Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Offisielle bilder lekket

Startet av JorgenM, mandag 27. april 2020, klokken 18:24

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: daktari på tirsdag 09. juni 2020, klokken 22:05
De lover jo bra rekkevidde med moderat batteri. Fikk vi ikke nettopp bekreftet WLTP på 440 km fra 74 kWh brutto?
WLTP og WLTP et ikke nødvendigvis det samme 😉.  Mistenker at de har oppgitt WLTP for bykjøring og ikke blandet kjøring. Audi gjorde også det i starten og oppga da 466 km. Men 440 by er ikke dårlig og burde gi WLTP blandet kjøring over 380 km. Det vil absolutt være godkjent. Rekkevidde vinter er mer interessant og her vil dekkbredde og eventuell varnepumpe ha betydning. Det vet vi vel ikke noe om ennå ?

Stikkkontakt

BMW har vel sagt at WLTP-forbruk skal være under 20kwh/100km(inkl ladetap) Da snakker man om 15% lavere enn gjerrigste e-tron.
Jeg tipper 440 er kombinert. Deg tilsvarer 16,8 I forbruk. Det er fullt mulig om BMW har gjort litt riktig. Xpeng har vel 450 km med 10% mindre batteri. Det er ingenting som tilsier at IX3 Må ha mer enn 10% høyere forbruk enn den.

Trond.m

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 14. juni 2020, klokken 17:44
Det er ingenting som tilsier at IX3 Må ha mer enn 10% høyere forbruk enn den.
X3 er vel definitivt en klasse over i størrelse (samt antatt vekt) og er tilsynelatende mindre aerodynamisk. Men vi får se da, når de offisielle tallene kommer. Alle elbiler har en tendens til å få kortere rekkevidde med offisielle tall enn det markedsavdelingene presenterer i forkant.

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på tirsdag 16. juni 2020, klokken 14:33
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 14. juni 2020, klokken 17:44
Det er ingenting som tilsier at IX3 Må ha mer enn 10% høyere forbruk enn den.
X3 er vel definitivt en klasse over i størrelse (samt antatt vekt) og er tilsynelatende mindre aerodynamisk. Men vi får se da, når de offisielle tallene kommer. Alle elbiler har en tendens til å få kortere rekkevidde med offisielle tall enn det markedsavdelingene presenterer i forkant.

Er det ikke 0,27 på iX3? Vanlig fossil har utrolig nok 0,29. Xpeng har 0,29, men noe mindre frontareal. Vekt er vel ikke kommet enda, men de har vel sagt "under 2 tonn" og "markedsledende på kWh pr kilo"

JorgenM

Presentasjon om få dager i følge BMWBlog, så enten denne uka eller neste da.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hELgenen

Tipper 499.000 er startpris...og at man må legge på minst 75k for minimum utstyr. Får jo en ok utstyrt E tron 50 til 625. 

JorgenM

#36
Lansering er tirsdag 14. juli kl 10:00 og streames på:

http://live.bmwgroup.com/c3MBSC
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hELgenen

Sitat fra: TM på søndag 14. juni 2020, klokken 15:17
Sitat fra: daktari på tirsdag 09. juni 2020, klokken 22:05
De lover jo bra rekkevidde med moderat batteri. Fikk vi ikke nettopp bekreftet WLTP på 440 km fra 74 kWh brutto?
WLTP og WLTP et ikke nødvendigvis det samme 😉.  Mistenker at de har oppgitt WLTP for bykjøring og ikke blandet kjøring. Audi gjorde også det i starten og oppga da 466 km. Men 440 by er ikke dårlig og burde gi WLTP blandet kjøring over 380 km. Det vil absolutt være godkjent. Rekkevidde vinter er mer interessant og her vil dekkbredde og eventuell varnepumpe ha betydning. Det vet vi vel ikke noe om ennå ?

Dersom WLTP oppgis som bykjøring og ikke blandet kjøring blir det jo litt rot.
Trodde WLTP var en standard der det var angitt hvordan en skulle kjøre..

Blir uansett spennende å lese hva BMW leverer på Tirsdag

JorgenM

Ny teaser.
Tipper det blir en flott presentasjon, desverre med skuffende innhold :-\

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hELgenen

Virker jo som BMW satser på at lavt forbruk vil trumfe 4wd. Og det kan nok være rett i Tyskland f.eks..
Prisen ser ut til å havne et sted rundt 550 og opp mot 625 for full pakke ryktes det.. Blir spennende å se spec på denne. Også litt skeptisk til RWD på vinterføre. Det går jo de aller fleste dager,men....

turfsurf

#40
Sitat fra: hELgenen på mandag 13. juli 2020, klokken 23:05
Også litt skeptisk til RWD på vinterføre. Det går jo de aller fleste dager,men....
På småbiler som typisk blir brukt i nærområdet går jo 2wd fint, men på biler som iX3 o.l. som veldig ofte blir hyttebiler og veier en god del mere er 2wd en skikkelig ulempe. Man kan fint leve med det, men når det finnes alternativer i ca samme prisklasse blir valget lett.

Jeg levde med 2wd Model S gjennom 2 vintre som hyttebil, og ble godt kjent med hurtigkjettinger for å si det mildt.

Skal denne selge godt i Norge må de legge seg langt under i pris tror jeg. Ellers blir det en bil for BMW entusiastene.

Hvis det kun er 75k for alt ekstrautstyr så har bilen enten veldig mye utstyr som standard, eller veldig få opsjoner. Veldig utypisk BMW begge deler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

THE

Sitat fra: JorgenM på mandag 13. juli 2020, klokken 19:06
Ny teaser.
Tipper det blir en flott presentasjon, desverre med skuffende innhold :-\



Var vel heller ingen innhold enn skuffende innhold. Startknapp med romskiplyd var liksom ikke det jeg hadde lyst til å vite om bilen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Stikkkontakt

58.600 euro i Tyskland.
460 km WLTP kombinert.
0-100 6,8
0-80% på 34minutt.
Mye standardutstyr. Metallic lakk, El bakluke, driving assist proff osv.

PionerThink

I følge denne artikkelen så begynner prisen enda høyere:
https://www.bmwblog.com/2020/07/14/bmw-ix3-first-electric-suv-2/
Mulig dette er en med mer utstyr, men uansett skal de få problemer med å selge denne til andre enn BMW-entusiaster som vil ha et miljøalibi ::)
Lukter "compliance car" lange veier :-[
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

THE

Kan konfigurere bil på BMW.de. Startpris €68040

To utstyrsnivå. €73400 for høyeste nivå. Får da med bl.a. Harman Kardon stereo, fjernlysassistent, head up display, 20" hjul, bagasjenett, trådløslader for mobil +++.   

Kan leveres med tilhengerfeste, men max 750 kg tilhengervekt.

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA