Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bertel O Steen prøver seg på å bli digitale

Startet av geear, onsdag 22. april 2020, klokken 23:04

« forrige - neste »

geear

.. og det går omtrent som når VW og Audi skal lage biler med app-tilgang. Halvhjertede greier som er mer plagsomt enn nyttig, men de kan sikkert skryte av at de har det, i det minste. Så de kan føle de henger med i tiden.

Prøvde å booke service via BOS-appen "Min bil". Fikk opp flere ledige dager på rad, booket inn time, og fikk bekreftelse. Så går det et døgn eller to, og jeg blir oppringt fra BOS som kan informere meg om at neida, det går ikke. Ingenting ledig før ytterligere 1,5 uke til frem i tid, da kan jeg få time. Og selv nå, etter de vet de ikke får det til iht app-datoer, så går det fortsatt an å velge service en haug med dager før det de sa til meg var første ledige. Det er nok kartoteksystemet med plastfoldere og mekanikernavn på veggen som gjelder ja. Hva skal man med data? Hvem er det som gidder bruke app til å booke når det allikevel bare ender med en telefon og en helt annen dato enn man har fått bekreftelse på?

Electric cars in Norway

Jeg synes vi skal applaudere for at bilbransjen enten det er BOS eller andre prøver seg i å bli mere digitale.
Har selv booket service i mange år via app om ikke hos BOS men hos en konkurrent.

Jeg tenker at det er langt fra BOS til Tesla Motors også på dette området som gjelder det digitale. Men alle prøver og feiler og blir bedre. Det er bra.

JorgenM

Tesla prøver å være FOR digitale, der er det umulig å bestille time via telefon eller e-post.
Noe midt i mellom og med flere enn 1 kontaktvei er å foretrekke :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

z4rd

#3
Men når det funker å bestille time rett fra app, hva skal du med telefon/epost?

Hvis du snakke med de før du booker time så kommer du jo faktisk veldig lett gjennom via telefon til et menneske. Ventetiden på telefon er omtrent nullet ut på service-relaterte henvendelser etter min erfaring i alle fall.

Tesla har et veldig bra system i appen nå som fungerer godt. Man blir også kontaktet før timen av en fra en SC der man får eventuell pris på arbeid osv. 
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

JorgenM

Jeg ble ikke kontaktet før time i fjor høst i alle fall.
Antar de aller fleste ønsker å snakke med en person ja. Enkelte ting er vanskelig å forklare i tekstformat. Vi må ikke overdigitalisere :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Electric cars in Norway

Sitat fra: JorgenM på torsdag 30. april 2020, klokken 19:47
Jeg ble ikke kontaktet før time i fjor høst i alle fall.
Antar de aller fleste ønsker å snakke med en person ja. Enkelte ting er vanskelig å forklare i tekstformat. Vi må ikke overdigitalisere :)

Jeg ser den JorgenM :+1: Det må være rom for flere kontakt kanaler hvis det oppstår svakheter i systemet.

Rævedilter

#6
Sitat fra: JorgenM på torsdag 30. april 2020, klokken 17:47
Tesla prøver å være FOR digitale, der er det umulig å bestille time via telefon eller e-post.
Noe midt i mellom og med flere enn 1 kontaktvei er å foretrekke :+1:

Eg har aldri anna enn sendt epost til Tesla service her i Bergen, og i det siste (februar) svarer de innen eit par timer, tidlegere tok det meir tid.

BTW; min første servicetime(vel 2 år sidan)  hos Tesla skreiv dei ned kva som skulle gjøres med tusj i ei notatblokk, slik at servicemannen måtte ringe meg da han ikkje klarte å tolke kva som var skrevet, ikkje fulldigitialsert der iallefall då.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA