Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace på finn.no

Startet av turfsurf, tirsdag 14. april 2020, klokken 15:26

« forrige - neste »

Egil Fonn

Har Eid min HSE snart 11 mnd nå og er godt fornøyd med bilen. Valgte bort glasstaket pga kjøring i svært lave temperaturer. Ja, det støyer i tuneller, men ikke det store problemet. Husk at glasstak veier 70kg mer enn alu tak. Sikkert ikke et pluss for kjøreegenskaper med 70 kg ekstra på taket. Matrix lys er fint om en kjører mye på landevei uten veibelysning. Stort sikkerhets pluss i forhold til elg i veikantene ved møting av trafikk og nedblending. Luft er fint og gir mulighet for ferdsel på dårligere veier.
Har nå kjøpt Mercedes Eqc pga høyere hengervekt. Den har ikke luft og mulighet for heving av bakkeklaring. Merker allerede at dette kommer til å bli en liten ulempe.
Her er link til min som ligger til salgs hos forhandler. Bilen er pent behandlet og framstår som ny. Kan anbefales :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175075125
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

turfsurf

Sitat fra: Tellus på onsdag 15. april 2020, klokken 21:36
Verken panelgap eller dårlig lakk er representativt for I-Pace.
Panelgap har jeg ikke sett noe om, men det var ikke så vanskelig å finne flere historier om lakk som flasset av.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Egil Fonn på torsdag 16. april 2020, klokken 12:25
Har nå kjøpt Mercedes Eqc pga høyere hengervekt. Den har ikke luft og mulighet for heving av bakkeklaring. Merker allerede at dette kommer til å bli en liten ulempe.
Her er link til min som ligger til salgs hos forhandler. Bilen er pent behandlet og framstår som ny. Kan anbefales :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175075125
Har prøvekjørt både I-Pace og EQC, gode å kjøre begge to. Men litt lite bagasjeplass i EQC da.

Fin bil det der da, hva ga du for den ny? Mange snakker om at det er høyt verditap, men synes ikke dette er veldig mye sammenlignet med fossilbiler i samme klasse. Vår Model X tapte seg 500k på 3 år
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

1000kwh

Sitat fra: turfsurf på torsdag 16. april 2020, klokken 12:46
Sitat fra: Egil Fonn på torsdag 16. april 2020, klokken 12:25
Har nå kjøpt Mercedes Eqc pga høyere hengervekt. Den har ikke luft og mulighet for heving av bakkeklaring. Merker allerede at dette kommer til å bli en liten ulempe.
Her er link til min som ligger til salgs hos forhandler. Bilen er pent behandlet og framstår som ny. Kan anbefales :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175075125
Har prøvekjørt både I-Pace og EQC, gode å kjøre begge to. Men litt lite bagasjeplass i EQC da.

Fin bil det der da, hva ga du for den ny? Mange snakker om at det er høyt verditap, men synes ikke dette er veldig mye sammenlignet med fossilbiler i samme klasse. Vår Model X tapte seg 500k på 3 år
Og hva kostet din X ny? Litt relevant

turfsurf

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 16. april 2020, klokken 12:52
Og hva kostet din X ny? Litt relevant
Rett under 1.1M. Den var dog kjørt 90kkm, så km kost ble ikke så ille. Utenom verditap brukte jeg vel ikke mer enn 50-60k på service, dekk, forsikring og strøm.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

z4rd

#35
Gått ganske langt på 3 år da. Til sammenligning så var jeg 2. eier på en fullspekket Audi A6 quattro. Nypris var 1.050 mill. Den hadde alt av ekstrautstyr, NightVision osv, men ikke ryggekamera :p

Jeg kjøpte den etter 2 år og den hadde da gått 19000km. Betalte 570k og hadde fortsatt tre år gjenværende nybilgaranti. Skal sies at jeg solgte samme bil for 490k etter litt over tre års eie, garanti var utløpt og den hadde da bare gått 52000km.

Poenget mitt er at høyere nybilpris har tilsvarende høyt tap de to første årene. Iaff «bruksbiler». Stiller seg kanskje annerledes på samlerbiler.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

turfsurf

Sitat fra: z4rd på torsdag 16. april 2020, klokken 13:47
Gått ganske langt på 3 år da. Til sammenligning så var jeg 2. eier på en fullspekket Audi A6 quattro. Nypris var 1.050 mill. Den hadde alt av ekstrautstyr, NightVision osv, men ikke ryggekamera :p

Jeg kjøpte den etter 2 år og den hadde da gått 19000km. Betalte 570k og hadde fortsatt tre år gjenværende nybilgaranti. Skal sies at jeg solgte samme bil for 490k etter litt over tre års eie, garanti var utløpt og den hadde da bare gått 52000km.

Jada, jeg klager ikke, har hatt ett par biler tidligere i ca samme prisklasse og der var vel verditapet enda litt større, pluss vesentlige utgifter til drivstoff. Alt i alt synes jeg ikke km prisen på Model X ble uhørt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chimp

Den bilen til Egil var jo rålekker og bra priset. Hadde kjøpt den selv. Mener fortsatt den burde hatt pano, men man kan svelge noen kameler for å få 18veis med ventilasjon og matrix lys pluss alt annet som følger med en HSE

Egil Fonn

Sitat fra: turfsurf på torsdag 16. april 2020, klokken 12:46
Sitat fra: Egil Fonn på torsdag 16. april 2020, klokken 12:25
Har nå kjøpt Mercedes Eqc pga høyere hengervekt. Den har ikke luft og mulighet for heving av bakkeklaring. Merker allerede at dette kommer til å bli en liten ulempe.
Her er link til min som ligger til salgs hos forhandler. Bilen er pent behandlet og framstår som ny. Kan anbefales :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175075125
Har prøvekjørt både I-Pace og EQC, gode å kjøre begge to. Men litt lite bagasjeplass i EQC da.

Fin bil det der da, hva ga du for den ny? Mange snakker om at det er høyt verditap, men synes ikke dette er veldig mye sammenlignet med fossilbiler i samme klasse. Vår Model X tapte seg 500k på 3 år

Mener jeg betalte 816 for bilen uten vinterhjul.
Forhandler skaffet meg noen brukte 20¨Style 5070 til 12000 inkl.mva og sensorer. (Meget gunstig for disse orginalfelgene.) Valgte Nokian R3 SUV 245/50  20 til 13800.-inkl montering. =Totalt 25800.- for  vinterhjulene. Bil med vinterhjul ca 842000.-
Ca. 200000 tap på 11 mnd og 14000km er mye.  ca 14kr pr km...  :o
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

turfsurf

Sitat fra: Egil Fonn på fredag 17. april 2020, klokken 05:42

Mener jeg betalte 816 for bilen uten vinterhjul.
Forhandler skaffet meg noen brukte 20¨Style 5070 til 12000 inkl.mva og sensorer. (Meget gunstig for disse orginalfelgene.) Valgte Nokian R3 SUV 245/50  20 til 13800.-inkl montering. =Totalt 25800.- for  vinterhjulene. Bil med vinterhjul ca 842000.-
Ca. 200000 tap på 11 mnd og 14000km er mye.  ca 14kr pr km...  :o
Bil med mye utstyr og lav km = høy km pris.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Hvordan er det med kartoppdateringer, kommer det OTA eller er det en manuell (og evt kostbar) affære? Og hvordan er det med rekkeviddeestimering når man bruker navigasjon, tar den hensyn til vei og fartsgrenser?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tellus

Du nå laste ned selv fra PC til minnepenn. Deretter ta med minnepennen ut i bilen. Litt tungvint, men man gjør det jo ikke så veldig ofte. Jeg har gjort det en gang for mitt vedkommende. Det er gratis. Vet ikke i farten hvor lenge vi slipper å betale. Forøvrig er det integrasjon mot Apple CarPlay og Android Auto for de som foretrekker det. Kun med kabel fra telefon dog.

chargedup

Sitat fra: turfsurf på fredag 17. april 2020, klokken 10:15
Og hvordan er det med rekkeviddeestimering når man bruker navigasjon, tar den hensyn til vei og fartsgrenser?
Rekkeviddeestimering er ganske grei, den tar hensyn til vei/fartsgrenser. Finnes det biler som ikke tar hensyn til vei/fartsgrenser i navi de seneste årene? Dersom du er en som liker å ligge i fartsgrense +15% på motorvei vil den som "alle" andre bomme ganske kraftig og aldri venne seg til ditt forbruk (akkurat som i3).

Jeg brukte alltid ABRP før jeg dro på langtur for å estimere hvilke ladere jeg ville stoppe på med I-pace. Dersom jeg skal på lengre jomfruturer bruker jeg forsåvidt ABRP uansett om det er Tesla eller de andre. Grensesnitt på navi mtp ladere er ganske mye enklere/bedre hos Tesla, men rekkeviddeestimeringen bommer kraftig på feks autobahn der også.
På I-pace navigerte jeg rett til de laderne jeg trodde jeg skulle nå (eller de som hadde lynhurtiglading, kun Fortum i 2018 t/r oslo-sthlm) og endret litt fram og tilbake pga rekkevidden, men på Tesla tastet jeg normalt sett bare inn destinasjon og endret kun hvis det passet bedre med matpause tidligere.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

chargedup

Forøvrig veldig fin bil Egil selger. Hvis du skal kjøpe en brukt I-pace og beholde den i noen år, tipper jeg verditapet blir ca likt som den "nye" du linket til tidligere, men du får mye mer "luksus" i de årene du eier den. Er nok vanskelig å estimere verditap på brukt S eller brukt HSE ettersom det kommer veldig an på hvor lenge du har tenkt å beholde bilen.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Stikkkontakt

Sitat fra: Chimp på torsdag 16. april 2020, klokken 20:31
Den bilen til Egil var jo rålekker og bra priset. Hadde kjøpt den selv. Mener fortsatt den burde hatt pano, men man kan svelge noen kameler for å få 18veis med ventilasjon og matrix lys pluss alt annet som følger med en HSE

Enig. Mange sier at man ALDRI får igjen det  ekstrautstyr koster, men det tror jeg man gjør på I-Pace om det står mellom med og uten pano. Støyforskjellen er helt voldsom. Jeg har hatt en lånebil uten og det er helt krise.
Personlig hadde jeg ikke vurdert en med ståltak uansett pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA