Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 2018 på auksjon

Startet av Stig Johansen, torsdag 30. april 2020, klokken 11:24

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Øyst1, det var et godt eksempel  :+1:

Cougar

Jeg må sjekke dette med forhandler igjen.
Når det gjelder den Soul'en så er det ikke en Hyundai, og har en annen importør (BOS ?)og sikkert andre betingelser.
Nå var jeg heller ikke i kjøpsposisjon slik som i eksemplet med Sven Kvia, så forhandler har ikke noe direkte å tape på at jeg allerede har en import-bil.
Kan godt oppdatere saken når jeg har snakket med forhandler/verksted igjen
2019 Ioniq El + mange andre biler

Stig Johansen

Sitat fra: Stig Johansen på torsdag 30. april 2020, klokken 22:53
Minstepris ble ikke oppnådd, så det er ikke avgjort ennå... Selger må godkjenne prisen først.
Selger avviste budet på 180.990,- dessverre.

Da blir den lagt ut igjen på auksjon, hvis jeg ikke byr mer...
Stig Johansen, Nes på Hedmarken

Stig Johansen

Sitat fra: Cougar på mandag 04. mai 2020, klokken 22:53
Kan godt oppdatere saken når jeg har snakket med forhandler/verksted igjen
Ja, det hadde vært nyttig å få vite.
Stig Johansen, Nes på Hedmarken

Vidar1979

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 03. mai 2020, klokken 20:14
Sitat fra: Cougar på lørdag 02. mai 2020, klokken 22:16
Kanskje litt offtopic, men:
Jeg spurte min Hyundai-forhandler hva som gjelder angående garanti på min importerte Ioniq når den var på 1-års service nylig, og han sa de behandlet importerte biler helt på linje med norsksolgte biler, da det er EU-garanti fra Hyundai som dekker dette.
Kan noen dokumentere at man f.eks må betale feilsøking selv på importert Ioniq, og da mener jeg ikke bare "har hørt av en bekjent av naboen at..." ?

Cougar: Dette er et meget godt spørsmål og her er det myyyyye vranglære ute å går.

Les derfor denne om hva som skjer i praksis, Kia Soul var dette. Men "ost er ost" som den TV reklamen om Jarlsbergost he he he og hund er hund  og så videre...

https://www.dinside.no/motor/fikk-garanti-smell-pa-13200-kroner/72269299
Men hadde den KIA'en vært bruktimportert fra Sverige ville garantien vært identisk med den norske. Det å ta all bruktimport over en kam blir helt feil men man bør sette seg litt inn i hva man kjøper og med hvilke betingelser.

EV-FTW

Sitat fra: Vidar1979 på tirsdag 05. mai 2020, klokken 13:46
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 03. mai 2020, klokken 20:14
Sitat fra: Cougar på lørdag 02. mai 2020, klokken 22:16
Kanskje litt offtopic, men:
Jeg spurte min Hyundai-forhandler hva som gjelder angående garanti på min importerte Ioniq når den var på 1-års service nylig, og han sa de behandlet importerte biler helt på linje med norsksolgte biler, da det er EU-garanti fra Hyundai som dekker dette.
Kan noen dokumentere at man f.eks må betale feilsøking selv på importert Ioniq, og da mener jeg ikke bare "har hørt av en bekjent av naboen at..." ?

Cougar: Dette er et meget godt spørsmål og her er det myyyyye vranglære ute å går.

Les derfor denne om hva som skjer i praksis, Kia Soul var dette. Men "ost er ost" som den TV reklamen om Jarlsbergost he he he og hund er hund  og så videre...

https://www.dinside.no/motor/fikk-garanti-smell-pa-13200-kroner/72269299
Men hadde den KIA'en vært bruktimportert fra Sverige ville garantien vært identisk med den norske. Det å ta all bruktimport over en kam blir helt feil men man bør sette seg litt inn i hva man kjøper og med hvilke betingelser.

Fra Kia sine hjemmesider på nett:

7 års garanti

• Garantien gjelder alle biler importert og solgt av Kia Bil Norge.

Ja, bilene har 7 år garanti i Europa også Sverige, men forhandlerne i Norge er ikke forpliktet til å fikse noe på goodwill når bilen er importert, slik de gjør på bilene kjøpt i deres system. Videre får de ikke dekket feilsøking på disse bilene, så det må du normalt dekke selv.

Jeg har brent meg på dette to ganger nå, på nye biler med garanti, og holder meg vekke fra brukt import.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Vidar1979

Hvorfor skal man betale for feilsøking? Er det en feil må det jo gå på garantien.
Hun jeg har barn med har hatt svensk KIA i 6 år og det har ikke vært noe å betale utenom service selv om bilen er så som så.

EV-FTW

Sitat fra: Vidar1979 på onsdag 06. mai 2020, klokken 15:12
Hvorfor skal man betale for feilsøking? Er det en feil må det jo gå på garantien.
Hun jeg har barn med har hatt svensk KIA i 6 år og det har ikke vært noe å betale utenom service selv om bilen er så som så.

Da tenker jeg det er avhengig av forhandler og velvilje.

Har hatt Opel , som var bruktimportert og Citröen som var bruktimportert.
På begge bilene måtte jeg betale for feilsøking, siden bilen ikke var solgt gjennom den norske importøren. De dekket deler og arbeid , så lenge der gikk på garanti.

Var samme beskjed jeg fikk dra Hyundai når jeg sjekket med dem, da faderen skulle kjøpe Kona.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Stig Johansen

Jeg kjøpte meg en 2017 Ioniq med 42`km på telleren istedenfor. Fra merkeforhandler.
Stig Johansen, Nes på Hedmarken

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

EV-FTW

Gratulerer med veldig god bil😃👍🏻
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

Stig. Herlig  :+1: 2017 Ioniq er et godt valg :+1:

Zimon

 :+1: til knall bil. :) Veldig fornøyd med min.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Stig Johansen

Den på auksjon gikk for 201.000,- i dag.
Stig Johansen, Nes på Hedmarken

Electric cars in Norway

#29
Sitat fra: Stig Johansen på onsdag 13. mai 2020, klokken 21:08
Den på auksjon gikk for 201.000,- i dag.

Stig Johansen :+1: He he ja jeg så det jeg også. Han hadde nok bestemt seg for den bilen på forhånd - for han la inn bud også på 180` så jeg.

Men en bil gått 7 tusen km til 200`NOK er et godt kjøp det også. Synd du ikke fikk den da og at ditt lave 180`bud ble avvist. Men slik er dagene, man vinner noen og taper noen...  ;D

Og den du kjøpte hos forhandler med bare 42 på klokka er jo et mye bedre og sikrere kjøp... :+1:


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA