Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Offisielle bilder lekket

Startet av JorgenM, mandag 27. april 2020, klokken 18:24

« forrige - neste »

TorS

iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på tirsdag 14. juli 2020, klokken 12:45
Skuffende høy pris syns jeg. Burde vært under 500' i start. Hvor finner dere utstyrslisten?

Det er vel få som vil kjøpe annet enn toppmodellen. Den har alt unntatt hengerfeste. Det er fort utstyr inkludert som koster 200-250.000 på en fossil X3.
I Tyskland ser det ut som det er enten eller. Man kan ikke legge til utstyr på grunnmodellen. Grunnmodellen har feks ikke lysautomatikk. Men den har El seter med memory og panoramatak

hELgenen

Sitat fra: daktari på tirsdag 14. juli 2020, klokken 12:45
Skuffende høy pris syns jeg. Burde vært under 500' i start. Hvor finner dere utstyrslisten?

Hadde prisen vært ned mot 450k så kunne jeg nok byttet inn i3 for litt større bil..Denne ix3 anser jeg ikke som en ekte SUV da både liten hengervekt og kun 2WD gjør den noe spesiell.. Polestar 2 fremstår som en fullverdig bedre konkurrent på omtrent alle områder selv om de egentlig er i 2 ulike segmenter..Litt trist dette. Jeg hadde håpet på noe mer.

Radial

Denne flopper i Norge, ukurant og for dyr.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

turfsurf

Med firehjulstrekk og to tonn hengervekt hadde toppmodellen solg som hakka møkk til 700k. Nå tipper jeg salget blir marginalt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hemi

+1 tufsurf, diskuterer med venner nå som hadde reservasjon, og andre som var uberklare og har hatt e-tron og i3 og tesla.... alle bare ler av av den. Det er ikke rekkevidde/pris/noe som tar den, det er utelukkende RWD /hengervekt. tipper det er mye skuffa bmw selgere i norge nå.

02jan

RWD høyreist bil på rundt 2 tonn er noe eget.

Anser mine kjøreferdigheter for svake til å ratte noe slikt på norsk vinterføre.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

THE

Prisen er ikke så ille når man sammenligner med hybrid/diesel/bensinversjonene av X3, men helt enig med alle andre at (manglende) tilhengervekt og kun bakhjulstrekk nok vil slå beina under salget av denne i Norge. Uansett er det nok en god del folk som ikke trenger hverken 4x4 eller tilhengerfeste, og da er jo ikke dette et ille kjøp egentlig. Med 150 kW hurtiglading (i alle fall i skrytereklamene) og 450 km WLTP rekkevidde kan dette være en grei langturbil uansett. Hvis ladekurve nærmer seg eTron, og forbruket er 20-25% lavere så vil jo IX3 sannsynligvis slå eTron 55 på 1000 km testen. Komfort og kjøreegenskaper er det nok ingenting å utsette på, og byggekvalitet er nok også helt på høyden selv om bilen er skrudd sammen i Kina. Blir spennende å se grundige tester, og etterhvert rapporter fra eiere.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

turfsurf

Oppleves som en forvokst i3 egentlig, litt større og litt lengre rekkevidde til doble prisen. Ca samme pris som TMY performance med FSD og hengerfeste.

Håper inderlig de planlegger firehjulstrekk etter hvert...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

LFC

Hadde vært høyaktuell med xdrive og 1500kg på kula men nå blir jo plutselig XC40 EV høyaktuell i stedet for...
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

daktari

Burde vel snart bytte navn på tråden til iX3 mot andre biler...

Men uansett; bilen har mye bra med seg. Det er jo rett i "familiestørrelsen" mtp. bagasje- og passasjerplass, selv om man kan ønske seg mer.

Utfordringen er konkurrentene:
XC40 med 4wd og 2 sek raskere til 100 for 100' mindre, men litt mindre plass.
EQC med 4wd og 2 sek raskere til 100 for samme pris. (med rabatt)
e-tron 50 med luft og 4wd til samme pris. (med rabatt)
i-pace Nordic edition ligger vel på 700 og er også 2 sek raskere og 4wd.
Y...

Mitt tips er å vente et halvt år og heller plukke opp en kampanjebil eller prute frem en 5% rabatt. Kanskje gir de rabatt fra starten, da snakker vi jo.
EQC har jo en solid kampanje med AMG-pakken antagelig fordi salget har gått tregere enn ønsket av MB.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

#71
Sitat fra: 02jan på tirsdag 14. juli 2020, klokken 14:44
RWD høyreist bil på rundt 2 tonn er noe eget.

Anser mine kjøreferdigheter for svake til å ratte noe slikt på norsk vinterføre.

kjørte 3.3 tonn pickup RWD ( og awd kunne låses med transfer men ikke kjøres)  med helårsdekk, og senere vinterdekk på vinterføre 1 år, det var for spesielt intresserte for å si det mildt, måtte bruke 4x4 funksjonen for å få den løs relativt ofte, stod fast på flatmark basicly. Ofte innså du at rumpa de ikke var bak deg, men litt utenfor stripa på venstre/høyre.

Familieargumentet kjøper jeg ikke heller, stor, tung, litt høyere RWD bil er for spesielt intresserte på norsk vinterføre. Kona på tur til fjellet i en sånn... da får du en sur vettskremt telefon som lurer på hva fan dette er.

jeg føler bmw  har begått største skivebommen i elbil segmentet på LENGE

daktari

Kanskje den er mest egnet for Kina og Nord-Tyskland denne. Men Rwd på elbil blir noe annet mtp traction enn på ICE, så trenger ikke være håpløst. Alle Model S rwd hadde sjokkerende bra fremkommelighet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på tirsdag 14. juli 2020, klokken 15:21
Alle Model S rwd hadde sjokkerende bra fremkommelighet.
Stemmer det, var først og fremst de siste meterne til hytta og å ta løs i litt motbakke etter bilen hadde stått parkert en stund som var problemet.

Tror nok iX3 vil funke like gått om ikke bedre grunnet bakkeklaring. I3 har ihvertfall veldig effektiv antispinn / traction control.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på tirsdag 14. juli 2020, klokken 15:21
Kanskje den er mest egnet for Kina og Nord-Tyskland denne. Men Rwd på elbil blir noe annet mtp traction enn på ICE, så trenger ikke være håpløst. Alle Model S rwd hadde sjokkerende bra fremkommelighet.

Problemene oppstår ofte når hele bilen flyter oppå snøen.
iX3 har 17,9 cm bakkeklaring. Det er ganske mye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA