Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Offisielle bilder lekket

Startet av JorgenM, mandag 27. april 2020, klokken 18:24

« forrige - neste »

Stikkkontakt

#45
58.600 er eks moms selvsagt.

En fullutstyrt iX3 koster 73000 euro.
En e-tron 50 S-Line koster 72000 euro uten utstyr.
Du får 4wd og luft på Audi. BMWen har 40% mer rekkevidde.
Syns ikke prisen er ille.

PionerThink

Da var de norske prisene klare: https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53707
Tror jeg kommer til å vente på Model Y i stedet til 495' med 4WD og  nesten 10 mil lengre rekkevidde :o
Som jeg sa i min tidligere post så vil ikke denne (ut)konkurrere med noen med disse prisene :-[
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

turfsurf

Mye bra med bilen, men mangler ytelse og firehjulstrekk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

telcontar

Sikkert blasfemi i en BMW tråd, Q4 etron kommer til levere en bil folk vil ha og mest sannsynlig samme pris, men med AWD og hengerfeste vekt på 1600kg.

PionerThink

Ikke blasfemi, men tror ikke så mange BMW fans kjøper Q4 E-Tron foran Tesla Y med rekkevidden Audi har vist på E-Tron 50 og 55, samt all trøbbelet de har hatt med App o.l. ;)
VW-konsernet har jo ikke akkurat briljert med iD3-prisene og SW-oppdateringer de har hatt med den modellen, så jeg kommer ikke til å løpe veldig fort i den retningen når jeg skal handle elbil :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

telcontar

Egentlig lite som frister, Tesla er jo ikke akkurat ukjent med kvalitetsproblemer.

Skulle aldri trodd jeg skulle si det, men ser faktisk fram til å se hva Nissan viser fram imorgen tidlig (Ariya).

hELgenen

At den KUN hadde 2WD var en kamel jeg vurderte å svelge for bedre rekkevidde og mer energieffektiv motor.
Men kun 750 kg hengervekt - den klarer jeg ikke svelge på en SUV. Når en først må svelge 4WD kamelen så ble dette litt vel mye til slutt. Synd - for bilen så helt ok ut den. Og for de som ikke trenger hengervekt og kun vil sitte litt høyt og ha litt mer bagasjeplass enn den lille i3 - vel så kan det sikkert være en ok bil.

JorgenM

Som forventet, ingen overraskelser.

Den innebygde laderen lader i tillegg 12V-batteriet og det er det vel ingen andre biler som har.

- The electric X3 also brings another breakthrough as part of its eDrive architecture: an innovative charging unit, which feeds both the 400-volt battery and the 12-volt on-board supply
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hELgenen

Sitat fra: telcontar på tirsdag 14. juli 2020, klokken 12:08
Egentlig lite som frister, Tesla er jo ikke akkurat ukjent med kvalitetsproblemer.

Skulle aldri trodd jeg skulle si det, men ser faktisk fram til å se hva Nissan viser fram imorgen tidlig (Ariya).

Føler litt det samme - har vel aldri seriøst vurdert Nissan, men er den litt høyere en dagens Leaf og bikker over 15 cm bakkeklaring, har litt mer plass enn dagens leaf, og  kan trekke en henger på 1500 kg  - vel så er det jo innenfor mine krav.

hELgenen

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 14. juli 2020, klokken 12:13
Som forventet, ingen overraskelser.

Den innebygde laderen lader i tillegg 12V-batteriet og det er det vel ingen andre biler som har.

- The electric X3 also brings another breakthrough as part of its eDrive architecture: an innovative charging unit, which feeds both the 400-volt battery and the 12-volt on-board supply

Trodde dagens I3 gjorde akkurat det der - men mulig jeg tar feil

JorgenM

Rart å kalle det breakthrough hvis selv i3 har det, men kanskje de roter litt 8)

Det er i alle fall et kjent problem på Tesla, Jaguar osv at det blir store problemer når 12V-batteriet streiker.

Full OTA på iX3 også ser jeg.
Og den billigste versjonen var jo overraskende bra utstyrt.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

bobakka

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 14. juli 2020, klokken 12:12
At den KUN hadde 2WD var en kamel jeg vurderte å svelge for bedre rekkevidde og mer energieffektiv motor.
Men kun 750 kg hengervekt - den klarer jeg ikke svelge på en SUV. Når en først må svelge 4WD kamelen så ble dette litt vel mye til slutt. Synd - for bilen så helt ok ut den. Og for de som ikke trenger hengervekt og kun vil sitte litt høyt og ha litt mer bagasjeplass enn den lille i3 - vel så kan det sikkert være en ok bil.
750 kg hengervekt henfører til totalvekt og ikke aktuell vekt mener jeg? Dvs. at tom henger på 1500 kg ikke er lov å dra med iX3?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

THE

Er innholdet i de norske utstyrsversjonene klare? I Tyskland er det to utstyrsversjoner, i Norge tre. Prisene i Tyskland ser ut til å være ganske høye sammenlignet med de norske prisene. Grunnversjonen i Tyskland excl. tysk mva. blir ca. NOK 613000,-, kan det være at grunnversjonen i Tyskland og Charged Plus er samme pakke, og at det tilbys en grunnversjon (Charged) skrapa for utstyr her i Norge?

Samtidig ser det ut til at prisforskjellen mellom Charged og Fully Charged er omtrent det samme differansen som mellom de to tyske utstyrsvariantene. Er litt spent på hva som er inkludert i Charged.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

daktari

Skuffende høy pris syns jeg. Burde vært under 500' i start. Hvor finner dere utstyrslisten?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: bobakka på tirsdag 14. juli 2020, klokken 12:41
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 14. juli 2020, klokken 12:12
At den KUN hadde 2WD var en kamel jeg vurderte å svelge for bedre rekkevidde og mer energieffektiv motor.
Men kun 750 kg hengervekt - den klarer jeg ikke svelge på en SUV. Når en først må svelge 4WD kamelen så ble dette litt vel mye til slutt. Synd - for bilen så helt ok ut den. Og for de som ikke trenger hengervekt og kun vil sitte litt høyt og ha litt mer bagasjeplass enn den lille i3 - vel så kan det sikkert være en ok bil.
750 kg hengervekt henfører til totalvekt og ikke aktuell vekt mener jeg? Dvs. at tom henger på 1500 kg ikke er lov å dra med iX3?

Sånn jeg tolker det ja..Blir du stoppet med tom henger som er stemplet f.eks 1260 kg,vel da blir nok hengeren stående der og lommeboka litt lettere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA