Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla starter betaling av Premium Connectivity

Startet av jorgror, søndag 19. april 2020, klokken 15:32

« forrige - neste »

DeepFu

Tror jeg heller øker mobilabonnementet mitt fra 15 til 40gb. Blir litt mer enn 130 kroner i måneden, men da kan jeg legge en trådløs ruter i bilen, så er oppdateringer av SW også tatt hånd om uten å måtte styre med jallaløsninger for å få fram wifi til bilen. Spotify familieabonnement har jeg uansett, og bilen er en av "familien" så fruen og sneipen ikke roter til mine spillelister.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Motorwatt

Sitat fra: Zett på mandag 20. april 2020, klokken 09:11
Sitat fra: Motorwatt på mandag 20. april 2020, klokken 00:07
Hvor står det noe om dette?

Teksten i vedlagt bilde fra Tesla websiden er vel rimelig klart. Bildet er fra i dag, men var noe sånt for minst 1,5 år siden også.
Selvsagt ikke holdbart med bare en web-side. Det må stå i en kontrakt, en avtale, eller på en faktura. Men dette tar jeg opp med Tesla så jeg trenger ikke flere innspill.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på mandag 20. april 2020, klokken 13:50
Sitat fra: Zett på mandag 20. april 2020, klokken 09:11
Sitat fra: Motorwatt på mandag 20. april 2020, klokken 00:07
Hvor står det noe om dette?

Teksten i vedlagt bilde fra Tesla websiden er vel rimelig klart. Bildet er fra i dag, men var noe sånt for minst 1,5 år siden også.
Selvsagt ikke holdbart med bare en web-side. Det må stå i en kontrakt, en avtale, eller på en faktura. Men dette tar jeg opp med Tesla så jeg trenger ikke flere innspill.
Står det ikke når du går inn på bilen din på Tesla.com? Har gratis tilkobling og gratis lading

Magnus Hansen

Sitat fra: Motorwatt på mandag 20. april 2020, klokken 13:50
Sitat fra: Zett på mandag 20. april 2020, klokken 09:11
Sitat fra: Motorwatt på mandag 20. april 2020, klokken 00:07
Hvor står det noe om dette?

Teksten i vedlagt bilde fra Tesla websiden er vel rimelig klart. Bildet er fra i dag, men var noe sånt for minst 1,5 år siden også.
Selvsagt ikke holdbart med bare en web-side. Det må stå i en kontrakt, en avtale, eller på en faktura. Men dette tar jeg opp med Tesla så jeg trenger ikke flere innspill.

Da skal jeg jaggu klage på at jeg ikke he luftfjæring. Står ikke noe i kontrakten om at jeg ikke har det  :)

Vaduz

Her om dagen var det en kar i dagligvareforretningen som insisterte på rabatt da chilinøttene han fant bare hadde 1mnd holdbarhet. De skulle ha 3mnd og han ville ha halv pris. Når jeg leser kommentarer her så skjenker jeg service Norge en liten tanke og priser meg lykkelig for å ikke jobbe med reklamasjon og salg.

Elmo

Sitat fra: Motorwatt på mandag 20. april 2020, klokken 13:50
Sitat fra: Zett på mandag 20. april 2020, klokken 09:11
Sitat fra: Motorwatt på mandag 20. april 2020, klokken 00:07
Hvor står det noe om dette?

Teksten i vedlagt bilde fra Tesla websiden er vel rimelig klart. Bildet er fra i dag, men var noe sånt for minst 1,5 år siden også.
Selvsagt ikke holdbart med bare en web-side. Det må stå i en kontrakt, en avtale, eller på en faktura. Men dette tar jeg opp med Tesla så jeg trenger ikke flere innspill.

Hvor ellers enn på Teslas WEB-sider, fikk du øvrig informasjon om utstyr på bilen før du kjøpte ?? ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jorgror

#36
Sitat fra: Motorwatt på mandag 20. april 2020, klokken 13:50
Sitat fra: Zett på mandag 20. april 2020, klokken 09:11
Sitat fra: Motorwatt på mandag 20. april 2020, klokken 00:07
Hvor står det noe om dette?

Teksten i vedlagt bilde fra Tesla websiden er vel rimelig klart. Bildet er fra i dag, men var noe sånt for minst 1,5 år siden også.
Selvsagt ikke holdbart med bare en web-side. Det må stå i en kontrakt, en avtale, eller på en faktura. Men dette tar jeg opp med Tesla så jeg trenger ikke flere innspill.
Blir jo som å klage på at en vannflaske som sier slukker tørsten ikke slukker tørsten din etter at du har drukket opp innholdet (hvor mengde væske sto oppgitt på baksiden av flasken, men du sjekket bare forsiden).

I kontrakten står det Premium interiør og ikke hva det innebærer. Det må du selvfølgelig sjekke selv, og da ville du funnet at det inkluderer mobildata i ett år.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

z4rd

Det er rimelig tydelig at Premium interiør innebærer 1 år tilkobling. Lykke til med å «reklamere» på dette.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

I Kjøpsavtalen står det definert hva Premium er.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

#39
Søker man opp hva Premium interior package inkluderer, så har du fasiten. Det er ganske mange detaljer som ikke fremkommer i den oppsummeringen der, som man faktisk får. Den oppsummeringen over viser en del sekkeposter. Resten fremkommer på nettsiden der man kan lese om bilen. App og superchargere er ikke nevnt f.eks her, men kan fint lese om det på Tesla.com om det er funksjoner og tilbehør som følger bilen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Magnus Hansen

Folk som følger litt med vet jo veldig godt hva man har bestilt og hva som er inkludert. Hvis man da fremdeles skal klage ut fra kontraktsteknikaliteter, så er ikke det spesielt sympatisk i mine øyne.

Lynet

Jeg har Premium oppgraderingspakke inkludert, trodde det var fritt nett. Men tydeligvis ikke.
Hva inneholder denne pakken på X100D 2019 ikke raven?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

geear

Premiumpakken var vel ganske utvanna da, det var vel oppgradert stereo, vinterpakke (varme i ratt, baksetet og viskere), og HEPA? Eller var oppgradert stereo blitt standard da?

Tidligere var ambient belysning, svingelys, tåkelys og div også premium, men det ble standard på biler produsert fra ca. aug/sept 2017 eller noe slikt.

Lynet

Jeg trodde at den pakken også innebar fri Connectivity. Og det står ingen steder at den er begrenset til et år i mine tilbud eller kontrakt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Motorwatt

Mange flinke her som har drodlet over alt som skrives om Tesla på forhånd. For meg ble det nærmest et impulskjøp hvor jeg kjørte innom en ambulerende utstilling de hadde på Fritzøe Brygge i Larvik, Prøveturen jeg fikk var på 10 minutter, og selger opplyste meg om at hvis jeg skrev kontrakt innen dagen var omme ville jeg få gratis Superlading så lenge jeg hadde bilen. Men det måtte gjøres innen utgangen av september 2018, og da var det 1-én time igjen. (Dette viste seg ikke å være korrekt, da dette tilbudet var gyldig iallfall minst i 2-3 måneder til). Så satt han i 30 minutter foran PCen for å finne en Inventory-bil i USA. Da tiden nå var knapp sa jeg bestemt fra at før jeg skrev under kontrakt måtte jeg få opplyst helt konkret pris på bilen inklusive alle leveringskostnader, skjulte kostnader som som ikke var nevnt i kjøpsavtalen, garanti for at kontraktpris gjaldt til leveringstidspunkt (dette var faktisk riktig), og løfte om lånebil uavhengig av servicens lengde. (Dette viser seg nå å være feil).

Jeg er ikke en stor fan av Tesla, og brudd på løfter de gav meg da jeg kjøpte bilen, pluss de mange løfter som er gitt fra firma og ledelse etterpå om både det ene og det andre (slik som FSD-funkjoner som jeg fikk opplyst ville komme i oktober 2018), har resultert i et ganske lunkent forhold. Jeg vil dog berømme serviceavdelingene (har brukt flere av dem) og Mobile Service (er på fornavn med de fleste) som gjør sitt beste, og har etterhvert blitt det eneste jeg er virkelig godt fornøyd med.

Sikkert min feil at jeg impulskjøpte bil, men slik har jeg faktisk gjort med flere titalls biler jeg har kjøpt, og jeg har aldri hatt problemer med det.

Jeg skal nok greit svelge de 2.322.- kronene jeg må betale for Premium Connectivity i den resterende tiden jeg har Tesla.

@Magnus Hansen:
SitatHvis man da fremdeles skal klage ut fra kontraktsteknikaliteter, så er ikke det spesielt sympatisk i mine øyne.
Det er faktisk revnende likegyldig for meg sett i mine øyne![/color]
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA