Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Citroën C4

Startet av GeirOlav, fredag 10. april 2020, klokken 16:58

« forrige - neste »

sandman77

Da er denne bestilt, tenker den kommer til å stige i pris ganske fort. Virker som meget mye bil for pengene! :)

Nilsern

Demobiler holdes igjen for felles lansering ifølge min selger. Trolig klare til neste helg.

Noen forhandlere som har fått demo / utstillingsbiler?


telcontar

Sitat fra: sandman77 på søndag 03. januar 2021, klokken 22:42
Da er denne bestilt, tenker den kommer til å stige i pris ganske fort. Virker som meget mye bil for pengene! :)

Stige i pris? Har ikke fått noen som helst indikasjon på at den skal gjøre det, hvor har du dette fra?

Daniel_0007

Tviler på det jeg og, tipper heller det motsatte at det kommer kampanjer på denne etterhvert, når man ser på salgs statistikken ifjor så kom ingen psa biler på topp 20 listen i Norge ifjor selv med 4 elbil modeller.
Føler denne faller litt imellom, folk som har råd går for id4/enyaq/e-tron og de som ikke har råd går for mg.
Model 3 2019 LR Rwd

1000kwh

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 06. januar 2021, klokken 12:38
Tviler på det jeg og, tipper heller det motsatte at det kommer kampanjer på denne etterhvert, når man ser på salgs statistikken ifjor så kom ingen psa biler på topp 20 listen i Norge ifjor selv med 4 elbil modeller.
Føler denne faller litt imellom, folk som har råd går for id4/enyaq/e-tron og de som ikke har råd går for mg.
Her handler det bare om hvor mye lån folk er villig til å ta, ikke hvor god "råd" de har.. For jeg tror fort oss snusfornuftige med MG generelt har det ganske greit  :laugh:

ProsjektX

Synes ikke eC4 er direkte "billig" heller. En greit utstyrt bil koster 330.000,- som har med ting som adaptiv cruise, lane keep, etc.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Bfs

Noen som vet hva leveringstiden er på denne for tiden?

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk


daktari

Sitat fra: ProsjektX på torsdag 07. januar 2021, klokken 10:18
Synes ikke eC4 er direkte "billig" heller. En greit utstyrt bil koster 330.000,- som har med ting som adaptiv cruise, lane keep, etc.
Hva er like billig med den størrelsen og rekkevidden p.t.? MG kanskje?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Daniel_0007

#68
Sitat fra: daktari på torsdag 07. januar 2021, klokken 12:28
Sitat fra: ProsjektX på torsdag 07. januar 2021, klokken 10:18
Synes ikke eC4 er direkte "billig" heller. En greit utstyrt bil koster 330.000,- som har med ting som adaptiv cruise, lane keep, etc.
Hva er like billig med den størrelsen og rekkevidden p.t.? MG kanskje?

xpeng g3, ja ladehastigheten er halvparten men rekkevidden er vesentlig lenger og.
Maxus Eeuniq koster litt mer men er betydelig større men bekostning av rekkevidde.
Model3 sr+ er ikke så langt unna i pris heller.
Kia kjører kampanje på soul og for 399 000 med vinterhjul og metalic lakk
Model 3 2019 LR Rwd

ProsjektX

Sitat fra: daktari på torsdag 07. januar 2021, klokken 12:28
Sitat fra: ProsjektX på torsdag 07. januar 2021, klokken 10:18
Synes ikke eC4 er direkte "billig" heller. En greit utstyrt bil koster 330.000,- som har med ting som adaptiv cruise, lane keep, etc.
Hva er like billig med den størrelsen og rekkevidden p.t.? MG kanskje?
I tillegg til de nevnt over, ikke minst Ioniq premium variant, til 317.000,- i listepris.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

ProsjektX

En ting som jeg synes er litt skuffende med Citroen's prismodell er at sikkerhetsutstyr tas ut og prises som ekstrautstyr, eller inn i forskjellige pakker. I dag burde virkelig sikkerhetsutstyr være standard i alle modeller, så får man heller ta forskjellig komforutstyr som tillegg. Her har jeg mer sans for hvordan koreanerne gjør det, Kia og Hyundai.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

batterimannen

Sitat fra: ProsjektX på torsdag 07. januar 2021, klokken 17:13
En ting som jeg synes er litt skuffende med Citroen's prismodell er at sikkerhetsutstyr tas ut og prises som ekstrautstyr, eller inn i forskjellige pakker. I dag burde virkelig sikkerhetsutstyr være standard i alle modeller, så får man heller ta forskjellig komforutstyr som tillegg. Her har jeg mer sans for hvordan koreanerne gjør det, Kia og Hyundai.

Enig. Men det er ikke bare PSA som tar det ut sånn, VAG (VW, Audi, Skoda) gjør det også.

Har signert på Enyaq, men dette er en av flere grunner til at jeg egentlig har mer lyst på Hyundai/Kia (Ioniq 5, Kia CV).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Nilsern

Kort prøvetur på tildels ujevn vintervei. Det som slo meg var at det var enormt bra fjæringskomfort, tror man må høyt opp i størrelse og pris for å finne noe tilsvarende. Samtidig så var bilen stødig og fin på veien (kjørte fint...). Grei størrelse og og interiør. Lavt støynivå - omtrent på linje med ID.3?. Det var ingenting jeg hengte meg opp i som direkte negativt. Noe er litt smak og behag. Sittestillingen var lavere enn jeg hadde regnet med og jeg kunne ha tenkt meg at rattet kunne trekkkes litt lenger ut. Setene virket gode. Sammenlignet med "rene elbiler" som ID.3 og Tesla M3 så var det påfallende hvor langt panseret var.

hexachordia

Prøvekjørte denne bilen på fredag. Fin bil å kjøre, men den innvendige plassen i baksetet og i bagasjerommet er mye dårligere enn i en Nissan Leaf. Også rett bakseterygg og begrenset takhøyde bak. Bilen skal kunne leveres i mai ved bestilling nå.
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

AlfaPolo


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA