Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software versjoner

Startet av turfsurf, søndag 26. april 2020, klokken 13:00

« forrige - neste »

turfsurf

Hei,

Har vært og kjøpt brukt I-Pace, men hvordan vet jeg hvilken software den har? Ser det har vært mye snakk om h264 her, og senest h280.

Det eneste jeg finner er:
Telematikk: 14.2
Touch pro duo: S18D

+ en kart oppdatering er tilgjengelig på 33GB.

Er det andre versjoner av software, hvor finner man dette?

Mistenker denne har veldig gammel software, men sjekk for updates sier ikke noe nytt tilgjengelig. Lader på diverse lynladere på en tur på 137mil, og så aldri over 75kW.

Og brukergrensesnittet er så treigt at man kan ta en høneblund fra man trykker til det skjer noe.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tellus

Ser ut som du mangler litt av hvert.

Registrer deg her så kan du se hvilke kampanjer du mangler:

https://topix.jaguar.jlrext.com/topix/user/loginForm

Du må få oppdatert en del hos forhandler (H264 som nå inneholder H280), men du skal kunne oppdatere til 19C av infotainment OTA. Kan være at du har såpass gammel software at du ikke engang kan oppdater til 19C.

4Matic Fanatic

#2
Sitat fra: Tellus på søndag 26. april 2020, klokken 16:35
...av infotainment OTA. Kan være at du har såpass gammel software at du ikke engang kan oppdater til 19C.
Hvis bilen er en tidlig versjon og aldri oppdatert har den mest sannsynlig ikke støtte for å laste ned noe OTA heller.
Da må du først inn til forhandler og få oppdatert og aktivert dette. Men som nevnt, registrer deg på Topix, logg inn som Independent Operators og du vil kunne se hva som er status på din bil.

Ingeniøren

Veldig greit å oppdatere seg FØR man drar til forhandler da min opplevelse av skranken er at man ikke akkurat er oppdatert på elbil.... Ikke sitt å vent på å bli kalt inn - det skjer tilsynelatende ikke  :D, så ta kontakt og beskriv hva du vil ha gjort.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

turfsurf

Da registrerte jeg meg på Topix, fant 7 actions, og sendte forespørsel til forhandler så får vi se. Var ikke bare software, litt leamikk og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Er det virkelig ingenting som går av seg selv med Jaguar?

Husker godt hvordan Jaguar promoterte OTA oppdatering før bilene kom på markedet i det hele tatt.

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på søndag 26. april 2020, klokken 21:43
Husker godt hvordan Jaguar promoterte OTA oppdatering før bilene kom på markedet i det hele tatt.
Var vel store ord både om ladehastighet og softwareoppdateringer før lansering ja. Kjenner at man har blitt bortskjemt etter 7 år med Tesla akkurat på disse områdene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på mandag 27. april 2020, klokken 07:54
Kjenner at man har blitt bortskjemt etter 7 år med Tesla akkurat på disse områdene.
Også andre merker innkaller sine biler til oppdatering, selv om de ikke har OTA. Høres ut som en må inn å registrere seg på Jaguar, det er jo greit for oss som er på forum og følger med, litt mer utfordrende for «vanlige» kunder....

Tesla er en egen klasse når det gjelder OTA, men må jo sies at også på Tesla må en inn for visse oppdateringer. Men da blir en da innkalt til time.

Litt sånn på siden er det litt merkelig hvilke oppdateringer en må inn for og hvilke som tas OTA. Har fått tre performance oppgraderinger på min bil en av disse måtte tas på verksted og to OTA. Skjønner at en må inn når det er deler involvert, men er tydeligvis også to typer software!

Maxwell_400

Det er mange moduler og alle er ikke klargjort for OTA men den "viktigste" som er infotainment er OTA. Virker som de som er kritiske for bilens funksjon ikke er OTA og det er nå greit for min del, ønsker ikke å "bricke" bilen.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

xyzzy

Sitat fra: knut.aulie på søndag 26. april 2020, klokken 21:43
Er det virkelig ingenting som går av seg selv med Jaguar?

Husker godt hvordan Jaguar promoterte OTA oppdatering før bilene kom på markedet i det hele tatt.

Jeg fikk oppdatering fra 18D uten å stikke innom verkstedet... Det er vel derimot lagt til muligheter for flere oppdateringer (batteri og slikt) nå, som man må innom verkstedet for å gjøre mulig

Tellus

Det er forskjell på tilbakekallinger og kampanjer.

Ved tilbakekallinge blir man innkalt. Kampanjer er en frivillig sak, men blir uansett tatt ved første anledning bilen er innom verksted.

Det har vært et par tilbakekallinger på I-Pace. Disse bør ha vært tatt på alle biler med mindre tildigere eier har ignorert dem. H264 er en kampanje. Du må selv kontakte verksted for å få utført den evnt. vente til du er innom for 2-årig service.

Etter H264 skal de fleste oppdateringer kunne tas OTA.

Stikkkontakt

Trådstarter klager over lagg i infotainment. Det var et stort problem med 18D og tidligere. Jeg syns dette har blitt forbedret vesentlig og er ikke lenger noe som plager meg.

turfsurf

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 27. april 2020, klokken 09:23
Trådstarter klager over lagg i infotainment. Det var et stort problem med 18D og tidligere. Jeg syns dette har blitt forbedret vesentlig og er ikke lenger noe som plager meg.
Spennende. Ser ut som om jeg får time neste uke en gang, de trenger bilen i 6 timer for alle kampanjene :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på mandag 27. april 2020, klokken 08:24
Litt sånn på siden er det litt merkelig hvilke oppdateringer en må inn for og hvilke som tas OTA. Har fått tre performance oppgraderinger på min bil en av disse måtte tas på verksted og to OTA. Skjønner at en må inn når det er deler involvert, men er tydeligvis også to typer software!
Nja, nå er det veldig mye embedded software i diverse controllere o.l. Det er vel en del av dette som det ikke er planlagt OTA oppgradering for, grunnet risikomomenter. Akkurat det skjønner jeg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA