Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y kan få ettermontert hengerfeste, bekreftet av Tesla

Startet av Counterpointer, onsdag 15. april 2020, klokken 15:33

« forrige - neste »


Nesquik

JAAAAA!! Nå gjenstår det for min del bare å fornye medlemsskapet i TOCN.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

ToWalkOrDrive

Fantastisk!! Dødsbra!!!  Tesla for ever!!!
#frysningerIHeleNakkenOgTrynet
#IngenVedSiden
Tesla Model Y                         2021-


CaZpaH

Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

tholme


HelectriC

Sitat fra: tholme på torsdag 16. april 2020, klokken 15:01
Håper de da også kan gjøre dette mulig på Model 3.

De M3 som ikke har feste har vel et vognkort med 0kg? Da skal det litt til før det blir noe å ettermontere. Jeg går ut fra alle MY vil får 1600kg i vognkortet uansett om de leveres med eller uten feste. Det er nok også forutsetningen for at de skal kunne ettermontere og nå sier det skal gå.
ioniq 5

Counterpointer

Sitat fra: HelectriC på torsdag 16. april 2020, klokken 19:28
Sitat fra: tholme på torsdag 16. april 2020, klokken 15:01
Håper de da også kan gjøre dette mulig på Model 3.

De M3 som ikke har feste har vel et vognkort med 0kg? Da skal det litt til før det blir noe å ettermontere. Jeg går ut fra alle MY vil får 1600kg i vognkortet uansett om de leveres med eller uten feste. Det er nok også forutsetningen for at de skal kunne ettermontere og nå sier det skal gå.
Hvis Tesla vil gi ut dokumentasjon til Biltilsynet kan en få endret vognkortet. Tradisjonelt er ikke det noe Tesla gjør, så jeg ville ikke hatt store forhåpninger om det. Men det er mulig.

sfinxern

Ja det er bare latskap av Tesla å ikke godkjenne M3 som ikke har hengerfeste. SVV trenger bare en bekreftelse fra Tesla på dette, så er det done deal. M3 er allerede sikkerhetsgodkjent, så dette er kun administrativt.

Tullete at det skal ta så lang tid å få på plass da det har stor praktisk nytteverdi for eksisterende eiere.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

REN-BIL

Har importert harley fra USA, husker jeg måtte få en bekreftelse fra Harley (husker ikke hva det var slags bekreftelse, men noen med typegodkjenning. Tror jeg måtte betale, det gikk fint. Kan du ikke spørre vegvesnet hva det krever for å spørre Tesla om de vil sende dette til deg? Aner ikke om dette er veien, men verdt et forsøk?

ToWalkOrDrive

#11
Sitat fra: REN-BIL på mandag 20. april 2020, klokken 00:27
Har importert harley fra USA, husker jeg måtte få en bekreftelse fra Harley (husker ikke hva det var slags bekreftelse, men noen med typegodkjenning. Tror jeg måtte betale, det gikk fint. Kan du ikke spørre vegvesnet hva det krever for å spørre Tesla om de vil sende dette til deg? Aner ikke om dette er veien, men verdt et forsøk?

Mener at Tesla har blitt spurt flere ganger om dette, uten å si ja til Model 3. Tviler på de ombestemmer seg, men kanskje de en dag gjør det. Har og vært sværde grupper internasjonalt nedover Europa som har prøvd å få til noe, bla TUV utenom Tesla, uten særlig hell, selv om de fortsatt jobber. Om de får det til der er det ikke sikkert det hjelper i Norge.

Heldigvis kommer Y med hengertillatelse!!

Model 3-hengertråd:
https://elbilforum.no/index.php?topic=47252.75
Tesla Model Y                         2021-

REN-BIL

Ok, takk for opplysningen. Dersom bilene er identiske og solgt under like garantier og vilkår, må det jo være annet enn tekniske vilkår som ligger til grunn for beslutningen...

Doff

Ledninger i tilknytning til hengerfeste ligger klart, selv på biler bestilt uten hengerfeste.
Kilde: https://www.youtube.com/watch?v=SWy217Bm7rg
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA