Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Miev selges. Feilmelding lyser og den tar ikke lading

Startet av Mievmania, mandag 17. februar 2020, klokken 12:53

« forrige - neste »

Mievmania

Vi selger vår Miev 2011 modell. Den er EU-godkjent til 2021. Den har godt 137 017 km. Bilen står nå, fordi den ikke tar lading. Et symbol med bil med utropstegn lyser i dashbordet. Etter masse googling har vi gitt opp å fikse problemet. Det kan være en filleting, som en sikring som har gått eller lignende, jeg vet ikke. Alle battericellene er i orden og bilen har fungert fint frem til den sluttet å ta lading. DC-DC konverter ble skiftet våren 2019. Bilen selges som den står som rep. objekt/delebil. Bilen står i Klæbu og må hentes der. Den har ca halvfullt batteri nå. Selges for 15 000. Prisen kan diskuteres.

Ved interesse send melding til 95480177

ACCEPTUS

Antar det er ptc heater en som er defekt. Har hatt samme problemet. Skru av fremre deksel under bilen og plugg ut høyspent kurs til ptc heater en, og vipps starter den igjen. Kanskje du må slette feilkoder først. Lykke til med ett evnt salg. Jeg tar den gjerne, men er desverre i Stavanger.

Mievmania

Takk for tipset, jeg skal prøve det. Men jeg regner med at ptc heateren har en funksjon som trengs i bilen? Må den ikke byttes hvis den er defekt? Og jeg mangler verktøy (og ferdigheter) til å slette feilkode... Åpen for flere råd og tips der  ;)

engolf

Jag läste tidigare att defekt värmare kunde göra att bilen inte startade, eller förlorade kraft under drift.
Att den inte tar emot laddning beror nog på defekt ombordladdare, inte helt ovanligt fenomen på trillingar.

ACCEPTUS

Dersom du kobler ut ptc heateren mister du kupé armen, men til gjengjeld får gang på bilen 😀 jeg hadde prøvet dette først, av erfaring med samme problem.

Tony

Sitat fra: ACCEPTUS på mandag 17. februar 2020, klokken 19:17
Antar det er ptc heater en som er defekt. Har hatt samme problemet. Skru av fremre deksel under bilen og plugg ut høyspent kurs til ptc heater en, og vipps starter den igjen. Kanskje du må slette feilkoder først. Lykke til med ett evnt salg. Jeg tar den gjerne, men er desverre i Stavanger.
Dette fungerte bra for oss:=)
Tirsdag ville ikke bilen gå, og symbolet lyste fast. koblet fra heater som beskrevet og bilen går som ei kule igjen:=)
Dagen etter dro vi på jobb som vanlig.  Takk for tipset.
Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA