Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stasjonsvogn

Startet av bmw2002, fredag 17. april 2020, klokken 23:58

« forrige - neste »

bmw2002

Har I-Pace i dag, men merker jo at jeg foretrekker både BMW 5 serie og Volvo V90 sin karosseriform.

Drømmen er en elektrisk 5 serie med lang rekkevidde og 350kW lading, spørs om vi får se dette noengang...

turfsurf

Har lurt litt på dette, hvorfor de drøyer sånn med stasjonsvogner. Men de er vel ikke så populære ellers i verden? Etron er vel det nærmeste vi kommer foreløpig. Egentlig liker jeg etron varianten (ikke selve bilen) veldig godt, litt høyreist allroad, men ikke helt SUV.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

#2
Ja det er spesielt her i Norge. Stasjonsvogn og krok.

Moberg sier det godt her selv om det er hybrid:

"Som skreddersydd for Norge

Hvis du spør BMW om hva norske bilkjøpere ha, kan du regne med at nye 330e xDrive Touring er nær svaret: Statusmerke, stasjonsvogn, firehjulsdrift, ladehybrid med forbedret rekkevidde, tilhengerfeste og pris under 500.000 kroner."

https://www.motor.no/artikler/2020/februar/bilnytt-bmw-med-skreddersydd-bil-for-elbilhungrige-nordmenn/

Selv er jeg blitt mer og mer SUV  AWD orientert. Sammen med resten av Norge. Både Jaguar, Tesla, Mercedes og AUDI har fine elbiler som treffer godt og det kommer flere andre merker nå fremover.

SUV trumfer vel stasjonsvogn etterspørselen internasjonalt også, eller tar jeg feil?

Både Jaguar, Tesla, Mercedes og AUDI har fine elbiler som treffer godt og det kommer flere andre elbilmerker nå fremover.

Når jeg sier AUDI tenker jeg på Audi Q4 e-tron concept.  Kompakt elektrisk SUV med firehjulsdrift. Og jeg synes at e-tron 50/55 er flotte elbiler (litt stasjonsvogn/SUV)  :+1:

https://www.audi.no/no/web/no/magasin/innovasjon/audi-q4-etron-concept.html

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 18. april 2020, klokken 07:10
Selv er jeg blitt mer og mer SUV  AWD orientert. Sammen med resten av Norge. Både Jaguar, Tesla, Mercedes og AUDI har fine elbiler som treffer godt og det kommer flere andre merker nå fremover.
Jeg liker veldig godt størrelsen på I-Pace og Model Y rent kjøremessig, men på tur med familien er det ikke noe som overgår Model X 6 seter.

Selv går jeg nå og venter på CyberTruck, drømmebilen for turer i Norge
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

He he se den og jeg har også reservert meg CT. Det var jo så lav reservasjonssum 😀 så Jeg turte ikke å stå utenfor da.

Electric cars in Norway

 Selv går jeg nå og venter på CyberTruck, drømmebilen for turer i Norge
[/quote]

Ja CT blir en drømmebil offroad og når man skal taue F-150 og andre biler men det blir en pest og plage å kjøre mellom nivåene i de norske parkeringshusene   ;) ;)

Electric cars in Norway

Ser forøvrig på Reddit i en eldre tråd at der også etterlyste noen el stasjonsvogn og der ble det 25 kommentarer om dette.

Og så kan vi vel også anta at FINN.no sin inndeling og der stasjonvogn utvalget er like stort som SUV (15 000) sier hva vi nordmenn både kjører og ønsker oss. En rask og svært upresis morgenanalyse fra meg altså  ;D

https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/c4f81b/we_need_ev_station_wagons/

turfsurf

Det fra Finn.no sier ingen ting uten også å gruppere etter årstall. Ellers er det bare historikk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på lørdag 18. april 2020, klokken 08:19
Det fra Finn.no sier ingen ting uten også å gruppere etter årstall. Ellers er det bare historikk.

Smart tenkt. Det tenkte jeg ikke på.

Daniel_0007

Tror du kan glemme en elektrisk bmw stasjonsvogn med det første, ser ut som de ønsker mest å satse på hybrid biler selv om de var langt fremme med i3 men såvidt jeg vet har de fleste som designet den modellen sluttet hos bmw
Men ser ut som mg skal komme med el stasjonsvogn om ikke lenge

https://insideevs.com/news/414209/uk-mg-soon-electric-estate/
Model 3 2019 LR Rwd

RJK

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 23. april 2020, klokken 09:38
Tror du kan glemme en elektrisk bmw stasjonsvogn med det første, ser ut som de ønsker mest å satse på hybrid biler selv om de var langt fremme med i3 men såvidt jeg vet har de fleste som designet den modellen sluttet hos bmw
Men ser ut som mg skal komme med el stasjonsvogn om ikke lenge

https://insideevs.com/news/414209/uk-mg-soon-electric-estate/

Den så jo ganske snasen ut, med det som for meg virket som en vellykket miks av elementer fra Ford Mondeo, Nissan Leaf, VW Passat og Toyota Auris.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Daniel_0007

Sitat fra: RJK på torsdag 23. april 2020, klokken 12:05
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 23. april 2020, klokken 09:38
Tror du kan glemme en elektrisk bmw stasjonsvogn med det første, ser ut som de ønsker mest å satse på hybrid biler selv om de var langt fremme med i3 men såvidt jeg vet har de fleste som designet den modellen sluttet hos bmw
Men ser ut som mg skal komme med el stasjonsvogn om ikke lenge

https://insideevs.com/news/414209/uk-mg-soon-electric-estate/

Den så jo ganske snasen ut, med det som for meg virket som en vellykket miks av elementer fra Ford Mondeo, Nissan Leaf, VW Passat og Toyota Auris.

Ja bare synd rekkevidden ikke er på topp hvis 50KwH batteriet følger med fra kina
Model 3 2019 LR Rwd

Syklist

Kia E-Niro er rimelig nær en klassisk stasjonsvogn.  Og en Tesla Model S har mer plass enn mange stasjonsvogner.

Det kommer sikkert andre vanlige stasjonsvogner etterhvert, men desverre har SUV moten tatt over for stasjonsvogner i mange land.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

RJK

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 23. april 2020, klokken 13:43
Sitat fra: RJK på torsdag 23. april 2020, klokken 12:05
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 23. april 2020, klokken 09:38
Tror du kan glemme en elektrisk bmw stasjonsvogn med det første, ser ut som de ønsker mest å satse på hybrid biler selv om de var langt fremme med i3 men såvidt jeg vet har de fleste som designet den modellen sluttet hos bmw
Men ser ut som mg skal komme med el stasjonsvogn om ikke lenge

https://insideevs.com/news/414209/uk-mg-soon-electric-estate/

Den så jo ganske snasen ut, med det som for meg virket som en vellykket miks av elementer fra Ford Mondeo, Nissan Leaf, VW Passat og Toyota Auris.

Ja bare synd rekkevidden ikke er på topp hvis 50KwH batteriet følger med fra kina

Synes rekkevidden er OK for den størrelse batteri, men man kunne gjerne ønsket seg større batteri. 50 % til, støtte for 120-150 kW på CCS og 11-22 på AC, 100 kg takvekt og 1200-1500 kg på krok, så hadde mange jublet, selv for kinabilen...

Sitat fra: NilsJ på torsdag 23. april 2020, klokken 14:04
Kia E-Niro er rimelig nær en klassisk stasjonsvogn.  Og en Tesla Model S har mer plass enn mange stasjonsvogner.

Det kommer sikkert andre vanlige stasjonsvogner etterhvert, men desverre har SUV moten tatt over for stasjonsvogner i mange land.

Synes ikke E-Niro minner mye om stasjonsvogn selv... CC som flere av disse egentlig faller inn under, er et greit kompromiss for mange, meg inkludert.

TMS stiller i en helt annen klasse, men er jo en CC. Får ikke full høyde bakover, men er jo allerede lang og bred, samt har noen gode lagrinfgsrom foran og under plata, som er bonusplass. Hadde den bare kostet som i 2013 men med dagens batterier, og hatt støtte for å dra henger, så hadde den spist markedet for alle de tyske premium-merkene, og bare noen entusiaster som fremdeles ville holdt på sedanen eller eventuelt touring for å få lov av dama/kona...  ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektrolux

#14
Denne TMS S stasjonsvogna var jo snaisen da.

https://electrek.co/2020/05/01/tesla-model-s-wagon-for-sale/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA