Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bakseteplass

Startet av Zubzero, lørdag 04. april 2020, klokken 14:42

« forrige - neste »

Zubzero

Dere som er over 190cm høye -har dere plass til noen på samme høyde eller bakovervendte barneseter bak dere?

Tin

Sitat fra: Zubzero på lørdag 04. april 2020, klokken 14:42
Dere som er over 190cm høye -har dere plass til noen på samme høyde eller bakovervendte barneseter bak dere?

Kommer vel an på hvordan man sitter, men iPace er en liten bil. Får ikke bakovervendt sete bak meg, jeg er 183. Har jeg folk på 185 bak meg så må jeg sette frem sete mer enn det jeg ønsker. Kommer fra Model S og X, gått over til iPace og E-tron.

Zubzero

 :+1: Takk, nøyaktig det svaret jeg trengte! Hva med etron?Hvordan er forholdene der?

Tin

Sitat fra: Zubzero på lørdag 04. april 2020, klokken 18:17
:+1: Takk, nøyaktig det svaret jeg trengte! Hva med etron?Hvordan er forholdene der?

E tron er en vesentlig større bil, mye bedre plass. Til både passasjerer og bagasje. Ingen problem med bakovervendt sete eller å sitte bak meg selv..

Truls Antonsen

Har BeSafe X4 på passasjersiden, og er 189 høy - går helt fint der iallefall. Ikke testet på fører siden...men bør gå fint der også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zubzero

Sitat fra: Truls Antonsen på søndag 05. april 2020, klokken 00:20
Har BeSafe X4 på passasjersiden, og er 189 høy - går helt fint der iallefall. Ikke testet på fører siden...men bør gå fint der også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gjelder det ipace?

4Matic Fanatic

Sitat fra: Tin på lørdag 04. april 2020, klokken 18:55
E tron er en vesentlig større bil, mye bedre plass. Til både passasjerer og bagasje. Ingen problem med bakovervendt sete eller å sitte bak meg selv..
Eneste plassen eTron er vesentlig større enn I-Pace er utvendig lengde. Alt ellers dreier seg om noen få centimetre der det er forskjell.

Truls Antonsen

Sitat fra: Zubzero på søndag 05. april 2020, klokken 11:26
Sitat fra: Truls Antonsen på søndag 05. april 2020, klokken 00:20
Har BeSafe X4 på passasjersiden, og er 189 høy - går helt fint der iallefall. Ikke testet på fører siden...men bør gå fint der også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gjelder det ipace?
Var var på innlegg #3...e-tron ja.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tin

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 05. april 2020, klokken 17:02
Sitat fra: Tin på lørdag 04. april 2020, klokken 18:55
E tron er en vesentlig større bil, mye bedre plass. Til både passasjerer og bagasje. Ingen problem med bakovervendt sete eller å sitte bak meg selv..
Eneste plassen eTron er vesentlig større enn I-Pace er utvendig lengde. Alt ellers dreier seg om noen få centimetre der det er forskjell.

Ok, det får være din mening :)

Chimp

#9
Det er ikke hans mening, det er fakta. Det er du som kommer med din mening om at etron er så mye større. Etron er bygd på q7 plattformen, den er som kjent ikke laget primært for elbiler. Bilen er mye lenger enn ipace, men det er egentlig først og fremst panseret som er lenger. Der skal det jo være en motor...  :P
Ipace har lenger wheelbase allikevel (2990 vs 2928mm) og får dermed like god innvendig plass fordi kupeen er flyttet frem. Panseret ser du er mye kortere, derav ikke den største frunken (men ca like stor som audi)

Det er jo plass til en håndball over hodet mitt når jeg på 183 sitter baki, bak mitt eget sete.
For min del kunne vært lavere. Plass er det nok av. Men jeg sitter ikke stiv som en stokk

Hvor langt bak du må ha sete avhenger også av proposjoner. Si at du har litt sær fasong, kort overkropp og lange bein, da må jo setet lenger bak. Da ryker barnesetet i enhver bil, men det er ikke pga bilen  ;D

Tin

Sitat fra: Chimp på søndag 05. april 2020, klokken 22:58
Det er ikke hans mening, det er fakta. Det er du som kommer med din mening om at etron er så mye større. Etron er bygd på q7 plattformen, den er som kjent ikke laget primært for elbiler. Bilen er mye lenger enn ipace, men det er egentlig først og fremst panseret som er lenger. Der skal det jo være en motor...  :P
Ipace har lenger wheelbase allikevel (2990 vs 2928mm) og får dermed like god innvendig plass fordi kupeen er flyttet frem. Panseret ser du er mye kortere, derav ikke den største frunken (men ca like stor som audi)

Det er jo plass til en håndball over hodet mitt når jeg på 183 sitter baki, bak mitt eget sete.
For min del kunne vært lavere. Plass er det nok av. Men jeg sitter ikke stiv som en stokk

Hvor langt bak du må ha sete avhenger også av proposjoner. Si at du har litt sær fasong, kort overkropp og lange bein, da må jo setet lenger bak. Da ryker barnesetet i enhver bil, men det er ikke pga bilen  ;D

Vet målene. Jeg har og kjører begge bilene. E tron (er for min del, og resten av familien ;) ) en vesentlig større bil. iPace er ikke i nærheten av verken plass i baksete eller i bagasjerom.


Corep

Siden du har målene, kan du si hvor det er smalere? Greit å vite hvor problemet er. Jeg synes ikke det var optimalt med tre voksne bak, men det er sjelden jeg har det problemet. Den midtre plassen er ikke så grei.

JorgenM

#12
Vi har både Model S og i-Pace. Jaguaren er 5 cm bredere i baksetet enn S'en, målt mellom innsiden av dørene. Ble litt overrasket over dette, men er nok fordi dørene på Model S er så enormt brede (dog null isolasjon...).

Vi har 3 barneseter, men ingen bakovervendte lengre.

I tillegg skrår taklinjen såpass nedover på Model S at det begrenser hvor høyt man kan justere nakkestøtten på de ytterste bilstolene i baksetet (vår S har soltak).

Model X vil jeg tro har langt bedre plass.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JPM

Dersom en kjører med voksne i baksetet, kanskje en bør vurdere en Toyota Verso eller Ford SMax?

Jeg hadde Volvo v60 og BMW 525 før iPacen, og av de, er det kun BMW`n som hadde større plass.

Nå kjører jeg ikke mye med voksne i baksetet, der sitter barna. Skal sies at med bakovervendt barnesete bak seg, blir plassen litt trangere enn jeg liker forran. Problemet løses ved at det står bak kona på passasjer siden.

Maxwell_400

Kupe:
Du kan ikke vise dette vedlegget. 

Bagasjerom:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Teslaen er ModelX
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA