Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kia vil ha bekreftelse på reservasjon, mange biler på vei?

Startet av Krokan, torsdag 16. april 2020, klokken 19:55

« forrige - neste »

Krokan

Flere som har blitt kontaktet av forhandler i dag? Har kønummer i overkant av 900 nå, og forhandler/Kia må ha svar innen i morgen for tildeling av bil. Begynner å gå fort i svingene her nå, hadde ikke forventet noen bil før utpå sommeren tidligst for min del.

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Pilzah

Har kønummer 540-ish og ikke hørt noe.

Snakket med min lokale forhandler, han hadde en kort liste over lavere kønumre han kom til å kontakte for kontraktskriving den nærmeste tiden og de var laaangt unna mitt.

Jeg forventer heller ikke å få tildelt bil før utpå sommeren eller tidlig høst. Skuffelser rundt leveringsevne og venting i snart 2 år har lært meg å skru ned forventningene rundt dette.

Samtidig har entusiasmen for bilen kjølnet litt for min del. Covid-19 og dets langsiktige virkninger, valutakurs og usikkerhet rundt fremtidig personlig økonomi har bidratt mye til dette.

Neste besøk hos forhandler vil jeg spørre om muligheten for å "ta et steg ut til siden" i køen for å slippe andre forbi mens jeg prøver å bestemme meg.

Leif Nilsen

Kontrakt skrevet under idag, vente 3 uker til, nå er den på veg med båten.
Yess

Dreamvision

Ingen som har fått noe på hvor mange biler som er på vei? I den nye kølisten står jeg med køplass 160ish. Snakket med en forhandler jeg tenker å bytte til (har Kia Økern nå, og lite imponert) og de hadde fått signaler fra Kia sentralt at det kunne komme ytterligere prisøkninger fremover grunnet eurokursen.

Dreamvision

Tydeligvis ikke mange for rykket akkurat 1 plass bakover i køen

Leif Nilsen

Går en rykte her om Viking Bravery har mange Ki e-niro i lasten, nå er den ved Bremen i Tyskland,
Får håpe ryktene er sanne.

Leif Nilsen

FIkk bekreftet beskjed igår, bilen er kommet til Norge, og nå står i Drammen,
innen to uker har vi vår nye Kia Niro!

Hansakaasa

Vi venter på en Facelift, har FE i dag, men vil bytte til Facelift, men forhandler Auto Askim har ikke hørt noen ting på lenge🤷🏼‍♂️
2015 VW eUP! High Silver
2019 Kia eNiro First Edition SnowWhitePearl
2017 Hyundai Ioniq Phantom Black - Solgt
2019 Kia eNiro First Edition Moss Grey -Solgt
2019 Kia Soul Exclusive ClearWhite- solgt
2018 Hyundai Ioniq Teknikk Skinn MarinaBlue - Solgt
2015 Nissan 24Leaf Tekna Hvit - Solgt

xmir

Det kommer også en båt rundt 15. juli, den er min på. Vet ikke navnet på båten. Litt kjedelig med begrenset fargevalg (silver eller graphite; det ble graphite). Selger kunne ikke si noe om hvor lang tid det ville ta å få gravity blue, og det kunne potensielt bli en ekstra prisøkning i mellomtida. Så da ble det altså exclusive, 3fas, ventilerte seter, gummimatter + bagasjerommatte, vinterdekk. 415' inkl. rabatt.

Spørsmålet som gjenstår er understellsbehandling og evt. dropoff/annen behandling. Fullbehandling med støydemping koster 4500 i Drammen, droppoff 5000. Selger anbefaler lokal tilbyder i Hedmark, men de tar altså 12000 bare for den første...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA