vil med andre ord ha garanti hele tiden de fem årene den gjelder og ikke bare 3,5 som jeg hadde på leaf. Videre har den god garanti på batteri osv. Det er en behagelig bil med greit utstyr. Den er svært effektiv og lader raskt. Og når jeg fikk den til svært god pris, var det lite å tenke på. I forhold til å kjøpe ny bil, vil også verditapet bli minimalt i forhold.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

#36
Sitat fra: Øyst1 på mandag 01. juni 2020, klokken 22:48
Helt sant. Har enda 2 år igjen av garanti, og 200 000 kilometer mot 100 000 på Nissan Leaf. Jeg vil med andre ord ha garanti hele tiden de fem årene den gjelder og ikke bare 3,5 som jeg hadde på leaf. Videre har den god garanti på batteri osv. Det er en behagelig bil med greit utstyr. Den er svært effektiv og lader raskt. Og når jeg fikk den til svært god pris, var det lite å tenke på. I forhold til å kjøpe ny bil, vil også verditapet bli minimalt i forhold.

Helt enig. Det er fint du informerer om disse gode garanti ordningene for jeg ønsker jo at slike garanti ordninger blir en bransje standard nå som alle sammen skal over til elbiler  i årene fremover.

Når det gjelder Ioniq så er det jo veldig mye teknologi og bil for pengene. "Mye bil for penga" som det heter. Men leser at noen sliter litt med den reduserte sikten ut av bakruta men det er det eneste å påpeke om bilen (og kansje det at den ikke har helt optimal vektfordeling på forhjul/bakhjul på vinterstid og at noen derfor sliter med å kjøre opp bratte bakker når det er glatt og rygger opp i steden).

TeslaBjørn kjører alle elbil merker og jeg så på en chat han hadde der han sterkt anbefalte nettopp 1.gen Ioniq som et godt valg på et spm fra en førstegangs elbil kjøper som ville ha en rimelig brukt elbil. Det tenker jeg sier sitt at han fremsnakket Ioniq. 

EV-FTW

Sikten ut bakruten er så som så, men den er ikke alene om å ha dårlig sikt ut bakruten. Jeg ser absolutt poenget ang vinteregenskaper, for de som bor i områder med mye snø og bakker, for meg her i Rogaland derimot er ikke det noe jeg tenker mye på. Faktisk blir bilen levert med omtrent helt nye piggdekk, noe jeg ikke liker. Men får vel kjøre rundt med det bråket og forurensningen piggene lager. Den har også tilnærmet nye sommerdekk.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Zimon

Bakrute sikten er ikke det beste nei, mye takket være "spoileren", men jeg har aldri egentlig hatt noe problem med dårlig sikt. 1, man har sidespeil også. 2, ved rygging så har man ryggekamera, er det møkkete så tusle ut å ta en liten rens.

At TeslaBjørn fremsnakker Ioniq er ikke så rart, han har kjørt den mye og skryter veldig godt av den. Når han nå byttet ut Tesla X'en med en Tesla 3 så gikk han en runde meg seg selv og kona og mener å huske at Ioniq første generasjon endte på en 3de plass med 2 Teslaer foran. Og mener å huske at hvorfor Tesla gikk av med sieren var ladenettverket til Tesla, kraft for når man tråkker på litt og endel annet. Men Ioniq fikk store plusser på komfort, effektivitet, ladehastighet og mer. Og det er vel fortjent IMHO.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA