Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Citroën C4

Startet av GeirOlav, fredag 10. april 2020, klokken 16:58

« forrige - neste »

Bidda

Sitat fra: komfort på tirsdag 24. november 2020, klokken 13:24
Med tanke på når den kan besiktiges hvor, så ring din lokale Citroën-forhandler.
Er vist fram/utstilt (ikke prøvekjøring) på Hønefoss hos Haugli 8/12, vi tar en tur dit da  :D
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

telcontar

Vises på Kongsberg 1.12, skal definitivt ta en kikk 😏

telcontar

Kikket på bilen igår. Virker bra den, var tillatt å sitte i den som vanlig utstillingsbil. Ingen koronarestriksjoner der heldigvis. Så fikk satt førersetet akkurat som jeg ville ha og hadde masse plass bak meg selv (180cm høy). Jeg jekker alltid førersetet helt ned og kunne fortsatte stikke føttene under førersetet når jeg satt bak. Prøvde også med å ha passasjersete foran veldig langt bak og satt fortsatt fint i baksetet. Setet i midten er ikke særlig bred, så 5 personer går til nød, men 4 sitter nok veldig komfortabelt. Jeg hadde fint en knytteneve over hodet mitt i baksetet, da satt jeg omtrent som på en kirkebenk (rett i ryggen osv :-p).

Kvaliteten på interiør er veldig bra for denne prisklassen og definitivt bedre enn id3. Bakdørene har dog hardplast for det meste, men myk skinn/plast for armlene i døren.

Knapper/knotter var logisk plassert og hadde god kvalitetsfølelse over dem. Dører og bagasjelokk hadde solid lyd ved lukking, ingenting virket billig der.

Alt i alt ser det ut som veldig mye bil for pengene, kommer helt klart til å vurdere denne. Skal dog prøvekjøres først.

Tjafsaren

Vet du om den er på Kongsberg enda?

Snoopy

Sitat fra: telcontar på onsdag 02. desember 2020, klokken 08:29
Kikket på bilen igår. Virker bra den, var tillatt å sitte i den som vanlig utstillingsbil. Ingen koronarestriksjoner der heldigvis. Så fikk satt førersetet akkurat som jeg ville ha og hadde masse plass bak meg selv (180cm høy). Jeg jekker alltid førersetet helt ned og kunne fortsatte stikke føttene under førersetet når jeg satt bak. Prøvde også med å ha passasjersete foran veldig langt bak og satt fortsatt fint i baksetet. Setet i midten er ikke særlig bred, så 5 personer går til nød, men 4 sitter nok veldig komfortabelt. Jeg hadde fint en knytteneve over hodet mitt i baksetet, da satt jeg omtrent som på en kirkebenk (rett i ryggen osv :-p).

Kvaliteten på interiør er veldig bra for denne prisklassen og definitivt bedre enn id3. Bakdørene har dog hardplast for det meste, men myk skinn/plast for armlene i døren.

Knapper/knotter var logisk plassert og hadde god kvalitetsfølelse over dem. Dører og bagasjelokk hadde solid lyd ved lukking, ingenting virket billig der.

Alt i alt ser det ut som veldig mye bil for pengene, kommer helt klart til å vurdere denne. Skal dog prøvekjøres først.

Jeg tok med kona for å se den "live" i Kristiansand. Jeg er 190cm og sitter lett bak meg selv med god margin og plass frem fra knær til forsetet. Svært romslig bil. Virker som høy kvalitet, og setene er jo fantastisk store og gode. Her får man MYE bil for pengene! Kona bestilte på flekken uten å måtte prøvekjøre. Veldig positivt overrasket!

telcontar

Sitat fra: Tjafsaren på onsdag 02. desember 2020, klokken 10:01
Vet du om den er på Kongsberg enda?

Var kun igår dessverre. Er nok hos en annen forhandler i nærområdet, men hvor det vet jeg ikke.

Tjafsaren

Pokker.. jobber på Kongsberg, men fikk ikke tid i går til å kjøre bort :'(

Tjafsaren

Sitat fra: Snoopy på onsdag 02. desember 2020, klokken 10:18

Jeg tok med kona for å se den "live" i Kristiansand. Jeg er 190cm og sitter lett bak meg selv med god margin og plass frem fra knær til forsetet. Svært romslig bil. Virker som høy kvalitet, og setene er jo fantastisk store og gode. Her får man MYE bil for pengene! Kona bestilte på flekken uten å måtte prøvekjøre. Veldig positivt overrasket!

Du sier 1.90, men lang rygg eller lange bein, eller 50:50 proporsjoner?

telcontar

Sitat fra: Tjafsaren på onsdag 02. desember 2020, klokken 10:42
Pokker.. jobber på Kongsberg, men fikk ikke tid i går til å kjøre bort :'(

Prøvekjøring mulig i januar ifølge selger, så du trenger ikke vente altfor lenge på å få sett bilen.

Anbefaler deg å ringe en forhandler og høre hvor bilen evt kan besiktiges.

Prøvde å finne en roadmap på hvor de har bilen, men lå ingen info ute.

Snoopy

Sitat fra: Tjafsaren på onsdag 02. desember 2020, klokken 10:43
Sitat fra: Snoopy på onsdag 02. desember 2020, klokken 10:18

Du sier 1.90, men lang rygg eller lange bein, eller 50:50 proporsjoner?
Tja, har ikke tenkt så mye på det, men håper og tror det er sånn ca. 50/50 ;-)

magnetic

Prisgunstig nykommer skal mer enn doble salget. Les testen: https://www.tv2.no/broom/11805253/

Daniel_0007

2000 er ganske hårete mål spesielt med tanke på 2008 har "bare" solgt 1300 i år.
Neste år blir konkurransen enda hardere xpeng g3, arya, id4, enyaq.
I tillegg mg zs ev som har solgt 3400 i år.
Tipper man får kampanjer neste år på c4 med shine til 299 000.
Men igjen virker som denne er den beste elbilen fra psa sammen med mokka.
Model 3 2019 LR Rwd

Bidda

Glåmte på den i dag hos Haugli på Hønefoss, likte hva jeg så....kona vil ha rød og jeg vil ha brun m/sort tak så da blir det nok rød m/sort tak....
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

atrus

Prøvekjørte den i går (i Oslo). Fantastiske kjøregenskaper. God lydisolering - helt på høyde med biler i langt høyere prisklasse. Det eneste negative å trekke frem er kanskje noe dårlig sikt bakover gjennom bakvinduet. Synes også at plasseringen av ladeinntak på venstre side er litt klønete m.h..t. lading på offentlige ladestolper på gateplan. Blir ofte til at ladekabelen må trekkes over bilen. Er nesten i ferd med å bestille. Det eneste som holder meg litt igjen er rekkevidden. Det finnes andre biler i samme segmentet som har lenger rekkevidde. På den annen side koster de også mer.

turfsurf

Sitat fra: Bidda på tirsdag 08. desember 2020, klokken 15:46
kona vil ha rød og jeg vil ha brun m/sort tak så da blir det nok rød m/sort tak....
Blir pent det :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA