Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ryggelys på Model Y

Startet av RuneW, tirsdag 07. april 2020, klokken 10:33

« forrige - neste »

RuneW

Muligens dumt å starte en egen tråd for denne detaljen, men...

Ser på denne videoen at Model Y har to ryggelys:


https://youtu.be/6hCJLchHUaA?t=531

Det er jo en forbedring i forhold til Model 3? Eller har også nye Model 3 i Norge 2 ryggelys? Eller er det slik at også Model 3 alltid har hatt2 ryggelys i statene?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

3irikur

Model 3 har like baklykter som Y. I Europa har de byttet ut et ryggelys med tåkelys, desverre. Ser mye kjipere ut  :-[
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

RuneW

Sitat fra: 3irikur på tirsdag 07. april 2020, klokken 11:47
Model 3 har like baklykter som Y. I Europa har de byttet ut et ryggelys med tåkelys, desverre. Ser mye kjipere ut  :-[

Ah... det er altså forklaringen... Da blir det vel samme, dårlige ryggelyset på Model Y  :'(
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ToWalkOrDrive

Jeg vil si at ryggelyset er godt nok. En bør ikke rygge ut hvis en tror en kan bli truffet av andre biler, hvis det er derfor en vil ha sterkt ryggelys.
Når en skal rygge ut med en Model 3 så må en ikke snu hodet for å prøve å se. Det samme gjelder enda mer for en Model Y, hvor utsikten bakover på den måten er mye verre (bitte lite / veldig skrått / høyt bakvindu). Men ingen ting av dette er et problem fordi ryggekamera / skjermen har veldig bra nattsyn, så det lille lyset lyser opp nok til at en ser hvor en rygger uansett. Ble overrasket over at en ser mye mer i skjermen enn ut vinduet.
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Det er symmetrien, dvs mangelen på det som jeg liker dårligst.

RuneW

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 07. april 2020, klokken 14:47
Det er symmetrien, dvs mangelen på det som jeg liker dårligst.

Ja, den ene siden (spesielt ting på siden av bilen) blir dårligere belyst enn den andre.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA