Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

MG kommer med stasjonsvogn i UK - 4 kvartal 2020

Startet av batterimannen, torsdag 23. april 2020, klokken 21:08

« forrige - neste »

batterimannen

Sitat fra: arthur på mandag 21. september 2020, klokken 12:13
Sitat fra: batterimannen på mandag 21. september 2020, klokken 11:22
Har aldri forstått meg på produsenter som legger infotainmentskjermen under ventilasjonen og ikke motsatt...

Fordi?

Fordi det er bra å ha infotainmentskjermen så langt opp som mulig. Akkurat som en av fordelene med HUD er at man må ta øynene mindre ned for å se fart/retning osv.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

jman76

Prises denne under ZS EV og får full score på NCAP, er denne garantert blant topp fem mest solgte biler neste år. Hvis den tas inn til Norge, og det tror jeg det er stor vilje til. 

Forventer at de fikser en del av bugsene med ZS-en og klarer å heve hurtigladefarten et hakk eller to, spesielt vinterstid.

Radial

Sitat fra: jman76 på tirsdag 22. september 2020, klokken 12:28
Prises denne under ZS EV og får full score på NCAP, er denne garantert blant topp fem mest solgte biler neste år. Hvis den tas inn til Norge, og det tror jeg det er stor vilje til. 

Forventer at de fikser en del av bugsene med ZS-en og klarer å heve hurtigladefarten et hakk eller to, spesielt vinterstid.

Luxury får Automatisk klima, så da er en av hakene borte allerede :+1:
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Hansi

#18
Automatisk klima på ZS EV eller denne (eller begge)? Når? Kilde?

Da er det snart bare app som gjenstår :)
Mulighet for 4x4 og tilhengerfeste hadde forsåvidt også vært fint :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)


jman76

Ser ganske så lovende ut.

Prosentvis visning av batterikapasitet er svært positivt, burde være obligatorisk på alle elbiler.

Fikk ikke helt med meg hva han sa om adaptiv cruise - kan bestilles?

batterimannen

Ser bra ut. Minner meg litt om en billig eNiro.
Bagasjerom på 464 liter er godkjent.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

arthur

Sitat fra: jman76 på tirsdag 22. september 2020, klokken 16:37
Fikk ikke helt med meg hva han sa om adaptiv cruise - kan bestilles?

Som jeg oppfattet det så nei, dessverre.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tjafsaren


Herwitz

Info fra den engelske nettsiden. Ser i farten ikke noe om hengerfeste.

https://mg.co.uk/mg5-ev/
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

vinterdekk

#25
Motor melder at hybriden MG HS forventes til Norge. Den er større enn ZS og kommer nok med 7 års garanti. Ingen informasjon om MG5 stasjonsvogn.

«Vi vet heller ikke om den elektriske stasjonsvognen MG5 EV kommer til Norge.»

https://motor.no/a/181063

Kan jo forstå det dersom importøren eller MG ikke har bestemt seg for om de skal ta inn MG5 til Norge. En stasjonsvogn virker fornuftig og kan være enda mer fornuftig som elbil, men det er færre som kjøper stasjonsvogner nå enn før... Interessant bil likevel.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

arthur

Sitat fra: vinterdekk på lørdag 26. september 2020, klokken 21:23
Motor melder at hybriden MG HS forventes til Norge. Den er større enn ZS og kommer nok med 7 års garanti. Ingen informasjon om MG5 stasjonsvogn.

«Vi vet heller ikke om den elektriske stasjonsvognen MG5 EV kommer til Norge.»

https://motor.no/a/181063

Kan jo forstå det dersom importøren eller MG ikke har bestemt seg for om de skal ta inn MG5 til Norge. En stasjonsvogn virker fornuftig og kan være enda mer fornuftig som elbil, men det er færre som kjøper stasjonsvogner nå enn før... Interessant bil likevel.

At det er færre som kjøper stasjonsvogn enn før skyldes vel kanskje at tilbudet av stasjonsvogner nesten er blitt helt borte? For egen del tror jeg at en MG% ville kunne bli (enda) en stor salgs success.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

vinterdekk

Joda, MG5 har jo lav utsalgspris og at den er full-elektrisk som fordel i sammenligning med Skoda Octavia, som selger bra i Norge.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Tjafsaren

Men norsk elbilmarked er saturert med selvkjørende biler, denne mangler MG Pilot og Adaptiv Cruise, de sløyfa også soltak.

Tjomsas

Sitat fra: Tjafsaren på søndag 27. september 2020, klokken 09:37
Men norsk elbilmarked er saturert med selvkjørende biler, denne mangler MG Pilot og Adaptiv Cruise, de sløyfa også soltak.

Men hvis den blir enda billigere enn ZS EV (som prisen i Storbritannia indikerer) vil det gjerne være mulig for folk som før ikke har hatt råd til elbil å kjøpe seg en MG5. At den da ikke har MG pilot osv. er da gjerne mindre viktig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA