Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading e-UP! Range

Startet av Marita, mandag 27. april 2020, klokken 17:00

« forrige - neste »

Marita

Er det noen som har erfaring med lading av Range på mer enn 16A på enfase IT ? Jeg ser på Seat-forumet at man sliter med å få større effekt enn 3,6 kW

Holmis

Jeg har koblet om min Easee til 3 fas 230V IT. Og når jeg da lader med 7,2kW belastes fasene: L1 28,5A L2 16,4A L3 16,2A. Ved 1 fas trekker den kun 16A/3,6kW uansett om du har 32A tilgjengelig. Det har vært nevnt på forumet at det er 2 stk. ladere som er koblet til hver sine faser, og at det burde vært en kontaktor for å koblet disse i parallell på samme fase når bilen blir koblet til 1 fas.

Daruu

Det er isåfall totalt krise.
Noen som har snakka med møller å fått noe skikkelig svar?
Å lade med såpass var en forutsetning for mitt kjøp ihvertfall...
2020 VW Eup range

Holmis

Jeg har ikke sett at VW har reklamert med 1 fas 32A lading, kun sett 7,2 kW. På sidene dems så anbefaler de Defa laderen som er 32A 1 fas / 7,2kW, dette er det nærmeste jeg har sett de har antydet 1 fas lading med 32A.
Har du noen sett at de har skrevet 1 fas lading og 32A?
På Seat delen av forumet så skriver de at dette er reklamert med, men spm. er om VW også har reklamert med dette.

Daruu

Det sto noe lignende som "med denne kan du lade bilen til 100% på 5 timer", og det var med nevnte defa lader som helt klart var til 1fas 32A - Som sikkert "de andre to" bare kopierte til sine sider.
2020 VW Eup range

Marita

Ja, om det stemmer kan nok dette være en dealbreaker for enkelte... Det tar litt tid å lade dette store batteriet med 16a erfase, og meg bekjent er det vel bare Mercedes B-klasse som har oppført seg slik. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at UP ville ha samme gode løsning som Golf...

Tyldums

Min e-UP 2020 modell (Range) skal inn til Møller for å få en oppgradering som gir 32A 1 fase lading på 230 IT nett. Den lader fint på 2 x 16 A på TN nett. Denne oppgraderingen er gratis, da e-up skal støtte dette.

Daruu

Ja det skal være en software oppdatering tilgjengelig for alle nå. Bare synd selgerne ikke viste dette, vi endte opp med å sette opp 16a lader nettopp pga det her (+vil lite trolig handle bil av Møller igjen)
2020 VW Eup range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA