Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Seat Frii, andre runde

Startet av Knut Braa, fredag 17. april 2020, klokken 10:17

« forrige - neste »

arthur

Etter å ha blitt dyttet rundt i Møller-systemet i et døgn så fikk jeg i dag til slutt hjelp fra en medarbeider på et kontor i Bergen (jeg bor i Oslo-området) som kunne fortelle at bilen jeg har bestilt ikke er produsert og tidligst vil dukke opp i slutten av september mot opprinnelig indikert innen utgangen av juni.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Magman

Sitat fra: arthur på tirsdag 28. juli 2020, klokken 13:13
Etter å ha blitt dyttet rundt i Møller-systemet i et døgn så fikk jeg i dag til slutt hjelp fra en medarbeider på et kontor i Bergen (jeg bor i Oslo-området) som kunne fortelle at bilen jeg har bestilt ikke er produsert og tidligst vil dukke opp i slutten av september mot opprinnelig indikert innen utgangen av juni.
Hvilken farge og utstyrsvariant valgte du?

arthur

Var det flere utstyrsvarianter å velge mellom? I kontrakten står det: SEAT MII ELECTRIC INTRO.
Når det gjelder farge har jeg ingenting skriftlig fra Seat, men mener å huske at det var en lyseblå metallic farge.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JO

Da fikk jeg min i dag, andre runde. Ok liten bil til å frese rundt med, lavt forbruk så skal nok være veldig mulig å komme opp til WLTP rekkevidde.
Hyundai Ioniq 5 21
Kansellert Polestar 2 reservert
Seat Mii Electric 20
x Svart Model S 14

emphezis

Jeg har prøvd å bli kvitt min avtale i flere uker, men har innsett at det ikke går.

Greit nok at det var bindende avtale, men det er veldig mange som ønsker denne avtalen og jeg har en "haug" som ønsker å overta den, men det er tydeligvis for vanskelig administrativt for Seat.

Spiller ingen stor rolle, må ut med 5 tusen kroner for en bil jeg ikke trenger, men likevel.. hadde jo vært hyggelig for meg å spare 5000 og samtidig gi avtalen til noen som ønsket den.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Stigern

Sitat fra: emphezis på onsdag 12. august 2020, klokken 16:04
Jeg har prøvd å bli kvitt min avtale i flere uker, men har innsett at det ikke går.

Greit nok at det var bindende avtale, men det er veldig mange som ønsker denne avtalen og jeg har en "haug" som ønsker å overta den, men det er tydeligvis for vanskelig administrativt for Seat.

Spiller ingen stor rolle, må ut med 5 tusen kroner for en bil jeg ikke trenger, men likevel.. hadde jo vært hyggelig for meg å spare 5000 og samtidig gi avtalen til noen som ønsket den.


Var vel 6 mndr binding, utenom det så er det 1 måned bare. Så hvorfor var det så vanskelig å avslutte?

Skal vel være mulig å gi bort eller selge bort en leasing avtale?

emphezis

Sitat fra: Stigern på onsdag 12. august 2020, klokken 16:30
Sitat fra: emphezis på onsdag 12. august 2020, klokken 16:04
Jeg har prøvd å bli kvitt min avtale i flere uker, men har innsett at det ikke går.

Greit nok at det var bindende avtale, men det er veldig mange som ønsker denne avtalen og jeg har en "haug" som ønsker å overta den, men det er tydeligvis for vanskelig administrativt for Seat.

Spiller ingen stor rolle, må ut med 5 tusen kroner for en bil jeg ikke trenger, men likevel.. hadde jo vært hyggelig for meg å spare 5000 og samtidig gi avtalen til noen som ønsket den.


Var vel 6 mndr binding, utenom det så er det 1 måned bare. Så hvorfor var det så vanskelig å avslutte?

Skal vel være mulig å gi bort eller selge bort en leasing avtale?

Er ikke 6 mnd. binding nei. Er 1 måned binding i tillegg til måneden du mottar bilen.

Er 110 % umulig i følge Seat. Både jeg og en av de som ønsker å ta over avtalen har vært på dem som klegger i flere uker, men de nekter.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Stigern

Sitat fra: emphezis på onsdag 12. august 2020, klokken 16:32
Sitat fra: Stigern på onsdag 12. august 2020, klokken 16:30
Sitat fra: emphezis på onsdag 12. august 2020, klokken 16:04
Jeg har prøvd å bli kvitt min avtale i flere uker, men har innsett at det ikke går.

Greit nok at det var bindende avtale, men det er veldig mange som ønsker denne avtalen og jeg har en "haug" som ønsker å overta den, men det er tydeligvis for vanskelig administrativt for Seat.

Spiller ingen stor rolle, må ut med 5 tusen kroner for en bil jeg ikke trenger, men likevel.. hadde jo vært hyggelig for meg å spare 5000 og samtidig gi avtalen til noen som ønsket den.


Var vel 6 mndr binding, utenom det så er det 1 måned bare. Så hvorfor var det så vanskelig å avslutte?

Skal vel være mulig å gi bort eller selge bort en leasing avtale?

Er ikke 6 mnd. binding nei. Er 1 måned binding i tillegg til måneden du mottar bilen.

Er 110 % umulig i følge Seat. Både jeg og en av de som ønsker å ta over avtalen har vært på dem som klegger i flere uker, men de nekter.

Jo det var 6 måneder binding i kontrakten, måtte betale bruddgebyr pm den ble brutt i den perioden

Knut Braa

Sitat fra: Stigern på onsdag 12. august 2020, klokken 18:44

Jo det var 6 måneder binding i kontrakten, måtte betale bruddgebyr pm den ble brutt i den perioden

I min Frii-kontrakt har jeg 1 måned pluss inneværende, og det var det som gjorde at jeg bestilte. De reklamerte heftig med 1 måneds binding begge rundene. Sikker på at det er Frii-abonement du har?
2020 Seat Mii

arthur

#24
Første gang jeg hører noen ha gjort en slik avtale med seks måneders binding. Selv har jeg en måned. Bilen skulle ha kommet innen utgangen av juni, men nå forventet i slutten av oktober.

Hva er ellers vanlig gebyr for å skifte navn på en slik bindende kontrakt? Synes egentlig ikke at fem tusen er noen upris for dette.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

emphezis

Inngikk denne avtalen ene og alene fordi jeg kunne kvitte meg med bilen på 1 måned varsel uten avgift, så det vet jeg med 100 % sikkerhet. Er ikke 6 mnd., er ordinær leasing det.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

telcontar

Sitat fra: emphezis på torsdag 13. august 2020, klokken 09:42
Inngikk denne avtalen ene og alene fordi jeg kunne kvitte meg med bilen på 1 måned varsel uten avgift, så det vet jeg med 100 % sikkerhet. Er ikke 6 mnd., er ordinær leasing det.

Dette stemmer, var bare tekst fra std kontrakt som stod der og ikke gyldig ifølge min kontakt hos Seat.

Stigern

Beklager, min feil.. var helt sikker på at jeg leste 6 mndr binding, og deretter 1 mnd i kontrakten.
Ser det står 1 mnd på nettsiden.

seosso

Hadde et par runder med Seat for en måned-halvannen siden angående å bryte kontrakten jeg har inngått og heller overta en Mii fra første runde som har blitt tilbakelevert av kunde. Dessverre var den aktuelle bilen allerede lovet bort til en annen.

Snakket sist med dem mandag i forrige uke, og fikk bekreftet at bilen var bygget i uke 35 og at den da sto på tog. Det skulle ta to-seks uker fra da og til jeg vil få bilen utlevert i Oslo.

10 måneders leveringstid er i overkant, men det ser ut som jeg vil overta bilen snart. Ser forøvrig flere Mii Electric daglig, så det er tydelig at mange allerede har fått bilen. Til de som måtte lure på det: Fikk også bekreftet at Frii-bilene har samme prioritet som biler til leasing og salg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA