Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Se dette! TV 2 hjelper deg i kveld kl20.30 torsdag 30. april tester billig elbil

Startet av Electric cars in Norway, torsdag 30. april 2020, klokken 08:46

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Dette vil du ikke gå glipp av. Jeg aner ikke innholdet men jeg merker jo stort sett at jeg liker alt som Broom lager av elbil innslag.

Så nettopp reklamen på TV2 morgen tv nå.

Jeg ser han gliser litt og gir god omtale ( se bildet jeg tok fra reklamen) men jeg vet ikke hvilken elbil han sitter i da. Men jeg mener han kjører Tesla privat så dette kan jo bli morro når en Tesla fanboy skal teste billige elbiler. Jeg liker han veldig godt :+1: Han er dyktig og en gammel bilmekaniker som konvertere fra petrolhead til elbil. Herlig :+1: :+1:

Jeg håper på gode test resultater fra alt fra siste/nyeste Ioniq, MG ZS, den nye til Honda og kansje de også har fått tak i DS3 eller e-up eller tvillingene til e-up eller nyeste Peugeot 2008, eller MINI Cooper SE også? bare gjetter og jeg vet ikke hvilke biler de tester. 

Herlig med gode og folkelige elbil tester av de bilene som ikke koster så mye. Alle kan jo ikke bare sitte å drømme når de sitter i stua og ser TV tester om elbiler til langt over en halv million eller Taycan til millionen eller nyeste S med Cheetah Stance hvis de bare har behov for en helt ny og billig elbil til 300 tusen eller pris rundt der... Men det er min mening da ;)

 

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Electric cars in Norway

Orbit :+1: :+1: takker. Jeg hadde ikke sjekket dette. ska se på den videoen nå og ser den er på hele 7 minutter, herlig :+1: :+1:

Hva synes du som har sett det?

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 30. april 2020, klokken 08:46
Men jeg mener han kjører Tesla privat så dette kan jo bli morro når en Tesla fanboy skal teste billige elbiler.
Skjønner ikke dette behovet for å stemple alle som kjører Tesla som fanboys. Temmelig usmakelig.

Ellers er jeg ganske enig, Benny lager god underholdning.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 30. april 2020, klokken 09:05
Orbit :+1: :+1: takker. Jeg hadde ikke sjekket dette. ska se på den videoen nå og ser den er på hele 7 minutter, herlig :+1: :+1:

Hva synes du som har sett det?

God reklame for alle biler, men i særeleshet for den snasne Peugeot E-208. En knallbil for den som ikke har særlig behov for bakseteplass (fungerer for unge og ikke alt for høye voksne) eller bagasjeplass, men som vil ha en pen, morro og relativt langtrekkende pendlerbil eller bytransport-kjøretøy. Håper vi får se mange av de på veien.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på torsdag 30. april 2020, klokken 09:32
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 30. april 2020, klokken 08:46
Men jeg mener han kjører Tesla privat så dette kan jo bli morro når en Tesla fanboy skal teste billige elbiler.
Skjønner ikke dette behovet for å stemple alle som kjører Tesla som fanboys. Temmelig usmakelig.

Ellers er jeg ganske enig, Benny lager god underholdning.

Turfsurf :-) he he det var jo ironisk ment da, jeg er jo Tesla fanboy selv. Sjekk alle mine Tesla videos på Youtube kanalen min så skjønner du vel det :-)

BTW Nå har jeg bare en reservasjon inne på TMN om dagen og det CT  :-)

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på torsdag 30. april 2020, klokken 09:47
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 30. april 2020, klokken 09:05
Orbit :+1: :+1: takker. Jeg hadde ikke sjekket dette. ska se på den videoen nå og ser den er på hele 7 minutter, herlig :+1: :+1:

Hva synes du som har sett det?

God reklame for alle biler, men i særeleshet for den snasne Peugeot E-208. En knallbil for den som ikke har særlig behov for bakseteplass (fungerer for unge og ikke alt for høye voksne) eller bagasjeplass, men som vil ha en pen, morro og relativt langtrekkende pendlerbil eller bytransport-kjøretøy. Håper vi får se mange av de på veien.

RJK :+1: helt enig... den 208 har du sett om den har kommet i BOS butikkene enda? Den gleder jeg meg til å prøve...

Electric cars in Norway

#7
Da har jeg sett TV2 innslaget og flott at de bruker Gardemoen  drag stripa hvor jeg også har vært så heldig å fått lagt igjen noe gummi gjennom årene  :-)

De tester bare de tre MG, Peugeot og Nissan Leaf - se bilde med priser. Jeg hadde håpet han testet mange flere av de billige elbilene vi har fått nå eller får snart på veiene... men men de tre er jo alle vinnere slik jeg ser det. Gode biler alle tre.

Han tester baksetet på MG og uttaler " det var vel kansje ikke noen orgie av plass bak her"

Jeg antar det tyder på at han som andre også har mange gode minner fra oppvekst i gamle biler med gode kjente i bilen enten de het Gro eller Beate  :-) he he 

"Litt dau og dvaskete styring" og også en helt KONGE kommentar. Herlig sagt :+1: :+1: Benny!! Mener jeg leste at han har eid over 100 biler!! Du får litt erfaring da :+1:

Rosstopher

Benny - Brooms bilekspert som de kaller han. Det er litt besynderlig at en bilpublikasjon bare har én enkelt person som de kaller bilekspert... Men ja, Benny er kul. Liker han. Og e-208 er også en kul bil. Snudde meg etter den første gang jeg så den på veien.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Electric cars in Norway

Nei - jeg tror Broom har flere bilekspert/testere/videojournalister, ikke bare Benny selv om kansje han er nestor der. Men jeg husker faktisk ikke hva de andre heter. Det er en enten i Broom eller VG tror jeg som mistet lappen :-) han er veldig svak for raske sportsbiler. Så en video der han kjørte Taycan med et digert glis.

Herlige folk alle sammen uansett hvilken avis eller tv stasjon de jobber i. Husk at disse gutta og jentene (feks Hanne tror jeg hun heter? i VG) og alle de andre er viktige ambassadører for videre utrulling av elbiler i Norge :+1: og det å få bort fossilbilene :-1:   

Rosstopher

Neinei, jeg mener ikke at de andre ikke er flinke, men at Broom selv omtaler Benny som "Brooms bilekspert", noe jeg syns er rart da alle biljournalister jo er bileksperter.

Se her for ekspempler på hva jeg mener:
https://www.google.com/search?q=site%3Atv2.no+benny+bilekspert
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Electric cars in Norway

#11
OK Rosstopher :+1: ser nå at jeg misforstod deg, sorry for det :-)

Apropo "bileksperter" så vi jo også Jan Erik L... han var med å startet mye av de flotte bilprogram vi fått her i Norge. Asgeir... er jo også en som må kalles bilekspert. Asgeir han har jo et fett bilprogram men veldig lite elbil der hvert fall hva jeg har sett... 

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 30. april 2020, klokken 09:56
Sitat fra: RJK på torsdag 30. april 2020, klokken 09:47
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 30. april 2020, klokken 09:05
Orbit :+1: :+1: takker. Jeg hadde ikke sjekket dette. ska se på den videoen nå og ser den er på hele 7 minutter, herlig :+1: :+1:

Hva synes du som har sett det?

God reklame for alle biler, men i særeleshet for den snasne Peugeot E-208. En knallbil for den som ikke har særlig behov for bakseteplass (fungerer for unge og ikke alt for høye voksne) eller bagasjeplass, men som vil ha en pen, morro og relativt langtrekkende pendlerbil eller bytransport-kjøretøy. Håper vi får se mange av de på veien.

RJK :+1: helt enig... den 208 har du sett om den har kommet i BOS butikkene enda? Den gleder jeg meg til å prøve...

Har ikke vært å sjekket fysisk, men ser jo ut som det allerede er levert ut endel til norske kunder, om man skal tro på https://elbilstatistikk.no, noe man vel har god grunn til å gjøre. 501 utlevert hittil i år, og 92 av de nå i april.

Tror tallene øker på igjen snart, da jeg tror de fikk en liten Koronaknekk på produksjon og leveranser, men det kommer seg nok.

Ser forøvrig at "min bil, Hyundai Kona, er godt i gang med å få ut biler igjen. Fjerde mest solgte elbil både for dagen, måneden og året, og er nå knappe 70 biler fra å passere Nissan E-NV200 for totalt antall solgte. Dette tar de greit i løpet av første halvdel av mai.

Og den er en sterk konkurrent i klassen de testet her, men endel dyrere pga langt bedre rekkevidde. Bare på bakseteplass og bagasjerom at den sliter mot Nissan Leaf og MG, og garantert minst like morsom som E-208.

EDIT tok en refresh rett etterpå, og nå er de bilen det er levert ut aller flest av i dag...
Og +4 på E-208...

:+1: ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Var innom BOS i går for å se på E-208. Men ingen inne. Synd at baksete var så trangt men men. Har man små barn så går det bra så jo Benny på videoen.

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 01. mai 2020, klokken 14:40
Var innom BOS i går for å se på E-208. Men ingen inne. Synd at baksete var så trangt men men. Har man små barn så går det bra så jo Benny på videoen.

Ja, han er jo passe lang, men ville fått brukbart med plass bak meg, tror jeg. Jeg er 170 cm, men er kort i beina, så liker å dra meg langt frem. Det burde gi den ekstra plassen han trenger.

Så er du ikke veldig lang selv, så vil du kunne ha bilen selv når ungene begynner å bli tenåringer.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA