Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min erfaring med Tesla Return Policy (Model 3)

Startet av RemiWM, torsdag 23. april 2020, klokken 11:11

« forrige - neste »

Øyvind.h

Ryktes at Lexus tabbet seg ut og gikk for CHAdeMO. Ellers fin bil, sikkert med lexus kvalitet. Men for lite batteri for mange vil jeg tro.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

pekle

Kjørte Lexus i 12 år, og kjøper det gjerne igjen en gang i framtida, men de er ikke akkurat teknologisk på ballen for tida. El-UX er vel bare en prøveklut forhåpentligvis.

Men en E-Lexus med 500km rekkevidde, 500hk, 500l bagasjerom til 500 tusen kjøper jeg tvert :)

RemiWM

Det ble en NX 300h Luxury med lav km-stand. Ikke den nye lille elbilen til Lexus med Chademo.
Totalkostnaden på NX 300h ble ca. kr. 200.000,- mindre enn Model 3, og for den differansen der kan jeg kjøre laaaangt på bensin + endel bompasseringer.
Ikke minst er det en MYE mer behagelig bil enn Model 3 etter min smak.

Men smaken er som baken, ikke alle liker Lexus og deres hybridteknologi. Jeg digger dem (bortsett fra CVT girkassen).

Kos dere videre dere som har Model 3. Det er en bra bil!
Det er bare at min opplevelse av manglende oppfølging/kundeservice gjør at jeg har fått avsmak på Tesla.
Mulig jeg bare har vært bortskjemt med kundeservicen hos Lexus/Toyota i alle år?


Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

Øyvind.h

Lexus er vel kjent for høy kundetilfredshet og god kvalitet. Så du blir sikkert fornøyd når du vil ha hybrid :)
Det er en helt annen bil enn Model 3, på godt og vondt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

CorsoDante

#19
Sitat fra: RemiWM på onsdag 06. mai 2020, klokken 15:00


Kos dere videre dere som har Model 3. Det er en bra bil!
Det er bare at min opplevelse av manglende oppfølging/kundeservice gjør at jeg har fått avsmak på Tesla.
Mulig jeg bare har vært bortskjemt med kundeservicen hos Lexus/Toyota i alle år?

Nå har jeg til gode å erfare service hos Lexus (er ikke bilene feilfrie??), men kan ikke se hva Tesla kunne gjort bedre i mitt tilfelle. De hentet bilen hjemme hos meg, og hadde med seg en Lexus leiebil på planet som de bare ga til meg. Som jeg kunne bytte inn i en Tesla loaner ved første og beste anledning.

At de har voksesmerter må man nesten bare akseptere.

Og bortsett fra det ene mishap'et (flatt 12V-batteri) så har bilen vært fullstendig lytefri.

Lurte lenge på om Tesla (via Avis...) valgte å gi meg en Lexus UX bare for å understreke hvor mye bedre 3'eren er ;) Merk at jeg ikke sammenligner med noe annet en UX (ush!), som vel ikke er annet enn en stylet Rav4 eller lignende. De større Lexusene er sikkert bedre.
TM3P "FSD"

sjokomelk

Sitat fra: CorsoDante på onsdag 06. mai 2020, klokken 15:23
Lurte lenge på om Tesla (via Avis...) valgte å gi meg en Lexus UX bare for å understreke hvor mye bedre 3'eren er ;) Merk at jeg ikke sammenligner med noe annet en UX (ush!), som vel ikke er annet enn en stylet Rav4 eller lignende. De større Lexusene er sikkert bedre.
NX er samme bilen som Rav4, og UX er en CH-R.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

CorsoDante

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 06. mai 2020, klokken 15:30
Sitat fra: CorsoDante på onsdag 06. mai 2020, klokken 15:23
Lurte lenge på om Tesla (via Avis...) valgte å gi meg en Lexus UX bare for å understreke hvor mye bedre 3'eren er ;) Merk at jeg ikke sammenligner med noe annet en UX (ush!), som vel ikke er annet enn en stylet Rav4 eller lignende. De større Lexusene er sikkert bedre.
NX er samme bilen som Rav4, og UX er en CH-R.

Som sagt; Eller lignende ;).
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA