Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Citroën C4  (Lest 7140 ganger)

sandman77

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #60 på: ſøndag 03. Januar 2021, klokken 22:42 »
Da er denne bestilt, tenker den kommer til å stige i pris ganske fort. Virker som meget mye bil for pengene! :)

Nilsern

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 94
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #61 på: Onsdag 06. Januar 2021, klokken 10:46 »
Demobiler holdes igjen for felles lansering ifølge min selger. Trolig klare til neste helg.

Noen forhandlere som har fått demo / utstillingsbiler?


telcontar

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 452
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #62 på: Onsdag 06. Januar 2021, klokken 11:14 »
Da er denne bestilt, tenker den kommer til å stige i pris ganske fort. Virker som meget mye bil for pengene! :)

Stige i pris? Har ikke fått noen som helst indikasjon på at den skal gjøre det, hvor har du dette fra?

Daniel_0007

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 706
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #63 på: Onsdag 06. Januar 2021, klokken 12:38 »
Tviler på det jeg og, tipper heller det motsatte at det kommer kampanjer på denne etterhvert, når man ser på salgs statistikken ifjor så kom ingen psa biler på topp 20 listen i Norge ifjor selv med 4 elbil modeller.
Føler denne faller litt imellom, folk som har råd går for id4/enyaq/e-tron og de som ikke har råd går for mg.
Model 3 LR Rwd

1000kwh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2317
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #64 på: Onsdag 06. Januar 2021, klokken 12:58 »
Tviler på det jeg og, tipper heller det motsatte at det kommer kampanjer på denne etterhvert, når man ser på salgs statistikken ifjor så kom ingen psa biler på topp 20 listen i Norge ifjor selv med 4 elbil modeller.
Føler denne faller litt imellom, folk som har råd går for id4/enyaq/e-tron og de som ikke har råd går for mg.
Her handler det bare om hvor mye lån folk er villig til å ta, ikke hvor god "råd" de har.. For jeg tror fort oss snusfornuftige med MG generelt har det ganske greit  :laugh:

ProsjektX

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #65 på: Torsdag 07. Januar 2021, klokken 10:18 »
Synes ikke eC4 er direkte "billig" heller. En greit utstyrt bil koster 330.000,- som har med ting som adaptiv cruise, lane keep, etc.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Bfs

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #66 på: Torsdag 07. Januar 2021, klokken 10:34 »
Noen som vet hva leveringstiden er på denne for tiden?

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk


daktari

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4033
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #67 på: Torsdag 07. Januar 2021, klokken 12:28 »
Synes ikke eC4 er direkte "billig" heller. En greit utstyrt bil koster 330.000,- som har med ting som adaptiv cruise, lane keep, etc.
Hva er like billig med den størrelsen og rekkevidden p.t.? MG kanskje?

Daniel_0007

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 706
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #68 på: Torsdag 07. Januar 2021, klokken 14:41 »
Synes ikke eC4 er direkte "billig" heller. En greit utstyrt bil koster 330.000,- som har med ting som adaptiv cruise, lane keep, etc.
Hva er like billig med den størrelsen og rekkevidden p.t.? MG kanskje?

xpeng g3, ja ladehastigheten er halvparten men rekkevidden er vesentlig lenger og.
Maxus Eeuniq koster litt mer men er betydelig større men bekostning av rekkevidde.
Model3 sr+ er ikke så langt unna i pris heller.
Kia kjører kampanje på soul og for 399 000 med vinterhjul og metalic lakk
« Siste redigering: Torsdag 07. Januar 2021, klokken 14:49 av Daniel_0007 »
Model 3 LR Rwd

ProsjektX

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #69 på: Torsdag 07. Januar 2021, klokken 14:52 »
Synes ikke eC4 er direkte "billig" heller. En greit utstyrt bil koster 330.000,- som har med ting som adaptiv cruise, lane keep, etc.
Hva er like billig med den størrelsen og rekkevidden p.t.? MG kanskje?
I tillegg til de nevnt over, ikke minst Ioniq premium variant, til 317.000,- i listepris.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

ProsjektX

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #70 på: Torsdag 07. Januar 2021, klokken 17:13 »
En ting som jeg synes er litt skuffende med Citroen's prismodell er at sikkerhetsutstyr tas ut og prises som ekstrautstyr, eller inn i forskjellige pakker. I dag burde virkelig sikkerhetsutstyr være standard i alle modeller, så får man heller ta forskjellig komforutstyr som tillegg. Her har jeg mer sans for hvordan koreanerne gjør det, Kia og Hyundai.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

batterimannen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 869
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #71 på: Torsdag 07. Januar 2021, klokken 18:06 »
En ting som jeg synes er litt skuffende med Citroen's prismodell er at sikkerhetsutstyr tas ut og prises som ekstrautstyr, eller inn i forskjellige pakker. I dag burde virkelig sikkerhetsutstyr være standard i alle modeller, så får man heller ta forskjellig komforutstyr som tillegg. Her har jeg mer sans for hvordan koreanerne gjør det, Kia og Hyundai.

Enig. Men det er ikke bare PSA som tar det ut sånn, VAG (VW, Audi, Skoda) gjør det også.

Har signert på Enyaq, men dette er en av flere grunner til at jeg egentlig har mer lyst på Hyundai/Kia (Ioniq 5, Kia CV).
Hyundai Kona electric 2019

Nilsern

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 94
    • Vis profil
Sv: Citroën C4
« Svar #72 på: ſøndag 17. Januar 2021, klokken 17:26 »
Kort prøvetur på tildels ujevn vintervei. Det som slo meg var at det var enormt bra fjæringskomfort, tror man må høyt opp i størrelse og pris for å finne noe tilsvarende. Samtidig så var bilen stødig og fin på veien (kjørte fint...). Grei størrelse og og interiør. Lavt støynivå - omtrent på linje med ID.3?. Det var ingenting jeg hengte meg opp i som direkte negativt. Noe er litt smak og behag. Sittestillingen var lavere enn jeg hadde regnet med og jeg kunne ha tenkt meg at rattet kunne trekkkes litt lenger ut. Setene virket gode. Sammenlignet med "rene elbiler" som ID.3 og Tesla M3 så var det påfallende hvor langt panseret var.