Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stasjonsvogn

Startet av bmw2002, fredag 17. april 2020, klokken 23:58

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: elektrolux på fredag 01. mai 2020, klokken 20:13
Denne TMS S stasjonsvogna var jo snaisen da.

https://electrek.co/2020/05/01/tesla-model-s-wagon-for-sale/

Nå er det vel ikke akkurat så mange som får kjøpt en slik, da det ikke finnes offisiell produksjon av den. Dessuten ligger den i en prisklasse som er langt fra oppnåelig for de fleste, med $200 K for en brukt bil, eller ca 2 millioner NOK.

Men snasen var den, selv om den ikke har krok og tillatelse til å dra henger. Og hvordan det er med tillatt taklast på en slik spesialbygd bil, er en annen sak. Alle viktige ting for mange av de som ser etter stasjonsvogn.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Thomas Parsli

Synetes "Shooting Brake" var utrolig kult, men så leide vi CLA Shooting Brake i Spania og nå synes jeg de er litt teite... Mange ligner mer på en likbil enn en sportsbil  :o

Tom. Brabus CLS Shooting Brake ser ut som en likbil!

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Electric cars in Norway

Synes Shooting Brake ser fin ut. Den har riktige linjer. St v fra MG blir veldig bra tror jeg :+1: men god batteri kapasitet blir avgjørende  :+1:

Jon65

Skikkelig stilig! Hadde gjerne kjøpt en sånn til en normal pris.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Jon65 på lørdag 02. mai 2020, klokken 00:00
Skikkelig stilig! Hadde gjerne kjøpt en sånn til en normal pris.

He he ja ser den. Enig :+1:

ToWalkOrDrive

Med en i-pace så skjønner jeg savnet etter en stasjonsvogn, siden den ikke er ekstremt praktisk.

Tesla Model Y er derimot veldig praktisk. Skal en på tur kan en i tillegg til det store bagasjerommet bak og foran ta vekk to gulvplater i bagasjerommet bak, så en får stor plass. Da har man i praksis en veldig stor stasjonsvogn.
Hvis grunnen til å ønske stasjonsvogn er ønsket om å komme nærmere bakken så finnes det senkesett / 3.parts luftfjører osv, men usikker hvordan det blir med tanke på godkjenning.

Her er en sinnsykt lang video om bagasjeplass...du bør nok ha 1,75 i fart for å komme gjennom...
https://www.youtube.com/watch?v=eYMVfWofmic
Tesla Model Y                         2021-

Jon65

#21
Selv har jeg alltid vært en stasjonsvognmann, mye fordi fossilsuv'ene har holdt på å velte i svingene pga høyt tyngdepunkt. (Iallefall føles det sånn når de andre bilene i garasjen er en MX5 og en 911). Men det har jo blitt bedre med elbilene som har batterivekten langt ned. Men en annen kjekk sak med stasjonsvogn kontra SUV er hvis man er av den typen som stadig frakter ting på takstativet. Da slipper jeg å ha med gardintrapp for å laste ting av og på. Men i påvente av en god gammeldags stasjonsvogn har jeg bestilt meg en TMY, den tror jeg er et greit alternativ.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Jon65 på søndag 03. mai 2020, klokken 22:45
Selv har jeg alltid vært en stasjonsvognmann, mye fordi fossilsuv'ene har holdt på å velte i svingene pga høyt tyngdepunkt. (Iallefall føles det sånn når de andre bilene i garasjen er en MX5 og en 911). Men det har jo blitt bedre med elbilene som har batterivekten lagt ned. Men en annen kjekk sak med stasjonsvogn kontra SUV er hvis man er av den typen som stadig frakter ting på takstativet. Da slipper jeg å ha med gardintrapp for å laste ting av og på. Men i påvente av en god gammeldags stasjonsvogn har jeg bestilt meg en TMY, den tror jeg er et greit alternativ.

TMY&911, very nice :+1:

bmw2002

Neste generasjon 5 serie ser ut til å bli elektrisk, men det blir noen år å vente:

https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/bmw/m5/

ToWalkOrDrive

#24
Sitat fra: bmw2002 på fredag 29. mai 2020, klokken 21:21
Neste generasjon 5 serie ser ut til å bli elektrisk, men det blir noen år å vente:

https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/bmw/m5/

Ser og ut til å komme en elektrisk i7....og så har en andre alternativer....som kommer....men virker som at stasjonsvogner stort sett er ut... forøvrig tragisk å se hva MG leverer om dagen....trist...
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Vi venter fremdeles på noe annet enn en Golf med elmotor fra VW. Utrolig egentlig at det er Audi som først leverer, mens ID-modellene enda ikke er kommet. De har jo skrytt av disse i mange år allerede. Masse tomme ord foreløpig.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

batterimannen



Ser ut som en stasjonsvogn.  ::)
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer


turfsurf

#28
Like stygg som Panamera stasjonsvogna Er vel litt bedre uten kamuflasjen men...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

bmw2002

Den er jo neppe stygg uten kamo. Selvfølgelig er vanlig Taycan penere. Men den vil ko uansett være penere enn 95% av andre elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA