Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Overraskende positiv opplevelse på Tesla Service Center Kokstad

Startet av Ampéreson, mandag 27. april 2020, klokken 21:51

« forrige - neste »

Ampéreson

Sist torsdag ble min servostyring på bilen ødelagt. Bilen er 2014 og utenfor garanti. Tauebil måtte frakte den til Service Center Kokstad. De ba om godkjennelse for en halv time diagnosearbeid for å se hva som var galt. I dag (tre dager senere) fikk jeg beskjed om at bilen var klar og jeg kunne hente den, fikk epost om å godkjenne ordre. Der stod det total sum på 0,- kr. De hadde byttet styrestag, servomotor, feste og noen bolter, det er veldig mye mer i verdi enn 0,- kr. Måtte ikke engang betale for diagnosen.

Jeg vet om denne feilen, det er noen bolter som ruster (i vårt klima) og brekker, resultatet er et meget tungt ratt og masse bråk når en svinger på rattet, men jeg trodde det kun gjaldt de tidligste Model Xene.

Så tenkte jeg tilbake, til alle mine andre biler og motorsykler opp igjennom årene, det sekundet kjøretøyet var utenfor garanti så er det slutt på godviljen, alt må betales for selv om det var en kjent feil som jeg hadde fått dekker om det var innenfor garantiperioden.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman

De boltene er det faktisk recall på, for samtlige Model S opp til et visst punkt.  Mulig alt det som ble byttet røk som følge av at boltene knakk. Det forklarer i så fall at de tok regningen.

Begge bilene i signaturen har fått byttet disse boltene, riktignok før de røk.

EDIT: Kan hende de havnet på godsiden av den flotte grønnfargen. Hvem vet :)

Counterpointer

Bra av Tesla.

Må også bemerke at jeg i fjor fikk innkalling til å bytte bakre viskermotor på vår 2011 Mitsubishi, det var altså 3,5 år etter at garanti var utgått!

Så Tesla er ikke alene om dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA