Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 vs I-Pace som ventepølse

Startet av turfsurf, tirsdag 14. april 2020, klokken 15:17

« forrige - neste »

turfsurf

Da ble det en I-Pace HSE  som knapt har gått noen km som allerede har tapt seg ett par 100k i verdi. Alternativet var ny TM3.

De eneste brukte TM3 LR og P som ligger ute er stort sett fra tidlig 2019, samtidig som man skal ha nesten nypris for de. Argumentet at denne bilen koster nå ny slik og slik holder ikke vann for en 1 år gammel Tesla. På ett år forandrer en Tesla seg mye.

Kommer dog til å savne infotainment og AP/FSD og generelt gadget faktoren. Begge bilene er kjøreglade, så det går vel ut på ett.

Men generelt er I-Pace en bedre hyttebil, med mere praktisk bagasjerom og høyere bakkeklaring. Infotainment er begredelig, enig i det, men CarPlay virket ganske bra, så det er jo en trøst da. Blir spennende å se hvordan det er nå, er jo en stund siden vi prøvekjørte.

Planen nå er å beholde I-Pace når TMY-P kommer, gitt økonomien ikke går "åt skogen". 
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

No-name


Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på fredag 17. april 2020, klokken 20:43
Planen nå er å beholde I-Pace når TMY-P kommer, gitt økonomien ikke går "åt skogen".
Gratulerer

Blir spennende å høre hvordan dette er for deg/dere og om den kommer til å erstatte i3 når neste bytte kommer.

Høres ut som du gikk litt opp i pris og heller fikk alt utstyr samt «ny» bil? Blir fort slik.

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. april 2020, klokken 08:35
Blir spennende å høre hvordan dette er for deg/dere og om den kommer til å erstatte i3 når neste bytte kommer.

Høres ut som du gikk litt opp i pris og heller fikk alt utstyr samt «ny» bil? Blir fort slik.
Ja, blir en interessant erfaring. Skal kjøre 150 mil for å hente den med i3en, så blir morro å se hvem som kommer først tilbake. Jeg holder en knapp på i3.

Gikk opp i pris ja, verdi for pengene var vesentlig forskjellig, og når mye av verditapet er tatt så vil ikke vi få like mye verditap ved neste korsvei.

For bruken den er tiltenkt har ikke svakhetene til I-Pace mye å si, og det er mye vi virkelig liker med bilen. Så får vi håpe lakken holder og at dørhåndtakene ikke krangler alt for mye
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Lakken er sikkert bare en batch av produksjonen som har en svakhet.
Støv i baksetet og mulig 12 volt er mer sannsynlig. Dørlåser handler mye om vedlikehold på alle biler.
(Jeg har ikke hatt problemer med dørlåser eller lakk på min Model 3 og den er «beryktet» )

Uansett, I-pace er en spennende bil med gode kjøreegenskaper. Største utfordringen blir nok å finne ut av innstillinger, jeg tuller ikke når jeg sier at jeg satt i nesten to timer for å finne ut av helt enkle greier første gangen jeg hadde bilen hjemme et døgn Og jeg er vant til mye forskjellige biler.



Men den sto godt til huset

Vil også anbefale tilhenger med lav drag

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. april 2020, klokken 16:44
Største utfordringen blir nok å finne ut av innstillinger, jeg tuller ikke når jeg sier at jeg satt i nesten to timer for å finne ut av helt enkle greier første gangen jeg hadde bilen hjemme et døgn Og jeg er vant til mye forskjellige biler.
Ja, vi hadde en på hjemlån en helg. Det brukergrensesnittet tok litt tid å venne seg til. Faktisk det jeg liker minst med I-Pace.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på lørdag 18. april 2020, klokken 18:22
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. april 2020, klokken 16:44
Største utfordringen blir nok å finne ut av innstillinger, jeg tuller ikke når jeg sier at jeg satt i nesten to timer for å finne ut av helt enkle greier første gangen jeg hadde bilen hjemme et døgn Og jeg er vant til mye forskjellige biler.
Ja, vi hadde en på hjemlån en helg. Det brukergrensesnittet tok litt tid å venne seg til. Faktisk det jeg liker minst med I-Pace.
Heldigvis så er det nå mye brukererfaringer og god hjelp å få på forum. Mye lettere enn når de første bilene kom. Hvis jeg forstår det riktig er det også skjedd noen viktige forbedringer med software som gjør ting en del bedre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA