Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace på finn.no

Startet av turfsurf, tirsdag 14. april 2020, klokken 15:26

« forrige - neste »

JorgenM

Er vel Tesla han mener har dårlig lakk og det er jo kjent.

Min ble heldigvis solgt denne uka. Etter at vi fikk i-Pace så har Teslaen rett og slett ikke blitt brukt siste året. Jaguar er en helt annen verden og jeg skjems faktisk av å ha hatt Tesla nå hehe :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Øyvind.h

#16
Ja sammenligner du en gammel P85 med en ny IPace blir det litt forskjell  :D
Men som nevnt er det ikke problemfritt med lakken på IPace heller, så da blir det jo merkelig å hevde det motsatte. Såvidt jeg kan forstå må flassing og flak som flyr av skyldes steinsprutskader langs siden på bilen. Dvs at det spruter for mye fra fremhjulene slik som Model 3 hadde mye av før skvettlappene kom.

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 14. april 2020, klokken 15:26
Ser prisen på I-Pace har falt en del på finn.no, og vi vurderer denne som bil nr 2 i stedet for TM3d (egen tråd). Greier oss med 18" hjul, men ønsker god lyd, keyless, acc, hengerfeste og led lys. Hva annet bør man se etter, er det noe dere eiere ser som essentielt?

Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje vurdert det annerledes. Verditapet på godt spesifiserte iPace har vært enormt. En venn av svigers sparte noe sånt som 200k+ på en lett brukt HSE. Jeg ville kanskje prutet litt på toppmodeller og heller tenkt litt lengre eierskap? Det er jo en god bil som du sikkert blir glad i. Med verditapet så langt kan det være et gunstig kjøp. Bedre kjøp enn de litt skrapa.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 15. april 2020, klokken 13:06
Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje vurdert det annerledes. Verditapet på godt spesifiserte iPace har vært enormt. En venn av svigers sparte noe sånt som 200k+ på en lett brukt HSE. Jeg ville kanskje prutet litt på toppmodeller og heller tenkt litt lengre eierskap? Det er jo en god bil som du sikkert blir glad i. Med verditapet så langt kan det være et gunstig kjøp. Bedre kjøp enn de litt skrapa.
Ja, men I-Pace blir bil for nærkjøring og en og annen hyttetur når Model Y kommer, og over 600k blir for drøyt for bil nr 2 tror jeg. Men ja, det er vel de beste kjøpene, de med mye utstyr.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

chargedup

#18
En 2019 HSE til 650' er i mine øyne et bedre kjøp enn en 2020 Nordic edition (eller tilsvarende lavt utstyrt) bil til rundt 600' dersom man ønsker mye utstyr (eller spesifikt utstyr). Til 650' har HSE trolig tatt et verditap på rundt 200' så da får man mye utstyr for pengene. Den billigste I-pace som ligger ute til 560' har trolig hatt et verditap på rundt 100-140'.

Std stereoanlegg har overraskende god lyd (nesten på høyde med i3 HK og Model 3 premium), like bra som Burmester (tilvalg) på Mercedes GLC i mine ører. Keyless er std.

ACC er ikke std og man må opp på SE eller legge det til ved siden av (som gjør at man igjen må velge enda mer enn kun drive pack til 10-15' ved kjøp av ny bil).
Billigste med hengerfeste på finn koster 630' (som forsåvidt har alt du spør om, bortsett fra 18" hjul og evt oppgradert stereo). Det å finne en I-pace med hengerfeste, ACC, oppgradert stereo, 18"hjul og premium LED lys til under 600' er nok umulig akkurat nå, selv med pruting.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

turfsurf

Sitat fra: chargedup på onsdag 15. april 2020, klokken 16:33
Billigste med hengerfeste på finn koster 630' (som forsåvidt har alt du spør om, bortsett fra 18" hjul og evt oppgradert stereo). Det å finne en I-pace med hengerfeste, ACC, oppgradert stereo, 18"hjul og premium LED lys til under 600' er nok umulig akkurat nå, selv med pruting.
Hva er det man trenger for å få med ACC da? 18" hjul er ikke vesentlig, men helst ikke 22". Prøvekjørte I-Pace med det, og forbruket var helt hinsides.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chimp

Mangler panorama og de felgene plasserer jeg under standard 18tommer i utseende når du ser dem in real life. På bilder ser begge fæle ut men 18tommerene hever seg noe i virkeligheten. Veldig subjektivt her.. :)
Mangler vel også premium led. Vet ikke om forskjellen kontra vanlig led er stor, da vanlig også har adaptiv. Er vel noe bedre lysstyrke med premium(merkbart eller gimmick?)

Men den har vel ellers ok utstyr. Såfremt du får prutet ned litt ikke så dum selvom jeg er enig i at det kan være lurere å legge i 40-50 til så får du en HSE med matrix ++

4Matic Fanatic

Sitat fra: turfsurf på onsdag 15. april 2020, klokken 18:35
Hva med denne da, hengerfeste kan vi leve uten:
https://www.finn.no/172900077
Bra pris på en ny bil, men er vel ikke levert gjennom offisielle kanaler, usikker hvordan dette kan slå ut når det gjelder garantier, oppdateringer osv?  Originale biler har også servicer inkludert første 3 år/100.000km.

Standard LED lyser helt OK de, medmindre du ferdes mye utenfor belyste veier er det neppe noe å stresse med.

JPM

Hva som er essensielt utstyr varierer etter sjåføren. For meg er det sotede ruter bak, cold climate pack, el. bakluke. Ellers er ikke alt det andre så viktig. Jeg er superfornøyd med bilen, og ville ikke hatt noen annen el-bil. Hadde BMW 525 før denne.

LittleHammer

Har hatt en temmlig velutstyrt S siden feb 19.

Valgte ikke panoramatak, men har kjørt flere Ipace med. Sitter du foran så er det ingen visuell forskjell i å velge alu eller glass... men så var det dette med at alutaket er dårlig lydisolert da. Litt usikker på om jeg hadde valgt det hvis jeg skulle ha kjøpt ny.

Meridian surround gir deg noen flere innstillinger. Du kan endre lydkarakteristikken til anlegget en god del ved å velge Dolby, DTS eller Meridian i tillegg til stereo. Standardanlegget er uansett veldig godt til å være et standardanlegg.

Noe jeg definitivt ville ha gjort hvis jeg hadde kjøpt ny: Folier dørene under de sorte plastlistene! Min så sandblåst ut etter bare tre måneder med kjøring på grusede vinterveger, og etter denne vinteren har det blitt en god del verre (har ikke helt turt å se nøye på det...). Det hjalp lite å få satt på skvettlapper foran etter den første vinteren.

Er glad jeg valgte luft, 20-tommere (godt kompromiss mellom 18 og 22), 10-veis skinnseter og ACC. Resten kunne jeg vært foruten.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

LittleHammer

Skal også sies at du får en god del bedre lys ut i vegkantene ved å velge signatur-LED i stedet for standard S-lykter. Alle bilene har LED.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

turfsurf

Hmm, mange gode innspill. Tror nok en lett brukt HSE kan være det beste kjøpet, men blir fort en dyrere bil å ha og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tellus

Verken panelgap eller dårlig lakk er representativt for I-Pace. Panelgap tror jeg ikke jeg har lest om engang. Av hardware ting er det støv ved gulvet ved bakdører som er det vanligste ankepunktet. En del har problemer med å åpne bakdør med foten (ekstrautstyr). De som ha avkjøling av forseter (ekstrautstyr) har ofte litt skrukkete skinn. Noen få har byttet byttet hovedbatteri.

Ingeniøren

Sitat fra: LittleHammer på onsdag 15. april 2020, klokken 21:20
Har hatt en temmlig velutstyrt S siden feb 19.

Valgte ikke panoramatak, men har kjørt flere Ipace med. Sitter du foran så er det ingen visuell forskjell i å velge alu eller glass... men så var det dette med at alutaket er dårlig lydisolert da. Litt usikker på om jeg hadde valgt det hvis jeg skulle ha kjøpt ny.

Meridian surround gir deg noen flere innstillinger. Du kan endre lydkarakteristikken til anlegget en god del ved å velge Dolby, DTS eller Meridian i tillegg til stereo. Standardanlegget er uansett veldig godt til å være et standardanlegg.

Noe jeg definitivt ville ha gjort hvis jeg hadde kjøpt ny: Folier dørene under de sorte plastlistene! Min så sandblåst ut etter bare tre måneder med kjøring på grusede vinterveger, og etter denne vinteren har det blitt en god del verre (har ikke helt turt å se nøye på det...). Det hjalp lite å få satt på skvettlapper foran etter den første vinteren.

Er glad jeg valgte luft, 20-tommere (godt kompromiss mellom 18 og 22), 10-veis skinnseter og ACC. Resten kunne jeg vært foruten.

Jeg la folie selv lengst frem på døra, og bak hjulet der panelet gjøre en 45 graders knekk. Åpenbart at dette var et utsatt område og litt rart prodsenten ikke har lagt det på fra fabrikk eller beskyttet på annen måte (ser den, men så har det og vært en spesiell vinter...). Dermed ser det helt fint ut hos meg etter et år...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

chargedup

Sitat fra: turfsurf på onsdag 15. april 2020, klokken 18:19
Hva er det man trenger for å få med ACC da? 18" hjul er ikke vesentlig, men helst ikke 22". Prøvekjørte I-Pace med det, og forbruket var helt hinsides.
Trenger elektrisk innfellbare speil slik jeg leste det, som faktisk bare koster noen få tusen. I 2018 og tidlig i 2019 måtte man oppgradere setene for ca 13-20' før man kunne velge elektrisk innfellbare speil, men det trenger man ikke lenger.

Grunnen til at jeg skrev såpass bastant mtp pris i forrige innlegg er at hvis du vil ha en bil til under 600' er det vanskelig å treffe noen som har valgt akkurat det utstyret du helst vil ha.

Jeg hadde selv en S med lite utstyr (cold climate pack + et par andre billige tilvalg, totalt ca 45' inkl. vinterhjul) og ble veldig positivt overrasket over bilens utstyr, selv om jeg hadde lest meg grundig opp på forhånd. I-pace S har mer standardutstyr enn det man er vant med fra tysk fossilbil (eller BMW i3) eller feks Velar fra søstermerket Range Rover der entertainment løsningen (skjermene i midten) i I-pace koster rundt 50' i tillegg (hentet fra hukommelsen helt tilbake til 2018 så det kan hende det er feil). I-pace har til og med hill descent control som std, som 90% sikkert aldri har prøvd engang og enda færre har behov for.
Er mye som er kjekt å ha av utstyr, men lite som er nødvendig på I-pace hvis du ikke har et spesifikt behov for feks luft/hengerfeste etc. Personlig var jeg drittlei ACC i model 3 med all fantombremsing og liker den gammeldagse CC i Opel Ampera (som også er std på I-pace S), så det er ikke alt utstyr som passer alle.

Den annonsen du linket til ser fin ut, helt ny og billigere enn fra Jaguar. Merk at den ikke ser ut til å ha vinterhjul så regn med 10-15' for brukte vinterhjul på finn hvis du vil ha originale felger. Ihht VIN nummer er den ikke importert, men heller ikke registrert enda så skal ikke si det 100% at den faktisk er norsk. Spør selger om den er solgt av offisiell norsk importør/forhandler og spør også om service de første 3 år/100.000km følger med. Service fulgte med på 2018 og tidlig 2019, vet ikke om det gjør det lenger, men det kan spare kostnaden for 1-2 servicer (1 hvis du kjører lite og 2 hvis du kjører mye slik jeg har forstått det, ettersom de har serviceintervall på enten 34'km eller hvert andre år).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA