Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Offisielle bilder lekket

Startet av JorgenM, mandag 27. april 2020, klokken 18:24

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: LFC på fredag 01. mai 2020, klokken 11:14
Sitat fra: boppus på fredag 01. mai 2020, klokken 08:39
Har ennå til gode å se en pen X-modell (min mening) og lille i3 fikk svært dårlig resultat som vinterbil i test hos svenske AMS.
Forøvrig enig i at firehjulstrekk ikke er nødvendig, men det ER bedre enn bakhjulsdrift, ikke minst når bilen skal selges.

Ser i «underskriften» din at du tydeligvis er en fanboy av andre merker.
Kan legge til at i3 er en fantastisk vinterbil og at Svenskene som har testet denne ikke har peiling på menysystemet og innstillingene i iDrive.
Ved å slå av DTC så er bilen helt rå på vinterføre.
Må slutte med de der tragiske fanboyargumentene mot Tesla-eiere, og i dette tilfellet en som ikke engang har nevnt Tesla i tråden. Det er totalt irrelevant for innholdet og ødeleggende for ditt eget innlegg.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LFC

Sitat fra: gr på fredag 01. mai 2020, klokken 15:10
Sitat fra: LFC på fredag 01. mai 2020, klokken 11:14
Sitat fra: boppus på fredag 01. mai 2020, klokken 08:39
Har ennå til gode å se en pen X-modell (min mening) og lille i3 fikk svært dårlig resultat som vinterbil i test hos svenske AMS.
Forøvrig enig i at firehjulstrekk ikke er nødvendig, men det ER bedre enn bakhjulsdrift, ikke minst når bilen skal selges.

Ser i «underskriften» din at du tydeligvis er en fanboy av andre merker.
Kan legge til at i3 er en fantastisk vinterbil og at Svenskene som har testet denne ikke har peiling på menysystemet og innstillingene i iDrive.
Ved å slå av DTC så er bilen helt rå på vinterføre.
Må slutte med de der tragiske fanboyargumentene mot Tesla-eiere, og i dette tilfellet en som ikke engang har nevnt Tesla i tråden. Det er totalt irrelevant for innholdet og ødeleggende for ditt eget innlegg.

Det kan du få lov til å mene.
Jeg tenker helt motsatt av deg.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

automat

Sitat fra: LFC på søndag 03. mai 2020, klokken 10:15

Det kan du få lov til å mene.
Jeg tenker helt motsatt av deg.

At du styrker din troverdighet ved å kalle Tesla-eiere fanboys?

Nå har ikke jeg førstehåndskunnskap om i3. Men sitter med et inntrykk av at den kan være litt kresen på vinterdekk. Og at den i en periode ofte ble levert med vinterdekk som ikke passet så godt til bilen. Kan dette være medvirkende til negativ testomtale?
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

turfsurf

Sitat fra: automat på søndag 03. mai 2020, klokken 11:03
Og at den i en periode ofte ble levert med vinterdekk som ikke passet så godt til bilen. Kan dette være medvirkende til negativ testomtale?
Bridgestone dekkene den kom med originalt var ikke spesielt gode på snø. Hvis de testet en pre-facelift med disse dekkene så er det ganske stor forskjell.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Sitat fra: LFC på søndag 03. mai 2020, klokken 10:15
Sitat fra: gr på fredag 01. mai 2020, klokken 15:10
Sitat fra: LFC på fredag 01. mai 2020, klokken 11:14
Sitat fra: boppus på fredag 01. mai 2020, klokken 08:39
Har ennå til gode å se en pen X-modell (min mening) og lille i3 fikk svært dårlig resultat som vinterbil i test hos svenske AMS.
Forøvrig enig i at firehjulstrekk ikke er nødvendig, men det ER bedre enn bakhjulsdrift, ikke minst når bilen skal selges.

Ser i «underskriften» din at du tydeligvis er en fanboy av andre merker.
Kan legge til at i3 er en fantastisk vinterbil og at Svenskene som har testet denne ikke har peiling på menysystemet og innstillingene i iDrive.
Ved å slå av DTC så er bilen helt rå på vinterføre.
Må slutte med de der tragiske fanboyargumentene mot Tesla-eiere, og i dette tilfellet en som ikke engang har nevnt Tesla i tråden. Det er totalt irrelevant for innholdet og ødeleggende for ditt eget innlegg.

Det kan du få lov til å mene.
Jeg tenker helt motsatt av deg.
Vennligst fortell om bakgrunnen for denne oppfatningen?

Har man ingen rett til å mene noe om andre biler dersom man eier en Tesla? Eller hva er det egentlig du prøver å formidle? Vil minne om at Tesla er så ferske at de aller fleste Tesla-eiere har hatt andre merker før. For min del har jeg omtrent 20 år med en eller flere BMWer i stallen, og anser meg selv definitivt mer som BMW fanboy enn Tesla fanboy, allikevel har jeg aldri opplevd å bli fratatt kredibilitet i diskusjoner på Tesla-forumet, eller under andre merker, på bakgrunn av å være "BMW fanboy", mens jeg stadig opplever at man som Tesla-eier i inntil usle 2,5 år plutselig ikke har noe man skulle ha sagt noe annet sted enn i Tesla-forum. Ikke engang i en aksjetråd om Tesla har man rett til å mene noe. Selvfølgelig hadde jeg ikke kasta en liten haug med penger på Tesla om jeg ikke trodde det ga meg noe, akkurat som jeg heller ikke hadde reservert en iX3 uten at det hadde en hensikt.

Jeg skal gladelig innrømme at BMW har tapt seg kraftig de siste årene i mine øyne, og det er det først og fremst Tesla som er årsaken til. De har vist meg en helt annen side av bilen. Årsak to er miljø og årsak tre er at de har tatt noen forferdelige designmessige grep i senere tid. Allikevel har jeg fortsatt en bil med BMW-rondellen i garasjen (og 12 sylindre som er like vibrasjonsfrie som en elbil  :-* :-*), men vet ikke når det blir noe annet fra BMW. Håper derfor at de faktisk lytter til kundene som flykter i stedet for å avfeie det med "Tesla fanboys".

Electric cars in Norway

#21
GR ser den. Selv er jeg er fanboy for alt fra Kia  til  Tesla og alt i mellom dvs si alle de andre elbilmerkene ;D ;D så lenge det går på 100% electric  :+1: :+1:

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Electric cars in Norway

#23
Vi ser frem til å kunne dele mer informasjon om BMW iX3 med dere ved bilens premiere!
:+1: :+1: :+1:

Legger ut bilder fra dagens mottatte epost om IX3. For det er jo ikke sikkert at alle dere stå på "skal ha bil" epost listen.

Oppsummert: dette ser bra ut :+1: :+1:


Overskrift:

Kjære BMW iX3-interessent!

Nå er BMW iX3 ferdig homologert og fabrikken gjøres nå klar for serieproduksjonen som starter senere i sommer. For første gang har BMW gjort homologeringstestene for en helelektrisk bil i Kina og Europa samtidig. Etter mer en 340 timer med ulike tester og over 7700 kjørte kilometer, ble homologeringen ferdigstilt på fire uker. Resultatene er oversendt relevante myndigheter rundt om i verden slik at BMW iX3 kan typegodkjennes for de ulike markedene.

Serieproduksjonen av BMW iX3 starter på BMW Brilliance-fabrikken i Shenyang i Kina senere i sommer. BMW Brilliance er et joint venture-selskap, som ble grunnlagt i 2003 av BMW Group og Brilliance China Automotive. BMW Brilliance-fabrikkene har en årlig produksjonskapasitet på 450 000 biler og har i en rekke år produsert ulike BMW-modeller. Mest kjent er for de lange utgavene av eksempelvis BMW 3- og 5-serie for det kinesiske markedet. En betydelig andel av BMWs forskning og utvikling gjøres også av BMW Brilliance.


‌   

Premiere i sommer.
BMW iX3 vil produseres på samme produksjonslinje som andre BMW X3-modeller på fabrikken i Shenyang. Det gir både høy effektivitet og stor fleksibilitet i produksjonen. Forberedelsene til serieproduksjonen har pågått i langt tid. Siden midten av 2019 er det produsert over 200 såkalte «pre-production» biler, som er brukt til testing, utvikling og finjustering før serieproduksjon settes i gang.

BMW X3 blir den første modellen til det tyske bilmerket som tilbys med bensin og/eller dieselmotor, som plug-in hybrid og som elbil. Dette er i tråd med BMWs globale strategi om å tilby et bredt utvalg av modellvarianter tilpasset ulike behov omkring i verden. BMW X3 er også et godt eksempel på BMWs posisjon som et internasjonalt selskap, da modellen også produseres i Spartanburg, USA og i Rosslyn, Sør-Afrika.

BMW iX3 ble først vist som konseptbil i 2018. Sist vinter ble prototypen testet til sitt ytterste i arktiske landskap ved testsenteret til BMW Group i Arjeplog, Sverige, sammen med prototypene til BMW i4 og BMW iNEXT. Når BMW iX3 lanseres senere 2020, blir den et rullende eksempel på at det er mulig å oppnå lang rekkevidde uten et stort batteri. BMW iX3 får en rekkevidde på over 440 km* (WTLP ) fra et batteri med 74 kWh nettokapasitet.

BMW iX3 får sin premiere i sommer. Da blir endelig design, flere tekniske detaljer og spesifikasjoner endelig kjent. De to neste helektriske modellene fra BMW følger allerede i neste år. I 2021 vil BMW da tilby fire vidt forskjellige elbiler; BMW i3, BMW iX3, BMW i4 og BMW iNEXT.

I 2023 vil BMW Group tilby minst 25 ladbare modeller, hvorav minst halvparten er helelektriske.


Vi ser frem til å kunne dele mer informasjon om BMW iX3 med dere ved bilens premiere!

JorgenM

Fikk mailen jeg også, men synes de kunne forklart hva homologert betyr, eventuelt skrevet det på en annen måte.

Nå har jeg googlet litt og forstår det fortsatt ikke helt. Forstår det er en slags godkjenning, men de fleste treffene gjelder rally og der skal såvidt jeg forstår ikke iX3 være med  ???
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Det er vel i praksis typegodkjenningen, eller testene som skal til for typegodkjenning i forskjellige markeder.

Hva er det egentlig som ser bra ut i mailen? Er bare enda en mail uten noe som helst nytt?

hELgenen

Sitat fra: gr på tirsdag 09. juni 2020, klokken 19:58
Det er vel i praksis typegodkjenningen, eller testene som skal til for typegodkjenning i forskjellige markeder.

Hva er det egentlig som ser bra ut i mailen? Er bare enda en mail uten noe som helst nytt?

Nytt fremmedord.....

Radial

Lite nytt, bare oppfriskning av at BMW ikke har glemt ix3😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

daktari

De lover jo bra rekkevidde med moderat batteri. Fikk vi ikke nettopp bekreftet WLTP på 440 km fra 74 kWh brutto?
E-tron 50 har 71 brutto og har wltp ca 340 km, neppe så mye mer innvendig plass, men 4wd. Siden e-tron 50 til 626k før rabatt har en ekstra motor og girkasse som hos Tesla ligger på ca 50-70.000, kan vi gjette en startpris på iX3 (gitt dagens €) på 550k eller lavere?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Mr Oizo

Er vel 74 netto. 550 startpris høres drøyt ut, da du får mer eller mindre ferdig utstyrte EQC og I-Pace for ca 650, med større batteri og 4wd. Med rwd og Made in China spørs det vel om dette blir en marginal bil sett med norske øyne likevel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA