Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Låse ladeluke?

Startet av Frode Nylund, lørdag 18. april 2020, klokken 13:46

« forrige - neste »

Frode Nylund

Hvordan låse ladeluke når bilen er ibruk, foreks. Ved vask i automat som dra bilen gjennom?
Virker som den bare blir låst når låsing blir aktivert av nøkkel?
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

RayBomb

Ja, jeg tror det stemmer. Det kan hende den låses hvis du låser dørene med knappen på innsiden av døra.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Frode Nylund

Sitat fra: RayBomb på lørdag 18. april 2020, klokken 20:13
Ja, jeg tror det stemmer. Det kan hende den låses hvis du låser dørene med knappen på innsiden av døra.
Testet dette, blir ikke låst ved aktivering på knapp på innsiden av dør.
Kun når bilen låses med nøkkel, det som skjer då er at alarmen blir aktivert, ikke så bra når bilen er på vei gjennom vaskemaskinen. 🤣
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Orbit

Enkelttrykk på nøkkel låser bil (og sannsynligvis også ladeluke) uten bevegelsessensor dersom jeg husker rett for Jaguar. Du må trykke to ganger for at bevegelsessensor skal gå på (og da kan vel heller ikke dørene åpnes fra innsiden). Omvendt av tyske biler, hvor to trykk er bevegelsessensor av. Uansett, det finnes sikkert en modus for låsing med nøkkel uten bevegelsessensor.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

RayBomb

Sitat fra: Orbit på lørdag 18. april 2020, klokken 22:42
Enkelttrykk på nøkkel låser bil (og sannsynligvis også ladeluke) uten bevegelsessensor dersom jeg husker rett for Jaguar. Du må trykke to ganger for at bevegelsessensor skal gå på (og da kan vel heller ikke dørene åpnes fra innsiden). Omvendt av tyske biler, hvor to trykk er bevegelsessensor av. Uansett, det finnes sikkert en modus for låsing med nøkkel uten bevegelsessensor.
Dette skal gå å endre, men jeg husker ikke helt hvor man gjorde det. Tror det er inne på kjøretøyinstillingene på ratt knappen en plass.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA