Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som selger 18" Aero wheels?

Startet av Elmaster, torsdag 16. april 2020, klokken 17:52

« forrige - neste »

Elmaster

Hei noen som selger kun aero wheels altså kun hjul for Model 3 til en god pris? Har dekk. Gjerne i Jessheim/Oslo/Akershus område. 4stk Takk.
Dumt Spørsmål: Ligger TPMS i dekkene eller i hjulene? For om det ligger i selve hjulene så må jeg ha det med også. Skal bruke de originale sommer dekkene som kom med bilen. Takk.

sjokomelk

TPMS er i ingen av delene. Det er en del av ventilen som sitter i felgen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Frode Stenstrøm

Mvh
Frode Stenstrøm

Elmaster

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 16. april 2020, klokken 19:06
TPMS er i ingen av delene. Det er en del av ventilen som sitter i felgen.
Ohh ok. Skjønner. Takk

Elmaster

Sitat fra: Frode Stenstrøm på torsdag 16. april 2020, klokken 19:06
Jeg har et nytt sett med felg.
den blir nok ganske dyr eller? For da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med mine sommer dekk som kom med bilen. Blir vanskelig å selge de og vettu.

Contango

Hvorfor kjøper du ikke bare en rimelig felg og TPMS fra eksvs disse? https://www.megahjul.no/nb/produkter/felger/271516-TESLA-MODEL-3-LR-AWD-17-UP/normal-package
Koster jo mye mindre enn originalfelg og er minst like bra. Har originalfelg også ser det ut til men hvorfor betale så mye?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Soala


Daniel_0007

#7
Sitat fra: Soala på torsdag 16. april 2020, klokken 23:02
Fulgte det ikke felger med bilen din?

Tipper han satte på vinterdekk på de orginale felger så har igjen sommerdekk uten felg, har hørt tesla leverer ut biler om vinteren med sommerdekk så lenge det er bart på bakken
Model 3 2019 LR Rwd

Soala


Counterpointer

Bare for å rydde litt i begreper. Vanlig forståelse er at felg er felg i dette tilfellet heter de Pinwheel de har kapsler som kalles Aero, sammen kalles disse Aerowheel. Dekk er gummi og Tpms er ventilen som sender signal om dekktrykk.

Hjul er vanligvis felg med dekk og Tpms.

Øyvind.h

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 16. april 2020, klokken 23:05
har hørt tesla leverer ut biler om vinteren med sommerdekk så lenge det er bart på bakken
Ja kjøper du ikke vinterdekk kommer bilen med standard hjul slik den blir sendt fra fabrikken. Frivillig å kjøpe vinterhjul. Heldigvis sjeldent glatt på veiene på hovedveier, og det finnes firma som stiller opp på P-plassen utenfor utleveringen og legger om hjul for de som vil kjøpe pakker fra tredjepart.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Elmaster

Sitat fra: Contango på torsdag 16. april 2020, klokken 22:39
Hvorfor kjøper du ikke bare en rimelig felg og TPMS fra eksvs disse? https://www.megahjul.no/nb/produkter/felger/271516-TESLA-MODEL-3-LR-AWD-17-UP/normal-package
Koster jo mye mindre enn originalfelg og er minst like bra. Har originalfelg også ser det ut til men hvorfor betale så mye?
det kan jeg også gjøre forsåvidt. Takk for tipset. Men har det noe å si når det gjelder garanti osv? Takk

Elmaster

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 16. april 2020, klokken 23:05
Sitat fra: Soala på torsdag 16. april 2020, klokken 23:02
Fulgte det ikke felger med bilen din?

Tipper han satte på vinterdekk på de orginale felger så har igjen sommerdekk uten felg, har hørt tesla leverer ut biler om vinteren med sommerdekk så lenge det er bart på bakken
ja det er akkurat det jeg gjorde. Sitter nå igjen med bare sommerdekkene.

Daniel_0007

Sitat fra: Elmaster på fredag 17. april 2020, klokken 16:35
Sitat fra: Contango på torsdag 16. april 2020, klokken 22:39
Hvorfor kjøper du ikke bare en rimelig felg og TPMS fra eksvs disse? https://www.megahjul.no/nb/produkter/felger/271516-TESLA-MODEL-3-LR-AWD-17-UP/normal-package
Koster jo mye mindre enn originalfelg og er minst like bra. Har originalfelg også ser det ut til men hvorfor betale så mye?
det kan jeg også gjøre forsåvidt. Takk for tipset. Men har det noe å si når det gjelder garanti osv? Takk

Tviler på det, uansett så er det bare å få på vinterdekkene hvis du skal reklamere noe som har med hjul å gjøre.
Model 3 2019 LR Rwd

Contango

#14
Sitat fra: Elmaster på fredag 17. april 2020, klokken 16:35
Sitat fra: Contango på torsdag 16. april 2020, klokken 22:39
Hvorfor kjøper du ikke bare en rimelig felg og TPMS fra eksvs disse? https://www.megahjul.no/nb/produkter/felger/271516-TESLA-MODEL-3-LR-AWD-17-UP/normal-package
Koster jo mye mindre enn originalfelg og er minst like bra. Har originalfelg også ser det ut til men hvorfor betale så mye?
det kan jeg også gjøre forsåvidt. Takk for tipset. Men har det noe å si når det gjelder garanti osv? Takk
Nei. Det er en del tråder rundt dette, og jeg skal ikke repetere alt som står der. Men du har rettighetene på din side.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA