Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fritak for engangsavgift og diverse andre goder ved bruk av el bil

Startet av kjølholdt, onsdag 28. mars 2012, klokken 20:40

« forrige - neste »

Lynet

Jeg husker med meget stor glede da jeg var innom tollbua i 2004 for å ordne importen av Citystromeren, tolleren var også imponert over det som kom frem:
engangsavgift: 0,-
mva: 0,-
vrakpant: 1600,-

og det var alt, HEEERLIG  ;D

Og 8 år etterpå er det ikke blitt endret, håper det varer evig :-)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

hkaspenberg

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Griffel

Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 10. april 2012, klokken 14:21
http://www.dagbladet.no/2012/04/10/tema/bil/motor/elbil/21044258/

;-D Hans
Overskrift: "Alle vet at «godene» skal bort, men ingen vet når."

Fra regjeringshold:
"Statssekretær Kjetil Lund i Finansdepartementet ønsker å berolige alle de som er bekymret for et snarlig bortfall av elbilinsentiver.
- Det er ingen grunn til uro, for vi har ingen planer om å endre på et avgiftsregime som tilrettelegger for elbilen.

- Men en eller gang skjer det vel noe?
- En endring kommer, men det vil nok bli en stund til.

- Kan du definere hva en stund er?
- Jeg kan si det sånn at det ikke er aktuelt med avgifter på elbil på noen år, ennå.

- Er det antallet elbiler på veiene som avgjør om og når det kan skje noe?
- Vi har ikke koblet dette til et tall, og det blir uansett noen år til.

- Kan alle insentivene bli fjernet i ett jafs?
- Det kan jeg aldri tenke meg, sier statssekretær Kjetil Lund."

"Men Gunnar Birkenfeldt hos Ferdinand Motor lar seg ikke berolige så lett."
Han ønsker nok helst at vi skal løpe å kjøpe mens fordelene er der.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hkaspenberg

Det irrirterer meg omtrent grenseløst at noen biljournalister hele tiden skal mase på disse tingene.  >:( Kan de ikke slå seg til ro med det faktum at elbilen er kommet for å bli, og mest sannsynligvis blir en stadig større del av vår hverdag?  ::)

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

elektrolux

De må jo finne på noe å skrive om.

Og så holder de salget litt i sjakk også. Fordel for alle her, men ikke for miljøet. ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: elektrolux på onsdag 11. april 2012, klokken 06:28
De må jo finne på noe å skrive om.

Og så holder de salget litt i sjakk også. Fordel for alle her, men ikke for miljøet. ::)

Holder det salget i sjakk eller blir det heller et løp og kjøp mes fordenene eksisterer?
Jeg kjenner i et hvert fall noen si siste kategori.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA