Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste strøm

Startet av Drumworks, lørdag 02. mai 2020, klokken 19:16

« forrige - neste »

Drumworks

Noen som vet om det mangler noe her? Ingen som hadde sett denne på AutoParts eller Biltema.
2016 Tesla X90D

Kim-

ser ut som amerikansk kobling. Dra til tesla å få bygget den over til europeisk standard.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Rosstopher

Det der er en amerikansk "7 pin" tilhenger- kontakt. Ikke så nyttig til europeiske tilhengere. Jeg trur ikke det er enkelt å mekke en adapter heller, for på de amerikanske mener jeg bremselys og blinklys deler kontakter.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Drumworks

Sitat fra: Rosstopher på lørdag 02. mai 2020, klokken 21:18
Det der er en amerikansk "7 pin" tilhenger- kontakt. Ikke så nyttig til europeiske tilhengere. Jeg trur ikke det er enkelt å mekke en adapter heller, for på de amerikanske mener jeg bremselys og blinklys deler kontakter.


Var dette en normal kontakt på en 2016-modell? Bilen er førstegangskjøpt i Norge, og kun hatt en eier før meg.
2016 Tesla X90D

Kim-

Sitat fra: Drumworks på lørdag 02. mai 2020, klokken 21:27
Sitat fra: Rosstopher på lørdag 02. mai 2020, klokken 21:18
Det der er en amerikansk "7 pin" tilhenger- kontakt. Ikke så nyttig til europeiske tilhengere. Jeg trur ikke det er enkelt å mekke en adapter heller, for på de amerikanske mener jeg bremselys og blinklys deler kontakter.


Var dette en normal kontakt på en 2016-modell? Bilen er førstegangskjøpt i Norge, og kun hatt en eier før meg.

kontakten er ubrukelig her, så har nok skjedd en glipp. Ville bare tatt kontakt med tesla så vil jeg tippe de bygger om kostnadsfritt.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Drumworks

Sitat fra: Kim- på lørdag 02. mai 2020, klokken 21:31
Sitat fra: Drumworks på lørdag 02. mai 2020, klokken 21:27
Sitat fra: Rosstopher på lørdag 02. mai 2020, klokken 21:18
Det der er en amerikansk "7 pin" tilhenger- kontakt. Ikke så nyttig til europeiske tilhengere. Jeg trur ikke det er enkelt å mekke en adapter heller, for på de amerikanske mener jeg bremselys og blinklys deler kontakter.


Var dette en normal kontakt på en 2016-modell? Bilen er førstegangskjøpt i Norge, og kun hatt en eier før meg.

kontakten er ubrukelig her, så har nok skjedd en glipp. Ville bare tatt kontakt med tesla så vil jeg tippe de bygger om kostnadsfritt.


Takker
2016 Tesla X90D

geear

Skulle de være helt idioter og ikke fikse det, så finnes det overgang til 7-pins EU. Men du mister muligheten for eksempel for ryggelys og permanent 12V på hengeren, som du kan få i dagens 13-pins EU-kontakt (som bilen egentlig skal komme med).

Øyvind.h

Du har sjekket at bilen står oppført med hengervekt?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Drumworks

2016 Tesla X90D

geear

Hva hvis det er forrige eier som har importert amerikansk camper eller henger av noe slag og måtte ha elektronisk brems, som har bygget om til US kontakt?  :laugh:

Drumworks

Sitat fra: gr på søndag 03. mai 2020, klokken 15:03
Hva hvis det er forrige eier som har importert amerikansk camper eller henger av noe slag og måtte ha elektronisk brems, som har bygget om til US kontakt?  :laugh:



Kan jo være, men jeg vet hvem det var, og kan ikke tenke meg at det kan stemme. Ikke sånn at jeg kan ringe og finne ut av det, men vognkortet hans lå i bilen når jeg kjøpte den.
2016 Tesla X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA