Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Offisielle bilder lekket

Startet av JorgenM, mandag 27. april 2020, klokken 18:24

« forrige - neste »

JorgenM

Sitat fra: daktari på tirsdag 14. juli 2020, klokken 15:21
Alle Model S rwd hadde sjokkerende bra fremkommelighet.
Sjokkerende dårlig mente du vel  :+1:
Dette var grunnet til at vi kalte vår TMS P85 "Sommerbilen". Aldri hatt værre vinterbil og da har jeg hatt mange 2wd BMW. F.eks i3 var jo langt bedre (hadde dem samtidig og fikk sammenliknet på likt føre på gårdsvei).

Det sies at 4wd iX3 kommer neste år når X3 skal få facelift/LCI.

Når man ikke kan klage på ladehastigheten så må man jo finne noe annet :police:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tellus

Tror denne kan selge bra. Hadde den hatt 4x4 for 10K mer så hadde den solgt som hakka møkk. X3 er vel en av de aller meste populære premium SUV/CUV på markedet. At den nå blir å få med elektrisk drivlinje med hele 459 km WLTP rekkevidder er ganske bra.

hemi

Du vil se hvor populært 4x4 er når du skal selge en RWD ix3 vs 4x4 ix3 fra ca samme år om noen år.....

daktari

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 14. juli 2020, klokken 15:37
Sitat fra: daktari på tirsdag 14. juli 2020, klokken 15:21
Alle Model S rwd hadde sjokkerende bra fremkommelighet.
Sjokkerende dårlig mente du vel  :+1:
Dette var grunnet til at vi kalte vår TMS P85 "Sommerbilen". Aldri hatt værre vinterbil og da har jeg hatt mange 2wd BMW. F.eks i3 var jo langt bedre (hadde dem samtidig og fikk sammenliknet på likt føre på gårdsvei).

Det sies at 4wd iX3 kommer neste år når X3 skal få facelift/LCI.

Når man ikke kan klage på ladehastigheten så må man jo finne noe annet :police:
:D

Men hadde du gode vinterdekk den gangen? Mange hadde Pirelli som var beregnet på tysk kaldt regn, ikke snø.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LFC

#79
SitatDet sies at 4wd iX3 kommer neste år når X3 skal få facelift/LCI.

Nei. Det sies det ikke.
BMW har ingen planer om det.

https://www.elbil24.no/nyheter/alt-om-bmw-ix-3---med-priser/72660298
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

02jan

Du fikk på 90 tallet jeep Grand Cherokee med RWD, noen få av de mange 100 eller 1000 ble tatt inn til Norge.
Problemet er ikke framkommeligheten (selv om jeg personlig foretrekker trekk på begge aksler vinterstid) , tipper ix3 med bakkeklaring får helt rå framkommerliget til å være 2wd.
Problemstillingen er når du har fullastet bilen med familie og bagasje , i fint driv over fjellet (&0-90kmt) på hardpakket snø og stedvis is, så gjelder fortsatt tyngdeloven. Å hente opp en høyreist doning som
Slipper sidelengs, så skal du være rask på labben.


Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

JorgenM

daktari: hadde Hakka 8 piggdekk.

LFC: nei BMW sier selvsagt ikke det offisielt. Trolig er det ikke bestemt enda heller. Altså rykter om at det KANSKJE kommer.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hELgenen

Blir bare mer og mer lei meg. BMW hadde sammen Tesla balletak på elbilsegmentet for noen år siden med innovative løsninger i hvert sitt segment. BMW hadde trolig kunnskapen som skulle til for enkelt  toppe Mercedes EQC og bøte på et par mangler som den har. Isteden blåser de opp i3 i et X3 skinn,bytter karbon mot billig metall og flytter produksjonen til Kina og "glemmer" å dytte på SUV egenskaper som 4wd og skikkelig vekt på hengerfeste..
Tenk hvilken salgsboom det hadde blitt med de 2 egenakapene der som mangler for 20-30k ekstra. Folk hadde døgna utenfor forhandlerene...





hemi

mistenker kina/tyskland er markedet, for her er det jo 100% skivebom.

Stikkkontakt

Sitat fra: hemi på tirsdag 14. juli 2020, klokken 17:51
mistenker kina/tyskland er markedet, for her er det jo 100% skivebom.

100%? Virkelig?
Ca 300000 billigere enn e-tron 55 med samme utstyr, mangler 4wd, men gruser den på forbruk/rekkevidde.

hemi

vi får se salgstall, de lyver jo ikke, men per dd kjenner jeg 0 som bestiller den, det er færre enn taycan og... alt

geear

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 14. juli 2020, klokken 12:47
Sitat fra: bobakka på tirsdag 14. juli 2020, klokken 12:41
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 14. juli 2020, klokken 12:12
At den KUN hadde 2WD var en kamel jeg vurderte å svelge for bedre rekkevidde og mer energieffektiv motor.
Men kun 750 kg hengervekt - den klarer jeg ikke svelge på en SUV. Når en først må svelge 4WD kamelen så ble dette litt vel mye til slutt. Synd - for bilen så helt ok ut den. Og for de som ikke trenger hengervekt og kun vil sitte litt høyt og ha litt mer bagasjeplass enn den lille i3 - vel så kan det sikkert være en ok bil.
750 kg hengervekt henfører til totalvekt og ikke aktuell vekt mener jeg? Dvs. at tom henger på 1500 kg ikke er lov å dra med iX3?

Sånn jeg tolker det ja..Blir du stoppet med tom henger som er stemplet f.eks 1260 kg,vel da blir nok hengeren stående der og lommeboka litt lettere
Det kommer an på hva slags bokstaver (evt tall) man har i førerkortet. Med BE er det aktuell vekt som gjelder, men med bare B er det tillatt totalvekt som gjelder. Har ikke satt meg inn i B96, vi tok BE begge to..

hELgenen

Det er korrekt. BE og B96 kan ifølge tilhengerappen bruke hengere som ka ta større last da det er faktisk last som avgjør lovligheten. Har du kun B,så er det opplysningene i vognkortet på henger som bestemmer

LFC

Jeg hadde valgt EQC 100 av 100 ganger før denne ix3'en.

Veldig synd at BMW «dummer seg ut» ved å putte alt dette i et X3 karosseri.
Det ødelegger jo hele forventningen.
Hadde karosseriet vært i nærheten av 4 eller 5 serien så hadde den blitt hyllet av folket.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

bobakka

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 14. juli 2020, klokken 18:54
Det er korrekt. BE og B96 kan ifølge tilhengerappen bruke hengere som ka ta større last da det er faktisk last som avgjør lovligheten. Har du kun B,så er det opplysningene i vognkortet på henger som bestemmer
Dette var helt nytt for meg - jeg har BE så da er det aktuell last som gjelder? Jeg har prøvd å google meg frem til dette, men har du en referanse setter jeg pris på det. Da blir iX3 plutselig mer interessant..

Jeg kan heller ikke se at iX3 er 100% skivebom og vurderer den sterkt - pga grei pris, størrelse, rekkevidde og antatt kvalitet (ref vanlig X3). Skulle gjerne hatt 4WD (men ikke lavere rekkevidde) og større hengerlast (minst 2 tonn). Jeg tviler på at jeg raskt kjører av veien med iX3 med 2WD som en annen hevdet ..
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA