Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dashcam viewer

Startet av jokke, lørdag 11. april 2020, klokken 14:56

« forrige - neste »

jokke

Mener dashcam gjorde opptak kontinuerlig (1 time) før 2020.12.5?
Nå må jeg trykke på kamera ikonet for å lagre.
Sentry mode virker som før.
Er det slik det skal fungere nå kanskje?

z4rd

Dashcam gjør kontinuerlig opptak til Recents-mappen. Denne er ikke tilgjengelig i Viewer, kun Saved Clips-mappa er tilgjengelig der. Ergo den viser Dashcam-events som har manuelt blitt lagret, samt Sentry-events. Dette er by design, slik jeg har forstått det.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

#2
Har ikke fått den ennå, men mener å ha lest at man skal få tilgang til filer hvis man tar et langt trykk på ett av de små bildene oppe eller nede til høyre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

#3
Nei, det går ikke her iaff. Prøvde det nettopp.

Du får tilgang til filene ved å trykke på egen knapp oppe til venstre ved siden av X. Når man trykker der kommer man til neste skjerm.

Men alle filene som vises opp der er de klippene som er lagret i den folderen jeg nevnte - Saved Clips.

Sentry og Dashcam-taben er jo selvforklarende, mens All er de to i kombinasjon. Begge er dog lokalisert i Saved Clips.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

jokke

#4
Sitat fra: z4rd på lørdag 11. april 2020, klokken 15:05
Dashcam gjør kontinuerlig opptak til Recents-mappen. Denne er ikke tilgjengelig i Viewer, kun Saved Clips-mappa er tilgjengelig der. Ergo den viser Dashcam-events som har manuelt blitt lagret, samt Sentry-events. Dette er by design, slik jeg har forstått det.

Så den tar opp hele tiden men man må ha pc/mac for å se filene i recent mappa?
På min er dashcam taben "gjemt" bak sentry taben så jeg kan ikke trykke på noen av de, prøve en reset kanskje  :)

z4rd

Dashcam tar opp hele tiden i korte snutter på 3-min mener jeg og legger de under Recent. Trykker du på Dashcam-ikonet og lagrer et klipp, så havner et klipp fra siste 10 min i Saved-mappa og vil på samme tid bli tilgjengelig i Viewer.

Ref. koble til PC: Hvis du ønsker tilgang på et klipp du ikke har lagret så vil du finne det i et 3-mins segment fra siste timen. Den tar opp 1 times loop og legger i Recent.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

jokke

Sitat fra: z4rd på lørdag 11. april 2020, klokken 17:34
Dashcam tar opp hele tiden i korte snutter på 3-min mener jeg og legger de under Recent. Trykker du på Dashcam-ikonet og lagrer et klipp, så havner et klipp fra siste 10 min i Saved-mappa og vil på samme tid bli tilgjengelig i Viewer.

Ref. koble til PC: Hvis du ønsker tilgang på et klipp du ikke har lagret så vil du finne det i et 3-mins segment fra siste timen. Den tar opp 1 times loop og legger i Recent.
Smekkert  :+1:

Kim-

Savnet funksjon. Meget bra av tesla 👍
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

kodax

En bug hos meg er at i «Alle»-mappa vises bare Sentry-videoer, dvs likt som i «Sentry»-mappa, og Dashcam-videoene ligger bare i «Dash.cam»-mappa
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA