Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor er det ikke temperaturleser synlig i bilen?

Startet av Apache, tirsdag 21. april 2020, klokken 23:37

« forrige - neste »

Apache

Har en 2018 TMS 75d 2.5 h.w. Jeg har ikke sett på nettet eller funnet noen måte finne ut hvor varmt/kaldt det er i bilen uten å bruke appen. Selv om jeg er i bilen.
Man kan se temperaturen ute ved batteri indikatoren i front displayet men "that's it".

Har jeg oversett noe eller er dette noe Tesla har glemt helt av?

geear

Er det en vanlig funksjon å ha, siden du spør om Tesla har glemt det? Jeg kan ikke huske å ha eid eller kjørt en eneste bil som har det? Har tre biler av forskjellige merker for øyeblikket, og ingen av de viser innvendig temp, kun klima-innstilling og utetemp.

OhmPaPa

Du kan sjekke innetemperaturen med appen.

Eller kjøpe et termometer på en bilrekvisitabutikk.

Rosstopher

Ingen av de 20+ bilene jeg har hatt har vist innetemperatur. Man stiller jo inn klimaanlegget og stoler på at det gjør jobben sin.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

cra

Det kunne ofte vært interessant å vite hvilken temperatur bilen tror det er i kabinen. Jeg har stort sett opplevd at varmeapapratet enten kjører altfor høy eller altfor lav temperatur, men har ikke klart å finne noe mønster i det. Jentungen klager på at beina blit kokt, mens mine er iskalde. Mulig det er tenåringsnykker (på jentungen altså) og gamlingføtter på meg?  :P

Skal prøve å printe en slik sak som de har på Teslafi for å fordele varmen bedre og se om det hjelper.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Sitat fra: cra på onsdag 22. april 2020, klokken 10:38
Skal prøve å printe en slik sak som de har på Teslafi for å fordele varmen bedre og se om det hjelper.

Du kan jo også prøve ut tesla-screen.com (hvis du tør, den krever API-tilgang til kontoen din).
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

DeepFu

Sitat fra: cra på onsdag 22. april 2020, klokken 10:38
Det kunne ofte vært interessant å vite hvilken temperatur bilen tror det er i kabinen. Jeg har stort sett opplevd at varmeapapratet enten kjører altfor høy eller altfor lav temperatur, men har ikke klart å finne noe mønster i det. Jentungen klager på at beina blit kokt, mens mine er iskalde. Mulig det er tenåringsnykker (på jentungen altså) og gamlingføtter på meg?  :P

Skal prøve å printe en slik sak som de har på Teslafi for å fordele varmen bedre og se om det hjelper.
Var det ikke noen som kommenterte at de hadde oppdaget at det går an å slå av og på vifta i fotbrønnen på baksetet via vifteinnstillingene på skjermen? Jeg ante det i allefall ikke og fikk en aha-opplevelse . Har også av og til baksetepassasjerer som synes det blir i overkant varmt der bake. Forøvrig er jeg enig i at det hadde ikke gjort noe om de viste innetemperatur på skjermen. Det er jo plass nok.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Handyman

Sitat fra: DeepFu på onsdag 22. april 2020, klokken 12:09
Sitat fra: cra på onsdag 22. april 2020, klokken 10:38
Det kunne ofte vært interessant å vite hvilken temperatur bilen tror det er i kabinen. Jeg har stort sett opplevd at varmeapapratet enten kjører altfor høy eller altfor lav temperatur, men har ikke klart å finne noe mønster i det. Jentungen klager på at beina blit kokt, mens mine er iskalde. Mulig det er tenåringsnykker (på jentungen altså) og gamlingføtter på meg?  :P

Skal prøve å printe en slik sak som de har på Teslafi for å fordele varmen bedre og se om det hjelper.
Var det ikke noen som kommenterte at de hadde oppdaget at det går an å slå av og på vifta i fotbrønnen på baksetet via vifteinnstillingene på skjermen? Jeg ante det i allefall ikke og fikk en aha-opplevelse . Har også av og til baksetepassasjerer som synes det blir i overkant varmt der bake. Forøvrig er jeg enig i at det hadde ikke gjort noe om de viste innetemperatur på skjermen. Det er jo plass nok.
Har hatt TM3 siden mars -19 og "knappen" for på skru av og på varmen til baksetene har vært der hele tiden. Står selvfølgelig behørig beskrevet i manualen. Knappen slår av og på lufta i ventilene bak på midtkonsollen OG under setene. Ingen stor "oppdagelse" altså.
Hvilken temperatur skal de vise: fotbrønn, skulderhøyde, hodehøyde, forsete/baksete???
Alle temperaturene i vår TM3 er rimelig forskjellige uansett.
Øk temperaturen om du fryser, senk den om du er varm. Man trenger ikke et termometer til å fortelle om man er varm eller kald. Det blir bare en ting til som man kan bli misfornøyd med ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

skysurfer

Skru på dog-mode :) da ser du temperaturen inne i bilen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Vesel

Sitat fra: cra på onsdag 22. april 2020, klokken 10:38
Det kunne ofte vært interessant å vite hvilken temperatur bilen tror det er i kabinen. r.
Enig! Og det hadde vært den letteste ting i verden for Tesla å programmere til å stå ved siden av utetemperaturen.

Savner generelt flere instillinger for klimaanlegget: Mulighet til å skru av oppvarming uten å skru av viftene slik man kan med AC, først og fremst. Regelmessige automatiske avdogginger og friskluft for når man ønsker å kjøre uten klimaanlegget på, også.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Stephan Teyssere

I min TMS så varierer varmen en del, selv om den står på Auto. Hadde vært interessant å se hva slags temp bilen TROR det er, for den kan holde en jevn varme i en time uten problem, for så å begynne å blåse kald luft uten noe grunn. Det resulterer i at jeg må skru opp varmen 3-4 grader før den begynner å blåse varmt igjen  :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA