Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NuVinci Harmony og remdrift

Startet av Torodd Stangeland, tirsdag 08. desember 2015, klokken 20:12

« forrige - neste »

gamer73

skal jammen bli spennende å lese erfaringene dine:) Jeg har veeeeldig lyst på ny EL-sykkel....men men sykler nå rundt på min elektriske 2012 trek navigator så lenge;)

Olatho

Har NuVinci, men ikke rem.  Må si jeg er fascinert (og imponert) over giret.
Det eneste jeg savner er litt større utveksling på det tyngste.  Har foreløpig bare brukt det i et par dager, så jeg har ingen erfaring med driftssikkerhet osv, men siden det jo beveger seg trinnløst blir det jo vesentlig mindre slitasje på blant annet kjedet enn med et tradisjonelt gir.

elbikefun

Har hatt en Grace MX med reimdrift og NuVinci N360 tre år/ begynner på 4. året nå.
Veldig fornøyd med både reimdriften og giret. Den trinnløse giringen som kan skiftes også under tråkk er fenomenal. Savner ikke "automatgir"; men sikkert fint det også. Reimdriften gjør bruk og vedlikeholdet mer behagelig.
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

furia

Noen som har brukt nuvinchi harmony i oslo? Elsket min helt til den ikke virket mer. Nå er det bare tull og rot og vanskelig å få fixet den. Har fått tak i del (den kassetten) men må jo har firmware og ledninger etc.

tangotom

Elsket min til den ikke virket mer - det er en dekkende beskrivelse for meg og :)  Ble skiftet til manuell vrider for et år siden, og har ikke savnet automatgiret som stadig oftere låste seg i tyngste gir og krevde rekalibrering.

elektrolux

Mens vi venter på din oppdatering har Elbilhjelpen.no AS kjøpt Butchers and Bycycles trehjulsykkel med denne girkombinasjonen. Er kjempefornøyd med investeringen. Vi fikk ikke automatisk giring, og det er noe tungt å endre utvekslingen under last, men ellers beste sort.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA