Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Seat Frii, andre runde

Startet av Knut Braa, fredag 17. april 2020, klokken 10:17

« forrige - neste »

Knut Braa

Noen som har hørt noe om utlevering av biler for oss som bestilte bil i andre runde? Var vel sagt utlevering i 2. kvartal, men ikke noe mer spesifikt. Har kontaktet Seat pr mail for noen dager siden, men ikke fått noen annen tilbakemelding enn at de har reduserte åpningstider i disse tider.
2020 Seat Mii

arthur

Nei, ikke hørt utover en mail for en tid tilbake med forklaring på situasjonen som vi vel alle er kjent med for tiden.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Knut Braa

Hmm. Siste mail jeg har mottatt kom på slutten av januar, med info om forventet levering i Trondheim 2. kvartal. Etter det har det vært ingen info.
2020 Seat Mii

arthur

18.mars fikk jeg følgende mail:

Kjære kunde,

Vi har i dag fått bekreftet at Volkswagen-konsernets fabrikk i Bratislava, som blant annet produserer vår SEAT Mii electric, midlertidig stanser produksjonen på grunn av korona-viruset.

Vi vet dessverre ennå ikke hva dette innebærer av eventuelle forsinkelser på din bil, men vi holder deg oppdatert og kontakter deg så fort vi får mer informasjon.

Under ligger pressemelding som er sendt ut på vegne av vår importør, Harald A. Møller AS, i denne forbindelse.

Vennlig hilsen SEAT Norge
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Knut Braa

2020 Seat Mii

Nils

Jeg bestilte Citigo tidlig i februar med planlagt levering i uke 17, senest levering i uke 20. Citigo lages også på fabrikken i Bratislava. Jeg snakket med selger nå fredag og han hadde fått beskjed om at fabrikken nå startet opp igjen. Forventet levering for min bil er om 6-8 uker.
Saxo 2009-2017
I-Miev 2017-
Citigo 2020-

nilsen33

Sitat fra: Nils på søndag 19. april 2020, klokken 20:59
Jeg bestilte Citigo tidlig i februar med planlagt levering i uke 17, senest levering i uke 20. Citigo lages også på fabrikken i Bratislava. Jeg snakket med selger nå fredag og han hadde fått beskjed om at fabrikken nå startet opp igjen. Forventet levering for min bil er om 6-8 uker.

Sa han noe om en eventuell prisøkning?

arthur

Mailo i dag fra Seat:

Kjære kunde,

Siden 19. mars har Volkswagen-konsernets fabrikk i Bratislava, som blant annet produserer vår SEAT Mii electric, holdt stengt på grunn av korona-viruset.

Vi har nå mottatt en oppdatering om at fabrikken vil forsiktig og gradvis åpne for produksjon igjen. Hva dette vil bety for din bil, vet vi ikke nøyaktig på nåværende tidspunkt. Dette er noe vi vil komme tilbake til så snart vi får all nødvendig oversikt over detaljene.

Under ligger pressemelding som er sendt ut på vegne av vår importør, Harald A. Møller AS, i denne forbindelse.

Vennlig hilsen SEAT Norge



Volkswagen-konsernet har i en periode holdt sine fabrikker stengt.

Situasjonen har nå endret seg, og Volkswagen-konsernet startet gradvis opp produksjonen for sine konsernmerker fra 20. april. 

Produksjonen blir gjenopptatt i tråd med dagens tilgjengelighet av deler og myndighetskrav i Tyskland og Europa. Sikkerhet og helsevern for ansatte og kunder er alltid topp prioritert.

Produserte biler som er på vei, eller allerede på norsk lager, utleveres som vanlig til våre kunder, i tråd med retningslinjer fra norske myndigheter.


Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Nils

Sitat fra: nilsen33 på mandag 20. april 2020, klokken 13:17
Sa han noe om en eventuell prisøkning?

Han nevnte ingenting om prisøkning. Jeg spurte ikke.
Saxo 2009-2017
I-Miev 2017-
Citigo 2020-

arthur

Mail mottatt i går:

Kjære kunde,

Den 19. mars ble Volkswagen-konsernets fabrikk i Bratislava, som blant annet produserer vår SEAT Mii electric, stengt på grunn av korona-situasjonen.

Siden uke 17 har fabrikken så smått startet opp driften igjen, men jobber fortsatt i en veldig redusert hastighet sammenliknet med normal drift. Bakgrunnen for dette er blant annet hensynet til nødvendige smitteverntiltak. Produksjonsstopp i første fase og redusert produksjonstakt i tiden fremover fører dessverre til noe senere leveringstid enn først antatt for din bil. Vi ser nå at bilen din er i rute til å ankomme Norge nærmere august/september, altså noe senere enn 2. kvartal som opprinnelig estimert.

Under omstendighetene håper vi på din forståelse, samtidig som vi beklager at ventetiden blir forlenget. Vi håper at du fremdeles gleder deg stort til å få din helt nye SEAT Mii electric levert hjem på døren, om ikke altfor lang tid.

Så snart din bil er ankommet Norge, kontakter vi deg pr. telefon, for å avtale nærmere om utlevering.

Med ønsker om en riktig fin 17. Mai feiring.

Vennlig hilsen SEAT Norge
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

lechauffeur

Sitat fra: arthur på lørdag 16. mai 2020, klokken 06:20
Mail mottatt i går:

Kjære kunde,

Den 19. mars ble Volkswagen-konsernets fabrikk i Bratislava, som blant annet produserer vår SEAT Mii electric, stengt på grunn av korona-situasjonen.

Siden uke 17 har fabrikken så smått startet opp driften igjen, men jobber fortsatt i en veldig redusert hastighet sammenliknet med normal drift. Bakgrunnen for dette er blant annet hensynet til nødvendige smitteverntiltak. Produksjonsstopp i første fase og redusert produksjonstakt i tiden fremover fører dessverre til noe senere leveringstid enn først antatt for din bil. Vi ser nå at bilen din er i rute til å ankomme Norge nærmere august/september, altså noe senere enn 2. kvartal som opprinnelig estimert.

Under omstendighetene håper vi på din forståelse, samtidig som vi beklager at ventetiden blir forlenget. Vi håper at du fremdeles gleder deg stort til å få din helt nye SEAT Mii electric levert hjem på døren, om ikke altfor lang tid.

Så snart din bil er ankommet Norge, kontakter vi deg pr. telefon, for å avtale nærmere om utlevering.

Med ønsker om en riktig fin 17. Mai feiring.

Vennlig hilsen SEAT Norge


Jeg fikk også denne mailen, men har nå fått vite at bilen min er på vei til Norge. Riktig nok var jeg i pulje 1 (tilsynelatende langt nede på lista), ikke pulje 2, men det virker i hvert fall som at fabrikken har kommet greit i gang igjen.

Knut Braa

Har nå fått beskjed om at min bil leveres til meg i månedsskiftet juni/juli.

Grunnet rot i kundedatabasen til Møller, har jeg og han andre med samme navn (vi er to stykker i Norge), fått felles kundekort. Det ble oppdaget da Møller ringte meg og gratulerte med ny Passat, noe jeg aldri har vurdert som aktuell bil engang. De brukte da ei ukes tid på å få alt på stell. Så nå er det bare å se fram til å starte elbil-livet, og omsider få testet ladeboksen som har stått montert på veggen siden april...
2020 Seat Mii

Electric cars in Norway

#12
Hva er status her nå? Er det slutt på nye tilbud etter runde 2?  Har de stoppet opp for godt for nye bestillinger på frii?

Se hjemmeside under... uklart av det som står der. Kommer det igjen senere eller ikke? Noen som vet? Jeg har ikke snakket med noen i butikk om dette.

https://seat.no/bilabonnement/frii

Kopi:

"På grunn av stor etterspørsel er det for øyeblikket ingen biler tilgjengelig med Frii bilabonnement. Om du ønsker å motta oppdateringer om Frii og andre SEAT-nyheter, oppfordrer vi deg til å tegne deg opp på vårt nyhetsbrev."

Magman


Stikkkontakt

Sitat fra: Magman på fredag 24. juli 2020, klokken 08:38
Mottar min neste mandag :+1:

Jeg fikk min denne mandagen. Fascinerende å kjøre rundt på småkjøring med AC og bruke under 110wh/km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA