Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Deler for e-golf / egolf Fase1

Startet av Gogstad, mandag 13. april 2020, klokken 16:38

« forrige - neste »

Gogstad

Støtfangeren min fikk et stort hull foran da det spratt en stein/metallbit gjennom i full fart på motorveien. Heldigvis har vi ikke funnet noen skade på lykter etc. Da forsikringsselskapet sa de ikke dekker det (kun delkasko den tiden :-[) ble jeg nødt til å ta saken i egne hender.

Jeg har lett langt og fjernt etter en ny eller brukt fanger, men det nærmeste jeg kom var en støtfanger fra en 2017 (fase2) modell. Denne viste seg å være ganske anderledes og passet ikke på (Delnr 5GE 807 221 C )
PS jeg selger denne om noen trenger den. Se Finn

Det virker som jeg blir nødt til å be VW pent om å bestille støtfanger for meg (delnr 5GE 807 217 FF GRU), selvom det vil koste skjorta. (Prisen har nå gått opp til 7941kr!)

Har noen andre her funnet et sted å skaffe reservedeler for e-golf utenom VW?

Bob

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

Gogstad

Takk :) Jeg har ikke hatt hell på Finndel.no tidligere. Kun den ene støtfangeren på listen som passer, men jeg skal ta kontakt ang den!

geear

Glassfibervev, sparkel og lakk på den du har?

Men vil tro fanger fra for eksempel GTE passer rett på? Har noen riller inni C-lysene, men er vel lik ellers? Det er noen som syns GTE-rillene er tøffe og vil ha det på e-Golf også.

Amatøren

Av og til så har det vært reklame på nett om firma som sveiser plast i stedet for å bytte slikt som støtfanger plasten.

Undersøkt slike reparasjonsfirma?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

kaiat

Sjekk også https://www.bruktdel.no/

For begge sidene kan du se etter hele delebiler, det er nemlig ikke alltid at alle delene ligger ute. Jeg ser at det er noen biler der med hel front. Da er det bare å ta kontakt med den aktuelle hoggeren og spørre om fangeren fremdeles er tilgjengelig.

Gogstad

Jeg skal sjekke bruktdel.no i kveld, takk for forslaget :)

Jeg har sett etter riktig modell støtfanger siden desember 2019, og har for øyeblikket to valg.
En brukt for rett under 5 tusen ink frakt, eller fra Møller for 6600kr ulakkert.
Ulakkert blir litt billigere å få lakkert enn en brukt pga sanding etc men usikker hvor mye. Tror jeg kan finne brukt billigere en plass.



Gogstad

Jeg har ennå ikke hatt hell med å finne riktig støtfanger til e-golfen, så jeg skal bestille riktig via Møller og få den malt privat. Kjedelig å betalte 6600kr for en ulakkert fanger, men det er kjedelig å ha hull i bilen.

Gogstad

Ett år senere nå, og jeg har fortsatt ikke funnet en brukt støtfanger som passer min bil. Pga Corona og eurokursen har prisen nå økt til 7941kr for en ulakkert støtfanger..

Har tatt en siste kikk rundt etter en brukt med korrekt delnr uten hell, så har gått med på å bestille fra Møller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA