Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgradert AP vs FSD

Startet av Stimj11, mandag 06. april 2020, klokken 07:57

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: o.b.lix på mandag 06. april 2020, klokken 13:59
Sitat fra: Motorwatt på mandag 06. april 2020, klokken 12:56
Men vet ikke om det er 2020.12.x eller FSD-computer som er årsaken.

En del som har oppgradert fra AP2.5 til HW3.0 på utenlandske forum melder at den er mer smooth, så jeg tipper HW.

Nå kom oppdatering til 2020.12.1 sammen med oppgradering av computer, så derfor vanskelig å vite hva/hvem som har skylda. For mitt vedkommende er juryen fremdeles ute...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: mroek på mandag 06. april 2020, klokken 14:58
Det er helt riktig, men Elon er vel innbitt motstander av lidar, så det får vi neppe se på en Tesla i nær fremtid.
Han er ikke "motstander" av lidar (de bruker det blant annet hos SpaceX). Det han sier er at vision (les: kamera) må løses uansett for full selvkjøring, og når det er løst vil ikke lidar tilføre noe. Dvs lidar er bare en krykke på vei til målet.

Så kan man jo argumentere med at en krykke er bedre enn å gå med knekte bein frem til de har grodd...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stimj11



Det stemmer, og jeg har opplevd bedre stabilitet ved kjøring på 4-felts motorvei. Men vet ikke om det er 2020.12.x eller FSD-computer som er årsaken. Nå ser jeg også ganske tydelig naboens søppelkasse og en gjenglemt brøytestikker fra i vinter  :o. Og ikke å forglemme at den kan vise rødt og grønt trafikklys på IC-skjermen. og også stopp-skilt. Det første har jeg sett ut av frontruta i flere ti-år, og med atskillig bedre oppløsning, mens full-stopp-skilt er det nesten ikke noen igjen av...
[/quote]

Motorwatt: Bestilte du en time for oppgraderingen eller fikk du en random Mail fra Tesla med tid ut av det blå?

Motorwatt

#18
SitatBestilte du en time for oppgraderingen eller fikk du en random Mail fra Tesla med tid ut av det blå?

Fikk høre at bilen (eller jeg) visstnok er i noe som heter "Priority Access Group". Mere vet jeg ikke, men tror den er veldig eksklusiv....  8)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Frantisek Ruzicka

Just small comment, it cost 50.000,-NOK in addition when you order new car so far, which is equal to USD4800 at the moment.Not sure how much it cost when you purchase it after.I guess Tesla will change the price in Norway very soon as it is cheaper then in US.
One more think, fully autonomous auto lane change is not working in Europe so far, most probably due to EU regulations.
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA