Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brett på sete

Startet av stormtroop3r, fredag 03. april 2020, klokken 14:43

« forrige - neste »

stormtroop3r

Det er en brett på siden på passasjersete i min 2 uker gamle model 3. Er ikke sikker på om det har vært sånn fra start, eller blitt sånn etterhvert. Noen tips om hva man kan gjøre med det? Må jeg til Tesla for å fikse det, eller finnes det en easy fix som jeg kan gjøre selv. Har et lite stykke til nærmeste SC så hadde vært best å fikse selv om mulig. :)

Ser at bildene ble opp ned når de ble lastet opp. Det første bilde er sete, det andre er ryggen.

Qlan

Er det sidevangen på puten (altså ikke rygg-støtten), og er det mot døren, eller mot midtkonsollen?

Merker at jeg selv har en tendens til å få samme på min, riktignok på førersiden om jeg ikke tar vrikker en gang på rumpa etter at jeg har satt meg. Er ikke tjukk, eller spesielt kraftig over hekken, men tror rett og slett sidestøtten er såpass myk at den bretter seg litt inn når jeg setter meg inn i bilen, det er utelukkende på siden mot døren, så det kan være min "teknikk" når jeg setter meg inn i bilen ikke er optimal - dog har jeg aldri merket dette på andre biler jeg har hatt. Den er forholdsvis høy, og samtidig myk - så da opplever jeg at den faktisk folder seg inn om man ikke løfter rumpa høyt nok før man setter seg ned. For meg, som det ikke er noe merke hos, så har jeg bare lagt meg til at jeg må ta et lite "vrikk" for at den smetter tilbake på plass, og ikke blir "nedsitti", som jeg mistenker har skjedd hos deg! Noen løsning på det har jeg dessverre ikke, men mistenker at det ikke bare er oss to som har opplevd dette...
2020 Tesla Model 3 Performance

knegg

Har hatt det samme på passasjersetet. Måtte bare be min faste passasjer om å passe litt på å ikke sitte på kanten. Ikke noe mer enn det. :)
2020 Model 3

srolvag

Har hatt? Fikk du fjernet rynken?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hyundai Ioniq 5 2023
VW E-Up! 2017
Tesla Model 3 LR RWD - Mandagsbil - Solgt 2020
VW E-Up! 2015 - Solgt 2019

knegg

Der er merke etter en liten brett, men så lenge passasjeren ikke gjør det noe verre er det greit for meg.
Det vises ikke etter noen dager/uker. Trekket strekker seg ut igjen.
2020 Model 3

knegg

Her er bilde fra 31. desember (med brett) og bilde tatt i dag slik det ser ut nå.
Ikke noe å bekymre seg over med andre ord.
2020 Model 3

stormtroop3r

Så du mener det vil forsvinne av deg selv etter hvert? :)

knegg

Jeg mener i alle fall at det gjorde det hos meg. :)
2020 Model 3

stormtroop3r

Da satser jeg på det.  :+1: Tror ikke jeg orker å kjøre 2 timer x2 for å at Tesla skal se på det, for å si at det ikke er noe å gjøre med det...

phillipj

Samme hos meg.

Selv om passasjerene jeg har på hvor dette skjer, kan regnes som brede, er det irriterende.

Som nevnt av andre allerede blir merkene mindre synlig om det ikke brettes igjen, men jeg kan fortsatt se hvor det har skjedd tidligere, så ikke like heldig som på bildet postet tidligere i denne tråden.

jokke

Har samme, blir ikke bra igjen. Ingen andre seter i bilen er sånn

Toalmar

Sitat fra: stormtroop3r på mandag 06. april 2020, klokken 20:43
Da satser jeg på det.  :+1: Tror ikke jeg orker å kjøre 2 timer x2 for å at Tesla skal se på det, for å si at det ikke er noe å gjøre med det...
Du kan vel uansett melde dette inn i Appen og laste opp bilder der, så får du se hva Tesla svarer
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

knegg

Sitat fra: phillipj på fredag 10. april 2020, klokken 23:46
Samme hos meg.

Selv om passasjerene jeg har på hvor dette skjer, kan regnes som brede, er det irriterende.

Som nevnt av andre allerede blir merkene mindre synlig om det ikke brettes igjen, men jeg kan fortsatt se hvor det har skjedd tidligere, så ikke like heldig som på bildet postet tidligere i denne tråden.
Rart at bilen ikke er bygd for bred last siden kommer fra amerika.
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA