Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rapportering av fantombremsing

Startet av Thalgar, tirsdag 07. april 2020, klokken 11:49

« forrige - neste »

Thalgar

Sikkert mange som har fått dette med seg, men TOCN har oppretta ei side kor ein kan rapportera fantombremsing:

"For å hjelpe Tesla å forbedre kjøreegenskapene på problemstrekninger, er det nå mulig gjennom følgende skjema å rapportere inn steder der du som fører har erfart at fantombremsing forekommer."

https://www.tocn.no/2020/04/fantombremsing/


Model Y LR Quicksilver, 2023

Lynet

Dette får jo Tesla allerede! Mange av oss trykker og holder på bilikonent etter famtombremsing, feilrapport går da direkte til Tesla.
Må Tesla ha det inn med teskje?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

kodax

Sikker på at det da går melding om at bilen feilaktig fantombremset? Jeg trodde det bare ble sendt en feilrapport, som de da kunne be service ta fram hvis jeg tok kontakt ang noe spesielt..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Feilrapportfunksjonen i bilen rapporterer ikke noe til Tesla. Den plasserer ganske enkelt et bokmerke i loggfilen. De kan deretter gå gjennom loggene og notere hvor du merket den, men da må du ringe dem og be dem sjekke.

Mange som bl. a. har prøvd å bruke det til å registrere feil på fartsskilt .....  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Men har altså TCON et sammarbeid med Tesla der disse dataene brukes av Tesla, eller samler TCON dette på eget innitiativ og så sender det til Tesla og håper at de gjør noe med det?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Fantom-bremsing er jo et kjent begrep for Tesla, og er beskrevet tusenvis av ganger over mange år. Mange mener at dette er relatert til hardware selvom enkelte firmware-versjoner kan virke forskjellige. Har liten tro på at Tesla ikke kjenner problemet, og også årsaken til det, men at det rett og slett ikke finnes noen fiks. Spennende å se om dette endrer seg når det kommer FSD-software til HW3 (sammen med lesing av fartsskilt...). Håper det ikke relaterer seg til annen hardware som kameraer eller radar.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Sandvika

Eneste stedet min HW1 bil fantombremser i hele østlandsområdet (ihvertfall hvor jeg kjører) er på E6 Helsfyr nordover. Alt annet er plukket bort så vidt jeg kan se.

Motorwatt

#7
Er nok noe annet med AP2+. Det er vel ikke alltid stedsavhengig heller.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Frantisek Ruzicka

I have TM3 with HW3 and FSD and I'm always facing phantom brake on one place on Ring 3, no matter what time of the day I'm passing the place.It's under the bridge when the road start to go under the bridge.
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

Motorwatt

Påfallende mange ganger ved inngangen eller utgangen av tuneller, og det uten at det går en vei over. Spesielt i pent vær, noe som kan tyde på at det har noe med lysforholdene å gjøre (brå overgang fra/til lys/mørke).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Elmo

Sitat fra: Frantisek Ruzicka på torsdag 09. april 2020, klokken 14:22
I have TM3 with HW3 and FSD and I'm always facing phantom brake on one place on Ring 3, no matter what time of the day I'm passing the place.It's under the bridge when the road start to go under the bridge.
Please give a more spesific location description
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

z4rd

#11
Det er like etter man kommer ut av tunnelen på Ring 3 når man kjører nordover. Omtrent midt i Sinsen-krysset egentlig. Grunnen til det er at den tror at hastigheten der er 40km/t. Dette er konsekvent pga hastigheten der.

Sånn ca her:
https://goo.gl/maps/bPb6s6g1rx7aT4Vb8
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Elmo

OK. Lørentunnellen altså. Var det jeg savnet :+1:
Det er jo så mange tunneller på Ring3
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Frantisek Ruzicka

2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

Lynet

Her er de to stedene jeg oftest for fantombremsing. Reduserer fra 90 til 40 på kort tid hvis den får lov.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA