Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fra P85D til 100D/P100D - er det verdt det?

Startet av morini, lørdag 04. april 2020, klokken 02:02

« forrige - neste »

Rosstopher

Regner med at du også har en Toyota Dyna tilgjengelig som vedkommende får teste for å sammenligne?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

tornaldo

Sitat fra: Hodetelefoner på fredag 24. april 2020, klokken 05:58
Jeg betaler en av dere 500kr for å teste, mens jeg filmer.
Blir ikke mere troverdig enn dette?
Dere vil neppe at mine venner (som vet om dette problemet, og noen av de solgte sine P100D pga dette) skal filme eller teste?
Har dere P85D /P90D  i tillegg, så hadde det vært perfekt!
Jeg legger selvfølgelig ut filmen her etterpå. Hvis jeg får tillatelse av dere.
Det er nok av videoer av dette. Men ligger på lukkede grupper. Ikke alt egner seg offentligheten

Kan du ikke bare dokumentere det med scanmytesla tilkoblet? Trenger ikke oppkonstruerte en situasjon der du liksom er villig til betale noen for å teste dette, når det åpenbart ikke er en sjel som gidder å ta seg bryet.

Da kan alle se hvordan ytelse etc det er på bilen din. Det koster deg vel ikke en kalori. Verdens letteste sak å dokumentere.

Venter i spenning på å se om det er hold i påstanden...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Muffinman


Hodetelefoner

Sitat fra: Rosstopher på fredag 24. april 2020, klokken 08:49
Regner med at du også har en Toyota Dyna tilgjengelig som vedkommende får teste for å sammenligne?
Selvfølgelig har jeg Toyota dyna tilgjengelig! 

Sitat fra: Muffinman på lørdag 25. april 2020, klokken 19:50
Dette var underholdende  :laugh:

Hadde vært underholdning om noen av de som tviler, vil komme å teste.

Får litt vondt av dem.. Som tror P100DL er en bra bil, I mere enn noen uker..
Det positive er jo at jeg får solgt bilen fort. Til en stakkars intetanende

tornaldo

Sitat fra: Hodetelefoner på søndag 26. april 2020, klokken 21:25
Sitat fra: Rosstopher på fredag 24. april 2020, klokken 08:49
Regner med at du også har en Toyota Dyna tilgjengelig som vedkommende får teste for å sammenligne?
Selvfølgelig har jeg Toyota dyna tilgjengelig! 

Sitat fra: Muffinman på lørdag 25. april 2020, klokken 19:50
Dette var underholdende  :laugh:

Hadde vært underholdning om noen av de som tviler, vil komme å teste.

Får litt vondt av dem.. Som tror P100DL er en bra bil, I mere enn noen uker..
Det positive er jo at jeg får solgt bilen fort. Til en stakkars intetanende

Ja hadde alle vært like smarte som deg.... Klart P100D bare er bra noen uker, det er jo åpenbart. Stakkars folk som tror noe annet.

Men når skal du dokumentere dine påstander? La oss være ærlige, ingen her inne kommer til å bruke tid på å teste dette med deg personlig, det vet du like godt som alle andre. Kanskje på tide å fremstå med litt mer handlekraft selv, og kanskje vinne tilbake et snev av kredibiliteten?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Hodetelefoner

Ingen av dere vil tjene 500kr på 5 minutter?
Min kredibilitet?
Altså... Nok av venner og bekjente vet om dette. Selv om de ikke skriver her.
Topgear vet det godt. De måtte faktisk gi Tesla falske tall mot Taycan.
Dragtimes tok en test etter dette. Og fant det samme.
Jeg advarer bare andre.
Om en nisse som deg ikke skjønner bedre. Så er jeg ikke så nøye på det :p
Jeg har dessverre solgt min P85D nå. Så vanskelig å sammenligne start, noen med P85D i Oslo som vil møtes en dag? :) 
Eller enda bedre.
Dere som ikke tror P100DL får redusert ytelse. Kjøp min billig? :) 
Jeg søker P85D / P90D igjen. Må ha bil med litt futt i.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rosstopher

Jeg sier som tornaldo:
Sitat fra: tornaldo på søndag 26. april 2020, klokken 23:10Men når skal du dokumentere dine påstander?

Også morsomt at du mener gassresponsen er dårlige enn på Toyota Dyna, men likevel må man ha en P85D tilgjengelig for å teste mot for å merke forskjellen...
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Hodetelefoner

Hva synes dere om at Topgear må jukse for at P100DL  skal virke raskere på papir?
Hadde dragtimes bilen full av bly?
Eller skrur tesla ned effekten på gamle biler?

Hodetelefoner


Klykken

Dragrace med rangemode på Teslaen uten Ludi aktivert. <3
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rosstopher

Sitat fra: Klykken på mandag 27. april 2020, klokken 12:06
Dragrace med rangemode på Teslaen uten Ludi aktivert. <3

Ja det vi kan lære av Top Gear er vel:
- P100D fra 2017 er marginalt tregere enn Taycan.
- Raven Performance i Range Mode, uten Ludicrous Plus, uten Launch Mode er marginalt tregere enn P100D fra 2017.

Ellers er det såpass mye usikkerhet der at det er vanskelig å trekke noen bastante konklusjoner. Men sånn er det jo alltid med Top Gear, det har alltid vært mer fokus på underholdning enn journalistikk der. Og det er jo helt greit så lenge seerne er klar over det (noe mange ikke er).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck


Tiger123

#43
Siste oppgradering over the air var ihvertfall verdt det, for det var gratis:) (Har EAP) Fint avbrekk i disse tider. Utrolig morsomt med Launch mode. Røsker mer ifra start! Og udiskutabelt at den er nede på 2,5 sek 0-100kmt nå.

Veldig godt forklart i denne videoen, anbefaler øvrige debattanter i tråden om å se den.

https://www.facebook.com/techinsider/videos/648805435902438/?t=0


fmm1000

Tilbage til topic 🙂. 

Fordele ved at beholde P85D.
Soltag.
Ægte læder.
Stort set ingen ghost breaking på AP1.
AP1 kan aflæse fartskilte.

Du får vel real world 50-75 km mere rækkevidde ved opgradering nu.
Jeg ville helt sikkert vente med eventuel opgradering til der har været battery day og måske launch af tri motor.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA