Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla starter betaling av Premium Connectivity

Startet av jorgror, søndag 19. april 2020, klokken 15:32

« forrige - neste »

mikaelf

Interessant nok, jeg har også fått en slik melding, husker ikke med hvilken utløpsdato.
Ser nå at på Tesla kontoen min står fortsatt "Gratis, ubegrenset" for Premium connectivity, hvilken status har dere som mistet dette i dag på kontoen deres?
TMY - LR AWD (2022 HW3)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mikaelf

Jeg gikk ut og sjekket nettopp, det står fortsatt Premium connectivity og Included package under.
Utførte også en hard reset for å være sikker.

Kan det være noe sammenheng med når en reserverte bilen (jeg lagt  inn reservasjonen min dagen før lansesringen) 
TMY - LR AWD (2022 HW3)

emmern

Jeg har mistet min premium connectivity etter siste software update i dag.
Tror de har en bug. Jeg koblet den til min hotspot på tlf, og den fikk alle features som ventet.
Jeg kjørte, gikk ut av bilen med tlf så Tesla mistet dekningen til den, og den slo tilbake til 4G. MEN den så ut til å være i "premium connectivity" mode etter det!
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Kim-

Spotify ba meg koble til wifi for å høre på nå. Sanntidstrafikken og sattkartet var skrudd av, men det var bare å skru det på igjen. Wifi slår seg fortsatt av når man setter den i drive.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

pekle

Fikk en popup i bilen da jeg startet i dag om at premium connectivity var deaktivert.

geirci2

"Mistet" premium connectivity her også.
Får vurdere et abonnement 1.6.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

tommysh

Har automatisert wifi hotspot på mobilen, men bilen skrur jo av wifi når den settes i drive. Burde ikke være slik. Om flere er enig så stem her: https://featurerequests.co/feature/give-possibility-back-stay-connected-wifi-during-driving

FizCarloz

Sitat fra: Stephan Teyssere på fredag 22. mai 2020, klokken 10:00
Jeg bestilte bil hos Tesla i Kristiansand i begynnelsen av Juli 2018, og selgeren konfigurerte bilen på sin pc. (Ganske enkel jobb, da jeg skulle ha alt som standard unntatt Pearl White). Betalte depositumet hos Tesla via kortterminal, så jeg har ikke hatt noe med PCen å gjøre. Fikk aldri opplyst av selgeren om noe månedspris etter X antall måneder.

Poenget er ikke at det er en stor kostnad, poenget er at det virker som det er mange som ikke har fått opplyst om at Premium Connectivity er noe som skal betales for etterhvert. Har de solgt en bil med Google maps, Spotify +++, så virker det for meg underlig at dette nå skal fjernes om man ikke betaler for det. Dette er funksjoner som ble solgt sammen med bilen, og sålenge de ikke har skrevet noe om det i noen som helst kontrakt eller ordrebestilling, så kan ikke dette fjernes.

Sendte Tesla en mail, så får vi se hva de svarer.

Helt riktig og det er netopp det som er poenget og det som jeg opplever flere har erfaring med. Hold oss gjerne oppdatert på hva de svarer, takk.

mthoring

Spørst om det er rimelig å forvente gratis bruk av data, og gratis tilgang til betaltjenesten Spotify. Siden bruk av data og (reklamefri) Spotify ikke er gratis i noen andre sammenhenger, så tenker jeg at det ikke er rimelig å forvente at det skal være gratis i bilen heller.

Så Tesla har vel sitt på det tørre, så lenge de ikke har opplyst at det skal være gratis. De har tvert imot opplyst om at den skal koste penger (på nettsiden), hvis man ønsket å finne ut av det på bestillingstidspunktet. Det er vel ingen som med rimelighet kan forvente gratis bruk av en ny mobil heller, uavhengig av om selgeren opplyste at det koster penger å bruke den.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Stephan Teyssere

Sitat fra: mthoring på lørdag 23. mai 2020, klokken 17:55
Spørst om det er rimelig å forvente gratis bruk av data, og gratis tilgang til betaltjenesten Spotify. Siden bruk av data og (reklamefri) Spotify ikke er gratis i noen andre sammenhenger, så tenker jeg at det ikke er rimelig å forvente at det skal være gratis i bilen heller.

Så Tesla har vel sitt på det tørre, så lenge de ikke har opplyst at det skal være gratis. De har tvert imot opplyst om at den skal koste penger (på nettsiden), hvis man ønsket å finne ut av det på bestillingstidspunktet. Det er vel ingen som med rimelighet kan forvente gratis bruk av en ny mobil heller, uavhengig av om selgeren opplyste at det koster penger å bruke den.

I mine øyne er det rimelig å forvente at dette er gratis, når det er funksjoner som ble vist fram ved prøvekjøring. Det blir som andre sier at de fjerner andre funksjoner i ettertid. Kjøper man en bil med varme i setene og dette blir dette fjernet i ettertid med mindre man betaler for det så tror jeg hvem som helst hadde følt seg snytt, uansett om det hadde vært ekstrautstyr eller ikke på andre biler.

Øyvind.h

#86
Eller motsatt - du slapp å betale for spotify og internett i bilen et helt år. Vanligvis når en kjøper noe som er oppkoblet (GPS klokke, tracker til hund, DEFA fjernvarme osv) må en betale fra dag 1.
Tesla har valgt å inkludere dette i en periode fra start så en får testet en stund først og ser om det er noe en vil bruke. I Model X`en tror jeg dette er inkludert i 4 år. I EQC`en jeg kjører nå er det inkludert i 3 år før jeg må betale (og prisen virker da høyere og funksjonalitet mer begrenset enn det Tesla tar). I Audi E-tron ser jeg mange setter inn egne data-sim. Dvs de tegner abonnement selv.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Stephan Teyssere på mandag 25. mai 2020, klokken 09:51
I mine øyne er det rimelig å forvente at dette er gratis, når det er funksjoner som ble vist fram ved prøvekjøring. Det blir som andre sier at de fjerner andre funksjoner i ettertid. Kjøper man en bil med varme i setene og dette blir dette fjernet i ettertid med mindre man betaler for det så tror jeg hvem som helst hadde følt seg snytt, uansett om det hadde vært ekstrautstyr eller ikke på andre biler.
Når du prøvekjører etron hos Audi og bestiller en base etron, regner du med å få med alt som var på bilen? Nei, tenkte meg det. Man må faktisk sjekke selv hva som er inkludert og standard på bilen man kjøper. Det opplyses gjerne på nett og i brosjyrer. Så lenge Tesla ikke eksplisitt har sagt at abonnement på disse tjenestene er gratis for livstiden til bilen er det helt urimelig å forvente det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Hallo! Man kan ikke bestille en Tesla uten Premium Connectivity, men det kan man med ekstrautstyret på en Audi.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

#89
Står tydelig at det er 1 års prøvetid eller at det er inkludert 1 år premium tilkobling. Skjønner ikke hva som er problemet/tema her. At Tesla ikke selger ekstrautstyr à la carte?

Standard Range leveres uten dette i USA. LR har 1 år inkludert. Forresten så har de kun 30 dager inkludert på SR+ i USA. Virker ikke som det er inkludert i det hele tatt i Norge på SR+ iht nettsiden.

Er jo samme greia med Audi Connect eller hva de kaller det. Er inkludert for en gitt tidsperiode. Følger ikke bilens levetid eller lignende.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA