Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

T Hansen med e-moped

Startet av JEG, mandag 13. april 2020, klokken 10:32

« forrige - neste »

elektrolux

Ser veldig bra ut.Eneste jeg reagerer påer servicebehov hver 200 mil. Hva er det som må stelles så ofte?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

elektrolux

Står et punktum der, men ser at Thansen mener dette er 200 mil lenger mellom service enn en eksosmoped.

Til sammenligning har jeg ikke hatt noe service enda på min 2013 BMW scooter. Demonterte riktignok frambremsene og smørte opp bevegelige deler i forbindelse med dekkbytte nylig, men det var egentlig helt strøkent fra før.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

JEG

#4
Er salg på disse nå i enkelte varehus. Når man kan få denne med hjem til under 20 K ferdig reg., så må det vel være en grei deal?

Hadde dog håpet på litt mer rekkevidde og kanskje også effekt.

Messa data og bilder her: https://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?t=3738

EDIT: Ser ut til at den faktisk er sterkere enn NIU-en....?

Rosstopher

Hvordan lader man slike? Er det Type 2-kontakt på de, eller må de lades i stikkontakt?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

elektrolux

Mode 1, Altså via vanlig stikk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#7
Sitat fra: JEG på tirsdag 12. mai 2020, klokken 00:00
Er salg på disse nå i enkelte varehus. Når man kan få denne med hjem til under 20 K ferdig reg., så må det vel være en grei deal?

Hadde dog håpet på litt mer rekkevidde og kanskje også effekt.

Messa data og bilder her: https://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?t=3738

EDIT: Ser ut til at den faktisk er sterkere enn NIU-en....?

Helt nede i 15000 kr nå, og når en ser nærmere på oppbyggingen av disse er det ingenting som tilsier et så ekstremt serviceregime. Tror disse scooterene klarer seg helt uten service slik som BMW'en og at serviceregime kun er et forsøk på å sikre seg kontantstrøm etter salg.

Er i grunnen litt rart å tenke på. Har vel hatt rundt 50 mopeder fra jeg var 14 år, og service var aldri et problem. Vi mekket selvfølgelig kontinuerlig på disse, og jeg husker det var standard prosedyre på lettvekteren en Suzuki GT100 å ta av toppen og polere den innvendig før hver helg slik at alt var klart for maks ytelse når vi skulle på MC treff. Den gang som nå var det utenkelig å levere kjøretøyet fra oss for at andre skulle mekke på det. Andre standard oppgaver var å dra ene drivkjettingen av med en annen og så rense og koke reservekjettingen i fett til neste bytte. Etter 2 år var kjettinger og drev fremdeles som nye.

En annen artig historie fra GT100 dagene var da den var innkjørt og jeg skulle fjerne plomben. Den var herdet og satt limt og krympet og klipset fast i dreieventildekselet. Det ble sagt at den var umulig å fjerne uten å ødelegge dekselet. Vel, det betydde kun litt mer forberedelser, så mothold og passende dor ble laget og en stor øks ble funnet fram sammen med tørris og propanbrenner. Her var det enten eller. Hele innsuget ble lagt i tørris til det var godt nedkjølt, så plassert oppå motholdet. Så fram med propanbrenneren og godt med varme på aluminiumsdekselet. Dette var nok med på å frigjør både lim og pressfit, og da gjendstod kun c ringen. Husker enda hvor bekymret jeg var og hvor stor gleden var da plomben smatt etter 1 litt for lett slag på første forsøk. Etter det lå plomben i lommen på kjørejakken, noe som kom godt med da vi ble stoppet for kontroll på Krossmoen. Selvfølgelig samtlige med full effekt sykler. Så lenge vi satte plombene på plass igjen fikk vi kjøre videre riktignok med kraftig redusert festbudsjett for helgen. Husker ikke hvor lenge plomben stod i innsuget, men det var nok ikke menge meterene før den var ute igjen. Vi skulle jo tross alt helt til Lyngdal. :)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Jejl

#8
I min ungdom smidde jeg til en kork til luftfilteret som gjorde at mopeden ikke fikk nok luft og stoppet ved ca 5000 o/min. Kunne monteres/demonteres på 1 sekund, og senket toppfarten fra ca 100 til 50 km/t.

elektrolux

#9
Veldig bra. I dag går det mer i å fjerne et resonansrør på eksospotten og bytte sylinder, mens smigremodus oppnås via elektronisk turtal-sperre.

Enklere på lett MC. Jentungen på 17 kunne faktisk lovlig kjøre 48 hk BMW C-evolution mens vi kun fikk ha 6 eller 7 hk i vår tid.



Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

JEG

Disse er nå dumpet til 10K + 2K for reg. og klargjøring. Ser man får liknende versjoner fra samme produsent (VGA) med 30 kW batteri, mot 20 kW i denne. Ser også at VGA har fått innpass hos flere som selger to-hjulinger, så antar dette er "good china"?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA