Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takboks til Model Y

Startet av krister461, torsdag 30. april 2020, klokken 10:53

« forrige - neste »

Elgaaen

Merker at order nyttelast i dette forumet gjør meg like kvalm som order Covid19..  :laugh:

Thalgar

Teslabjørn testa jo Calix Aeroloader med gode resultat for støy og forbruk:

https://www.youtube.com/watch?v=Z0P6i1YsgII
Model Y LR Quicksilver, 2023

kodax

TMY er 192cm bred, dvs at man det er lovlig å ha en boks på opptil 222cm på hengerfestet. Jeg har en HS H-Box på 210 på X-en vår som da har plass til det vi har av ski (og svært mye annet), og den er både mer behaglig å bruke enn stasje ting på taket og gir mindre luftmotstand/rekkeviddetap enn en takboks.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Men ser helt forjævlig ut, og er elendig de stedene du må rygge inntil supercharger...

En av de tingene jeg virkelig ser frem til med Y over X, er å kunne ha taklast igjen.

Jal

Ser ikke så bra ut, men egentlig en smart løsning de få gangen du har behov for å ha med mye ekstra, feler ski enn det som du får plass inni. Og da lettere å koble av og på enn en takboks.

Jeronan

We bought the Thule Motion XT XL just before this summer and it now fits perfect on the Model S.
Just have to limit the rear hatch a bit, but it can still open more than enough to get to stuff in the trunk.

So will be interesting how that will go with a Model Y.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Redgarden

I følge skiguard.no så er det s-versjonen av 830 som passer. Altså versjonen som IKKE er tunell.

De har til og med bilde av den på bilen:


https://skiguard.no/produkter/takbokser/skiguard-830-s/?make=tesla&type=model-y-21
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

daktari

Thule sine veier litt mindre enn de i glassfiber.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

antohagg

Noen som testet skiboks og vet om bakluke går å åpne fullt med boks montert.

geear

Det kommer vel helt an på hva slags boks og hvilken størrelse du velger. Kort, lang, skinny, chubby... de kommer i alle varianter.

Nå har jeg fått sporingsnummer på takbøylene, så det tyder på at jeg var en av de heldige i Tesla-lotteriet. Da blir det vel ut å lete etter takboks i neste uke en gang.

Wean

Sitat fra: geear på fredag 27. august 2021, klokken 13:23
Men ser helt forjævlig ut, og er elendig de stedene du må rygge inntil supercharger...

En av de tingene jeg virkelig ser frem til med Y over X, er å kunne ha taklast igjen.

Holder på vurderer takboks eller den HS-XBOX selv nå. Hadde du den hengerfeste boksen på de Xen din? Om man ser bort fra utseende, så virker den XBOXen mer praktisk. Jeg har dessverre kun erfaring med takboks på SUV og ikke med en slik hengerfeste boks. Men er ganske tungvint ha ting på taket og når jeg leser om differansen på energi forbruk så fristen den veldig, men savner erfaringer fra brukere av den XBOXen.

Elgaaen

Sitat fra: geear på fredag 17. september 2021, klokken 16:22
Det kommer vel helt an på hva slags boks og hvilken størrelse du velger. Kort, lang, skinny, chubby... de kommer i alle varianter.

Nå har jeg fått sporingsnummer på takbøylene, så det tyder på at jeg var en av de heldige i Tesla-lotteriet. Da blir det vel ut å lete etter takboks i neste uke en gang.

Hvor fikk du bestilt?

ToWalkOrDrive

De solgte på teslashop. Jeg hentet mine bøyler på Posten i dag. Bøylene er i hvert fall lette 😀
Synes det er greit å ikke ha en boks som stikker ut på sidene på de smale vinterveiene jeg kjører.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Nå som det er en del som har fått takbøyler, er det noen som har kommet så langt å teste med noen takbokser?

Har bøylene klar selv, men ingen boks(er) å teste med.

hiawata

Jeg skal prøve å få montert bøylene i kveld og teste med Thule Flow som jeg har liggende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA