Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Slitasje på førersete etter få km

Startet av stormtroop3r, onsdag 29. april 2020, klokken 20:24

« forrige - neste »

stormtroop3r

Kan allerede se slitasje på venstre side på førersete etter bare ca 2000km. Er dette vanlig? Er det noe man kan gjøre for å beskytte sete eller eventuelt behandle det med noe?

Daniel_0007

Samme her, tror det er helt vanlig også på biler som ikke er tesla.
Tviler på det er noen måte unngå det på uten å bruke f.eks beskyttelse trekk evt keramisk coating av setene men usikker om det hjelper.
Model 3 2019 LR Rwd

Vesel

Tror ikke det er vanlig. Jeg har kjørt 33 000 km og setene ser like nye ut. Har riktig nok hatt en haug feil, men heldigvis ikke denne. De er flinke til å ordne på servicesentrene da, så ta kontakt med dem.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Nickelilltroll

24k km her, hvite og skjønne seter. De er like fine idag. Men så er jeg nøye med renhold og forsiktig impregnering. Hatt andre biler som blitt slitt mye kjappere i skinnet av vanlig bruk. Imponert hvor godt dem holdt i min Model 3 så langt😊
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 29. april 2020, klokken 22:38
Samme her, tror det er helt vanlig også på biler som ikke er tesla.
Tviler på det er noen måte unngå det på uten å bruke f.eks beskyttelse trekk evt keramisk coating av setene men usikker om det hjelper.

Det stemmer nok det, men noen skinntyper tåler mer enn andre og/eller skjuler det bedre.

Eks.: Demobilen som sto utstilt på Stopp Senter i Sarpsborg hadde slitasje etter kontakt med setebeltefestet. Altså, det var blankt skinn på setet halveis oppe på siden av ryggen, et sted man ikke normalt kommer i kontakt med når man stiger inn og ut av bilen. Men, jeg så at det var der beltefestet traff når man tok av og på beltet.

Noe sånt har jeg aldri sett lignende til på noen biler.

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

z4rd

#6
Kan melde tilbake at det er unormal slitasje på bildet ditt. Min bil har gått 4000km, samme setet, og ser ikke slik ut.

Plastseter, eller kunstskinn. Whatever turns you on...

Samme type materiale var på min TMX som hadde gått 40000km som jeg solgte her om dagen. De så ut som de gjorde på dag 1 da jeg hentet bilen.

Personlig bruker jeg en spray fra Chemical Guys med (u)jevne mellomrom. Brukte denne på X-en også, med hell, og er fortsatt på den første flasken.

Jeg ble i alle fall anbefalt denne da jeg var hos Scandicshine sin butikk i Tvetenveien, og sa at jeg ville ha noe for å pleie kunstskinn. Se link til produkt: https://scandicshine.no/product/chemical-guys-leather-quick-detailer-473ml/

Merk at den etterlater en litt mørkere og mer shiny flate enn det som er standard, men jeg synes det funker godt. Den må få tid til å tørke litt opp, så blir den omtrent like matt som originalt. Også må jeg innrømme at jeg liker lukten :) Gir en sweet nybil-lukt.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA