Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading av Citigo

Startet av Marita, mandag 27. april 2020, klokken 17:01

« forrige - neste »

Marita

Er det noen som har erfaring med lading av Citigo på mer enn 16A på enfase IT ? Jeg ser på Seat-forumet at man sliter med å få større effekt enn 3,6 kW

tom-eil

Skoda hadde med en Citygo til oss før å lade på vår Easee vegglader med 230v 1 fas 32A 7.4kw. Den ladet like sakte som vår Seat Mii, altså 3.6kw.
2021 Tesla Model 3 LR
2020 Seat Mii Electric
2018 Kia Soul 30kw/t

Marita

Hmm. Ga de noen signaler på om dette er noe som skal fikses, eller er det bare sånn det er ? Jeg ser det står oppført på utstyrslisten til e-UP! Range at 32A mode 3 kabel følger med, og hva skulle den være til om ikke bilen er tenkt å kunne lade med 32A erfase

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Marita

Jeg er klar over at det var tråder på Seat-forumet... det jeg lurte på var om det også gjelder Skoda og VW versjonene av disse trillingene

tom-eil

Sitat fra: bereri på mandag 27. april 2020, klokken 18:30
Hmm. Ga de noen signaler på om dette er noe som skal fikses, eller er det bare sånn det er ? Jeg ser det står oppført på utstyrslisten til e-UP! Range at 32A mode 3 kabel følger med, og hva skulle den være til om ikke bilen er tenkt å kunne lade med 32A erfase

Seat Norge mener at det skal gå an å lade 7.2kw på 1 fas 32A 230v, så de skal innhente data fra forhandlere for å finne årsak og forhåpentligvis en fiks på det. Virket som om det gjaldt samtlige av trillingene.
2021 Tesla Model 3 LR
2020 Seat Mii Electric
2018 Kia Soul 30kw/t

sjokomelk

Sitat fra: bereri på mandag 27. april 2020, klokken 19:08
Jeg er klar over at det var tråder på Seat-forumet... det jeg lurte på var om det også gjelder Skoda og VW versjonene av disse trillingene
De er helt identiske og bygd på samme fabrikk med samme deler. Eneste forskjellene er kosmetiske og logoen i grillen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA