Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dekkalternativer til model 3 performance

Startet av xerxes, onsdag 08. april 2020, klokken 14:36

« forrige - neste »

CorsoDante

#15
Sitat fra: knegg på lørdag 11. april 2020, klokken 12:54
Sitat fra: CorsoDante på lørdag 11. april 2020, klokken 10:25
Sitat fra: knegg på lørdag 11. april 2020, klokken 07:37
Sitat fra: CorsoDante på lørdag 11. april 2020, klokken 07:28
Sitat fra: knegg på fredag 10. april 2020, klokken 13:08
Sitat fra: CorsoDante på fredag 10. april 2020, klokken 07:52
Sitat fra: knegg på onsdag 08. april 2020, klokken 18:08
Hengerfeste (kan ikke kjøpes til Performance) og det faktum at du skal ha barn i baksetet taler til fordel LR og ikke performance

Er det større plass i baksetet på LR uten PUP?
Er ingen forskjell der nei.

Da blir det et pussig argument å trekke frem, dette med baksetene.

Argumentet var ikke baksetet... Argumentet var barn. Stivere fjøring, lavere kjørehøyde og større felger gir ikke en god familiebil.

Er det den ene centimeteren du sikter til? :o Og komforten er ikke så ille, jf. AWD (felger velger man). Dette blir tynt. Spørs om du ikke bør diskvalifisere modellen i sin helhet basert på denne argumentasjonsrekka. Leaf er kanskje et bedre valg?

Det var da voldsomt så avvisende du var. Leaf har ikke firhjulstrekk, hengerfeste, Tesla ladenettverk, ekstrem hurtiglading, rekkevidde. "Komforten er ikke så ille" - så den er ille?

Vi har alle forskjellige meninger og preferanser. Jeg har kjøpt M3 LR AWD og ga mine tanker rundt det i den saken her. Jeg mener også at Performance er verdt prisøkningen fra LR AWD, men ikke hvis man skal ha det som familiebil med to barn i baksetet med kjøring til og fra barnehagen. Jeg synes xerxes gjør et godt kompromiss med LR AWD med aks-oppgraderingen.

Det er fint vi er flere her inne slik at alle sider kommer frem.

Leaf var bare en spøk :) Polestar 2, derimot... Forsøker, med min beste evne, å se dette fra barnets side, men sliter med å la den ene centimeteren være tellende. Mange unger vil også verdsette den ekstra akselerasjonen (selv om man selvsagt skal kjøre med måte gitt slik last), og sikkert spoileren (småharry, spør du meg). På den annen side har du jo et glitrende argument mht. hengerfeste, blir litt merkelig å ha to biler og ingen hengerfester.

Ellers så er jo 50.000 penger som man kan bruke på en god del (andre) leketøy til ungene :)
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA